2023-02-13, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10fingrar
Har mördaren bott i Arjeplog för flera år sen? Tycker jag känner igen frun på bilden, hittar ingen bild på han.
Men om det är han som gjort det, minns jag att han skrek onödigt mkt på hans barn och han gick omkring i typ nån väst dagligen såg typ ut som en raggare.

Den person som är namngiven flyttade till Malå i juni 2021, innan dess bodde han i Slagnäs som vad jag förstår är i Arjeplog kommun.
Citera
2023-02-13, 14:52
Medlem
Svidarns avatar
What den som nu verkar vara den som alla misstänker. Bor nära skolan. Övrigt har mannen ett väldigt dåligt ölsinne. Vad jag har hört så han jobbat som indrivning åt H. Ä Fast det verkar nu som en lögn.
Citera
2023-02-13, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Den person som är namngiven flyttade till Malå i juni 2021, innan dess bodde han i Slagnäs som vad jag förstår är i Arjeplog kommun.

Men då kan de vara han jag tänker på, den familjen var väldigt speciell. Vet att jag alltid tyckte så synd om barna och tänkte kan man bete sig på det viset bland folk vill jag inte veta hur dom hade det hemma.

Ångrar så mycket idag att jag inte gjorde en orosanmälan
Citera
2023-02-13, 16:14
Medlem
Hörde att det var 3 personer som gått in i lägenheten
Citera
2023-02-13, 17:33
Medlem
Välkommen till Malå med allting så nära! 👌🏻

Den dödade, var en väldigt snäll kille, lite ”len” och godtrogen. Varför han höll sig med yngre killar, behöver inte betyda det man antyder.. Kan betyda att han höll sig till killar med samma mentala nivå som honom själv, menar nu att han kanske hade det lite svårare att umgås med jämnåriga.

Han som bor rätt nära Malå centrum och jobbar på återvinningscentralen i Malå, behöver absolut inte vara den skyldig.. Finns andra jag skulle kunna tänka mig.. Vore ju ganska förvånande, att han är skyldig, han som bara åkt dig för olovlig körning i hela sitt liv.. Tycker att han skulle ha åkt dit för grövre brott om han var något mer än bara en stor mun.. Vet av erfarenhet att dem som pratar inte nödvändigtvis säger sanning, utan de skäller mer än de biter..

Det är skillnaden på mördare och högljudda karlar.. Mördare brukar inte skylta med sig själva..
Citera
2023-02-13, 17:40
Medlem
Pappa B gripen.
Citera
2023-02-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alcatraz93
Pappa B gripen.

Det har jag också hört.
Citera
2023-02-13, 18:13
Medlem
Tycker bilden på VK skvallrar om Ortv*gen 14 A-D, någon som kan bekräfta?
Citera
2023-02-13, 18:40
Medlem
Vargunge1s avatar
Emanuel var definitivt ingen pedofil. Han umgicks inte heller med yngre, men tilltalade gärna yngre som äldre då han var lite av en pratglad predikant. "normala" skulle kalla honom foliehatt. Lättlurad eller lättledd var han inte. Däremot sökte han gärna umgänge med de flesta, men fick oftast kalla handen då han var nalta eljest. Antar att man får kika lite på familjesituationen angående detta knivdåd
Citera
2023-02-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gjgjtrjtk
Tycker bilden på VK skvallrar om Ortv*gen 14 A-D, någon som kan bekräfta?

Stämmer, det gäller lägenhet 14 C.
Citera
2023-02-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alcatraz93
Pappa B gripen.

Källa på det? Eller är det bara lösa rykten på byn som vanligt?
Citera
2023-02-13, 20:01
Medlem
Två anhållna enligt norran
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här