2023-02-13, 11:59
Medlem
Det som gör mig lite konfunderad är att de samtidigt ser märkliga fenomen på himlen i Uruguay. Vad händer?!

https://en.mercopress.com/2023/02/13/uruguayan-air-force-to-handle-ufo-sightings
Citera
2023-02-13, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
ganska säker på att dom vet vad det är, men det ska väl vara lite hemligt tills avsändaren är bekräftad?

Ballongen var dom ju tidigt ute med att säga att det var en ballong.

Att dom inte kan säga vad det är tror jag är för att dom helt enkelt inte vet vad fan det är?
Citera
2023-02-13, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
ganska säker på att dom vet vad det är, men det ska väl vara lite hemligt tills avsändaren är bekräftad?
Då skulle de ju utan problem kunna säga "balloons from unknown origin" om de är t.ex. ballonger.
Så jag köper inte din teori.
Citera
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Jag är inte förvånad att folk tar USA på orden, men besviken. De ljuger så gott som hela tiden, finns gott om exempel: Tokin bukten, kuvöser i Kuwait etc. Jag behöver inte radda upp en hel lista med lögner (med det sagt menar jag inte att det endast är USA som ljuger - alla gör det). Samhällsdebatten, och samhället i sig skulle må mycket bättre om vi alla började tvivla mer på makthavare.

Om de faktiskt visar upp plåtbitar eller dylikt är det värt att börja spekulera.
Citera
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Insider paper på twitter:

https://mobile.twitter.com/TheInsiderPaper/status/1625061387247448065

En bättre källa med mer info.

https://www.reuters.com/world/us/united-states-tells-citizens-depart-russia-immediately-2023-02-13/

https://ru.usembassy.gov/travel-advisory-russia-do-not-travel-february-12-2023/
Citera
2023-02-13, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Världen är inte som vi tror.
Allt vi någonsin har lärt oss är inte heller sant.
Vi lever lite i en verklighetens Truman Show.

Att dom är här är absolut ingen överraskning om man har satt sig in i det. Största bekymret (enligt dokumentären Blue Book projekt) för de är vårat utvecklande av kärnvapen. Det fick dom att uppmärksamma jorden lite extra. Sedan dess har dom bevakat oss med förskräckelse vad vi håller på med. Intensifieringen av besök kan man isåfall bara tyda på ett sätt: användande av kärnvapen är nära förestående. Och förhoppningsvis så får vi en intervention av ”de” innan det blir sanning.

Dessa objekt har skådats sedan 40-50 talet. Speciellt de cylinderformade objekten. Finns tydligt beskrivet genom vittnesuppgifter.

Min rekommendation är att se den dokumentären. Med vad som händer just nu så är den väldigt intressant.

De har skådats i 70 års tid men ändå så har ingen lyckats fånga dessa objekt med en högupplöst kamera någon gång. Det finns miljarders miljarders människor i världen och i princip alla har en mobil med kamera och det enda man kan se på youtube är blurriga photoshopade videos filmade med en kamera från 1800-talet. Visst är det konstigt?

Ge mig ett tydligt bevis utan ursäkter på dessa cylindererformade objekt så kommer jag att tro dig.
Citera
2023-02-13, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
De har skådats i 70 års tid men ändå så har ingen lyckats fånga dessa objekt med en högupplöst kamera någon gång. Det finns miljarders miljarders människor i världen och i princip alla har en mobil med kamera och det enda man kan se på youtube är blurriga photoshopade videos filmade med en kamera från 1800-talet. Visst är det konstigt?

Ge mig ett tydligt bevis utan ursäkter på dessa cylindererformade objekt så kommer jag att tro dig.

Du har rätt. Ofta är det nog fake dessutom. Vilket förstör trovärdigheten OM något nu skulle visa sig vara sant.

Det med mest trovärdighet är väl ändå filmerna som Pentagon har släppt från Amerikanska jaktpiloter?
Typ från 2009.
Det är ju samma fenomen som man nu har lyckats skjuta ner.
Vilket gör mig rejält fundersam, och faktiskt lutar åt att det som sägs i dokumentären jag tjatar om - kanske är sant trots allt.
Eisenhowers dotter som bland vittnar om ett avtal som skrevs mellan USA och liv från andra planeter..
De skulle få forska här, mot att USA fick en massa tech.

Sak samma.
Man får väl se den istället.
Citera
2023-02-13, 12:14
Medlem
Om det är en flygande bil som vissa antytt finns två grupper av huvudmisstänkta:

1) Harry Potter & Ron.
2) Pippi, Tommy och Annika.

Men jag tror ändå att det är någon form av ballonger eller luftskepp. Kanske hobbyprojekt eller bus. Balsaram täckt av silvriga nödfiltar, typ.
Citera
2023-02-13, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Som jag sa innan behövs det inga super projekt😅

Svensk kille skickar upp sitt rc plan till 30000m med liten ballong o glider ned o landar med videolänk

https://hobbyspace.com/Blog/?p=1083

Jo, men samtidigt är det många uppgifter som känns märkliga och samtidigt fortfarande obekräftade.
Som tex påståendet att det störde flygplanens sensorer. Och vad var det som var cylinderformat och kunde innebära ett hot mot civil flygfart?

OM det bara vore någon hobbyverksamhet som försiggått hade man väl upptäckt det snabbt och gått ut med det? Det märkliga här är ju bristen på uttalanden och den totala oviljan att lämna ut bilder på objekten. Allt vi har är löst skvaller från Twitter.
Citera
2023-02-13, 12:15
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
För att man inte vill piska upp stämningen ytterligare. Så länge som man inte är hundra procent säkra vad det är och vem objektet tillhör så kommer man att kalla det för UFO. Man vet väl ungefär till 99 procent säkerhet att det är ryssen eller Kina men eftersom man inte är hundra procent så kommer man att kalla det för ett oidentifierat objekt tills man vet helt säkert.

Problemet med det är dock att folk i väst blir efterblivna när de hör ordet "oidentifierat objekt" då tappar man helt plötsligt alla hjärnceller och kopplar det till aliens.

Ni får fan skärpa till er nu. Det är klart att det är ryssen eller kinesen. Det förstår ni också om ni tänker till lite.
Är nog stor chans att det är en falskflagg.
Citera
2023-02-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Är nog stor chans att det är en falskflagg.

Ja antingen ryssen, kinesen eller falskflagg.

Blir intressant och se vad det är. Militärens rykte står ju på spel efter uttalandet om att objektet slog ut deras censorer. Visar det sig vara någon helliumballong eller liknande så är det ju skämskudde deluxe.
Senast redigerad av Kimma7 2023-02-13 kl. 12:20.
Citera
2023-02-13, 12:19
Medlem
Grejen är att det kanske blir ännu värre för mänskligheten om det visar sig vara ryssen eller kinesen. Även om det känns mest sannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in