Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.guld
Om detta är en false flag, finns det några händelser som skulle fått större fokus eller riskerat större granskning av media de senaste dagarna?
Ja!. Hela den här ballong-sagan som började med kines-ballongen är för att ta fokus från Seymour Hersh story om hur USA och Norge bombade Nordstream. Om den storyen är 100% äkta eller ej får man själv avgöra men att det finns en del sanninger i den är jag själv rätt säker på.
Seymour Hersh kontaktade vita huset, CIA och ambassader för kommentar och svar på frågor innan storyen släpptes (ingen ville kommentera) så dom visste att den var på väg att släppas. Min gissning var att Biden adminstrationen/CIA fick reda på det var den nästan klar och man rullade upp ballong-sagan för att köpa sig tid. Tid att informera inblandade länder som Norge, tid att lista ut vem som läckt info och kanske tid att hitta Seymour Hersh för att få honom hålla käften på grund av "rikets säkerhet", kanske även forsöka muta honom. Seymour Kan ha väntat några extra dagar med att släppa sin story just på grund av det här.
Sen när ballongen passerat typ hela USA var tiden slut var man tvungen att skjuta ner den för att inte tappa ansikt, självklart hittade man på att ballonger minsann passerat ohindrat över USA även under Trumps tid, vilket benektades av alla från Trump själv till NORAD men skapade rubriker såklart.
Sedan dess har det skjutits ner ballonger nära på varje dag nu, hjärntvättade amerikaner med Area-51 fetischer köper allt när media rapporterar om UFOs som rör sig utan motorer och med hexagon och cylinder-formar. Detta kombinerat med Super Bowl verkar effektivt ha stoppat all snack om Seymours story. Bread and cirkuses alltså.
Min gissning är att den första ballongen var verklig och kinesisk. Dom senare har jag inte sett en ända bild på, dom verkar vara mycket mindre och blivit nedskjutna innan någon ens sett dom, över Yukon eller ospecificerade platser. Om något ens blivit nedskjutet är det säkert något skrot USA själv skickat upp i hemlighet från långt upp i Alaska. Den här gången skjuter man ner skiten direkt för att visa framfötterna och självklart innan folk hinner se den. Lydiga hunden Trudeau och Kanada spelar med. Konstigt hur man inte har lyckats hämta vrakresterna ännu, det var plötsligt mycket svårt.
Nu är Super Bowl över, folk är tilbake på jobbet och Nord stream storyen är död och begraven. Hur länge man kommer fortsätta med UFO nerskjutningar återstår att se.