2023-02-13, 11:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Om det finns aliens och dom kan skicka ner skepp formade som ballonger till jorden, tror ni inte dom kan försvara sig mot ett litet flygplan?
Inte för att jag tror det är aliens, men man kan ju tänka sig scenariot att de bygger teleskop precis som vi och så småningom hittar de jorden, en planet med syreatmosfär som tycks ha liv. Med stor möda bygger de en sond som skall ta sig dit för att utforska. Naturligtvis försöker de minimera vikten och bygger inte in försvar eftersom inget tyder på att där finns någon industriell civilisation.

De styrs av samma naturlagar som vi så de skickar sonden med bara någon procent av ljushastigheten. Tusentals år senare når denna fram och så bang. Det enda de där aliens efter all sin möda får reda på att är under mellantiden har utvecklats en militant civilisation på jorden som skjuter ned allt som rör sig.

Nu har dock även aliens utvecklats under dessa tusentals år, så när signalen når tillbaka till dem, vad gör de då? Det är enklare att skicka sonder med hög hastighet om man inte behöver bromsa när man kommer fram, så kanske ser de oss som hot och skickar någon missil i nära ljushastighet rätt mot jorden.
Citera
2023-02-13, 11:26
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedissweet
Varför skulle deras farkoster brinna upp??

Allt som kommer innanför atmosfären brinner ju upp. De är därför större grejer blir mindre och mindre innan de träffar jorden.
Citera
2023-02-13, 11:28
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag lutar mer åt att alla 4 objekten är ballonger, även fast två av dom uppfört sig "underligt". Det har nämligen visat sig att jorden aldrig lyckats skjuta ned interplanetariska utomjordiska spaningsfarkoster som har en sorts försvarsmekanism, dom förflyttar sig blixtsnabbt, kan till och med försvinna från radarn, kan stå stilla och tvärvända.
Ja man har jagat dom i många år utan framgång.

Referenser? Det tillhandahåller jag inte nu, men det finns en omfattande litteratur i ämnet.

Så sorry, föremålen som skjutits ned är jordiska ballonger.

Sant. På Skin walker ranch har de gjort seriösa och kostsamma forskningsprojekt på UAP:s sista 4 åren med Nasas raketforskare och de tog över Robert Bigelow och Pentagon/Nasas forskningsprojekt när de avslutade efter ca 18 år. Finns att se för de som är seriöst intresserade på hdfilmer.

Det som är extra intressant är att de lyckats identifiera vad de tror är ett maskhål ovanför triangel-området på ranchen. För att trigga reaktioner har de skjutit med massiva raketer mot hålet (inga små nyårssmällare), alla raketerna har avvikit, typ svängt åt sidan innan de nått rätt höjd. Så att tro att vi skulle kunna skjuta ner ett UAP är inte troligt. Sedan kan väl allt hända. Jag menar om vi åker tillbaka med attack-helikoptrar till slagen med Aztekerna och Cortez bara 500 år i tiden så skulle vi med bara en helikopter slå ut rubbet på alla sidor i en handvändning utan att de skulle ha en chans med likt förbenat så skulle ju ett spjut kunna leta sig in i helikopterns rotorblad. You never know...

Men nu tror jag inte civilisationen med UAP:s är 500 år äldre än den mänskliga civilisationen utan kanske 1 miljon år äldre. Dvs. de kan säkert räkna ut allt som kommer hända i framtiden via några slags superdatorer. Dvs. de kan försvara sig mot allt då de vet att det kommer ske innan. Så skjuter vi ned deras UAP drönare så vill de att det skall ske. Så får de en legit anledning att ta över planeten eller vad de nu kommer göra.
Citera
2023-02-13, 11:29
Medlem
Sjukt..
Svårt att ta in detta.
Om det är aliens så är det illa, om det är Kina så är det illa, om det är Ryssarna så är det illa.
Osannolikt att det är något harmlöst prank.

