Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Nej nej, det stärker såklart ingenting.
Hur kort tror du människans synfält är? Man kan med lätthet se över en väg.
Och varför skulle han peka ut henne om han nu är gm och inte kan ha sett henne? Var det bara en ren chansning han hoppades på skulle gå in?
Varför kan han inte chansa?
Hur många av de 15 bilder som visades för honom var på personer som faktiskt befann sig på plats?
Och om han nu hängde vid OP i 3 min. Varför minns han ingen annan? Varför väljer han att peka ut en person från andra sidan Sveavägen? Kommer han inte ihåg någon annan? Han säger ju att han är aktiv vid OP. Varför minns han inte SG eller AH? De var ju där hela tiden.
Och HL var ju på andra sidan Sveavägen. Han ska alltså hängt i en klunga på ca 10-12 pers vid OP. Det var rätt bra med bilar framför"scenen", men han ska ändå ha sett HL på andra sidan gatan?
Föga trovärdigt.
Hade han pekat ut AH och SG och stipulerat deras roller i sammanhanget hade jag känt mig betydligt mer trygg med hans svar. Det känns helt overkligt för mig att han ska ha varit fram 5-6 sekunder efter skotten, assisterat med OP, men minns inte de andra 2 personerna som var där med honom inledningsvis. Istället minnas han en individ på andra sidan gatan
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Det där är vanligt i sådana här lägen. Det finns en massa personer där som inte är redogjorda för. Han stämmer dessutom dåligt in på signalementet, om man inte plockar ihop sitt egna. Eller tycker du att han ser ut att vara en bredaxlad 30-40-åring?
Du vill gärna måla upp dig själv som kunnig och med hög standard.
Åldern?
Detta har jag sett att andra här redan har förklarat.
Det är ingen som vet åldern på GM.
Det är rena uppskattningar och gissningar. Merparten såg en mörk figur från långt håll i några sekunder.
Ingen har något vettigt att säga om ansiktet.
Så de där åldersuppskattningarna betyder inte speciellt mycket.
Jag anser iaf att han ser bredaxlad ut på de bilder vi har av honom bakifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Och han är utredd. Han är utredd ganska ordentligt, det är ju därför så många vittnen får frågor om de kan minnas just honom där. Ni får det att låta som att ingen har kollat honom innan TP kom in i bilden. Det stämmer inte.
Jag är väldigt glad för att du inte är mordutredare måste jag säga
Vad har de gjort för utredning menar du?
1. Vi har 3 förhör där han mer eller mindre får prata fritt.
Ingen ifrågasätter något alls. Detta då han aldrig utreddes som misstänkt.
2. Han kan peka ut KJ, men blandar ihop henne med AH vilket i sig är rätt galet. Han pekar ut HL på andra sidan gatan vilket också är hyfsat osannolikt. Resterande kan han ju ha sett i egenskap som GM.
3. Ingen kan på ett trovärdigt sätt placera honom på plats efter skotten.
JA har med all säkerhet pratat med JÅS. LL nekar till att ha sett Engström 86.
GS hör "någon" ropa ut vilket håll GM sprang. Där har vi 2 andra personer i materialet som tar åt sig äran åt det. Varför skulle det vara Enström?
Jag misstänker starkt att du tittar på detta med alldeles för svartvita glasögon.
Man behöver inte ta någon ställning gällande skyldig/inte skyldig.
Det är en sund inställning att erkänna att vi har fortfarande en individ som inte kan på ett trovärdigt sätt redogöra för sina förehavande på brottsplatsen. Och denna individ råkar också ha en lång rock samt en liten väska. Det räcker liksom för att man borde ha utrett honom.
Och återigen, om du anser att han är utredd så är jag fortfarande väldigt glad för att du inte är mordutredare