Att USA inte vet vad de är.. är helt galet.
Det gör att det faktiskt kanske skulle kunna vara aliens.
Fattar inte att jag säger detta..
Senast redigerad av DeepDepp 2023-02-13 kl. 11:33.
Citera
2023-02-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Allt som kommer innanför atmosfären brinner ju upp. De är därför större grejer blir mindre och mindre innan de träffar jorden.

Så du menar på allvar att aliens teknologi är sämre än vår?
Vet du att vi har skickat upp folk i rymden och sen åker dom levande tillbaks?
Citera
2023-02-13, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
Sjukt..
Svårt att ta in detta.
Om det är aliens så är det illa, om det är Kina så är det illa, om det är Ryssarna så är det illa.
Osannolikt att det är något harmlöst prank.

Att USA inte vet vad de är.. är helt galet.
Det gör att det faktiskt kanske skulle kunna vara aliens.
Fattar inte att jag säger detta..

Det lutar inte åt mer än att de inte kan eller vill säga något mer. Att de andra föremålen befann sig på lägre höjd och lät sig skjutas ned talar kanske än mer för att de är tillverkade här på jorden.
Citera
2023-02-13, 11:41
Medlem
Hamsterbolls avatar
USA har precis bett alla amerikaner att lämna Ryssland omedelbart.

De har dessutom ringt ett stort antal länder, bland annat Sverige och Danmark och delgett information om ballongen. Sverige vill inte avslöja vad som sades.

Kan det vara en rysk ballong? I så fall kanske de nu förbereder sig på att anfalla Ryssland? Är det därför det är sånt hemlighetsmakeri?
Citera
2023-02-13, 11:42
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedissweet
Så du menar på allvar att aliens teknologi är sämre än vår?
Vet du att vi har skickat upp folk i rymden och sen åker dom levande tillbaks?

Det finns nog både dom som har bättre och dom som har sämre ja. Vi kan omöjligt vara ensamma i universum, de är helt omöjligt. Universum är oändligt.

Men nu tror jag mer på någon form av false flag gjort av USA själva. Kanske dom vill ha med sig Ryssland så Ryssland ska fokusera mindre på Ukraina och mer på "främmande föremål".

Sen kan de lika gärna vara någon hill Billy ute i skogen som sitter och blåser upp något och skickar iväg och tycker detta är jätte roligt.
Citera
2023-02-13, 11:44
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

De har dessutom ringt ett stort antal länder, bland annat Sverige och Danmark och delgett information om ballongen. Sverige vill inte avslöja vad som sades.

Kan det vara en rysk ballong? I så fall kanske de nu förbereder sig på att anfalla Ryssland? Är det därför det är sånt hemlighetsmakeri?

Var läser du färska uppgifter om att dom ber amerikanare lämna Ryssland omedelbart?
Citera
2023-02-13, 11:44
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Det var ett väldigt tjat om ballonger. Det är inga ballonger, till skillnad mot de kinesiska ballongerna som skjutits ner.
Citera
2023-02-13, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Så fort man inte vad något är så drar folk slutsatsen att det är aliens? Hur fan kommer det sig?

Jävla nötter.
Jag har inte dragit slutsatsen att det är aliens.
Jag sa bara att det skulle kunna vara det.
Det är du som är en nöt om du utesluter det.

"Asked whether he had ruled out an extraterrestrial origin for three airborne objects shot down by U.S. warplanes in as many days, General Glen VanHerck said: "I'll let the intel community and the counterintelligence community figure that out. I haven't ruled out anything."
https://www.reuters.com/world/us/ruling-out-aliens-senior-us-general-says-not-ruling-out-anything-yet-2023-02-13/

Säg mig, hur är det möjligt att USA inte vet vad de är?
Nyfiken på att höra din teori.
Citera
2023-02-13, 11:48
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Så fort man inte vad något är så drar folk slutsatsen att det är aliens? Hur fan kommer det sig?

Jävla nötter.
Carl Sagan beskriver fenomenet med "make something out of nothing" på ett utmärkt sätt:
https://www.youtube.com/watch?v=w_N_IYi2c0E
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in