2023-02-13, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Men böla. Du får skriva vilken skit du vill här, kör på bara, ingen hindrar dig.

Att du får mothugg och att de flesta skrattar åt dig och dina konspirationsteorier får du vackert tugga i dig.

Jag fattar ej, jag trodde vi hade fri press här. Alltså bör RT tillåtas, och vi bör få lov att lyssna på dem. varför är du så rädd och osäker att du vill förbjuda det? Är det inte ett sluttande plan då? Vad är härnäst? Förbjuda medier som kritiserar NATO eller ifrågasätter liberalismens påverkan på människan?Är det bara Bonniers familjen som ska ha rätten till information?
Citera
2023-02-13, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Ingen har förbjudit någon att ta in propaganda från Ryssland. Det man gjort är väl att försvåra för idioter att få tag på informationen. Flashback är väl ett tydligt exempel på detta.

Hmm, men jag menar, ska inte varje individ i ett fritt land själv få bestämma vad som låter trovärdigt? Tex, om jag tycker det låter trovärdigt att USA sprängde nordstream, ska jag inte få tycka det eller ska inte medier som uttalar det få existera? Det låter som att du börjar göra lite avkall på dina påstådda demokratiska värderingar?
Citera
2023-02-13, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ukraina har inte pengar för ett krig, det är vi (väst) som betalar med pengar, Ukraina betalar med blod. Du och jag betalar med våra elräkningar och inflationen, utöver det vi skänker som individer.
Du har rätt. Siffrorna var menigen att ge en tankeställare för oss andra i Sverige.
Citera
2023-02-13, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Hmm... man som Rand Paul sa är den Amerikanska regeringen största propageraren av desinformation?

“Do you know who the greatest propagator of disinformation in the history of the world is? The U.S. government,” U.S. Senator Rand Paul spoke bluntly at a Senate hearing in May.

Så enligt en respekterad kongressman är Amerikanen större disinformatör än Ryssland? Ska man då banna CNN??? fattar ingenting med din logik.

Propageraren är inte ett ord på svenska.

Kina, Ryssland, Iran och Nord Korea spelar i en helt annan liga men det får inte samma spridning i utlandet p.g.a. att ingen litar på dem. RT hade intressanta inslag förr på ekonomifronten men det var också otroligt färgat åt saker som gynnade ryska intressen. Det är fortfarande inte olagligt att följa någon media från dessa länder vad jag vet.

Han har en poäng men det där är retoriskt påstående han slänger ur sig. Det är upp till de amerikanska medierna att granska statsmakten och så länge de är tillräckligt fria så kommer de sköta den uppgiften. De kommer aldrig lyckas till 100% men missköter dem detta så kommer konkurrenter ta deras plats. Politiker som ljuger för mycket och allvarligt blir av med jobbet.

Har själv kampanjat för hans far när jag var yngre.
Citera
2023-02-13, 02:45
Medlem
Citat:
Propageraren är inte ett ord på svenska.

Kina, Ryssland, Iran och Nord Korea spelar i en helt annan liga men det får inte samma spridning i utlandet p.g.a. att ingen litar på dem. RT hade intressanta inslag förr på ekonomifronten men det var också otroligt färgat åt saker som gynnade ryska intressen. Det är fortfarande inte olagligt att följa någon media från dessa länder vad jag vet.

Han har en poäng men det där är retoriskt påstående han slänger ur sig. Det är upp till de amerikanska medierna att granska statsmakten och så länge de är tillräckligt fria så kommer de sköta den uppgiften. De kommer aldrig lyckas till 100% men missköter dem detta så kommer konkurrenter ta deras plats. Politiker som ljuger för mycket och allvarligt blir av med jobbet.

Har själv kampanjat för hans far när jag var yngre.

Tror tyvärr du är så pass hårt in dokrinerad i väserländsk propaganda att inget skulle kunna få dig att ändra. Du har en förskönad syn på Väst trots hennes alla gärningar, regimskiften, olagligheter, false flags och gud vet vad mer.

Jag är av den bestämmde uppfattningen att ingen i väst ens längre tror på MSM. Därför var man tvungen att stänga ner RT, man vill monopolisera information och det är ju bara ett narrativ som hammras i oss konstant, PUTIN hemsk, Zelensky en hjälte.

INget om den CIA iscensatta kuppen, inget om massmordet i Donbass, inget att Judinnan och sionisten Nuland vas instrumental i tillsättningen av sionsiten zelensky osv. Men som sagt, när saningen möter lögn så krossas ju lögnen... och det ärju därför man helt enkelt plockade bort RT haha.. och påstår sig vara fritt!
Citera
2023-02-13, 03:14
Medlem
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/110u6s1/a_man_that_looks_like_putin_strangely_declares/

Är det en dubbelgångare vi har att göra med?
Citera
2023-02-13, 03:36
Medlem
Citat:
Tror tyvärr du är så pass hårt in dokrinerad i väserländsk propaganda att inget skulle kunna få dig att ändra. Du har en förskönad syn på Väst trots hennes alla gärningar, regimskiften, olagligheter, false flags och gud vet vad mer.

Jag är av den bestämmde uppfattningen att ingen i väst ens längre tror på MSM. Därför var man tvungen att stänga ner RT, man vill monopolisera information och det är ju bara ett narrativ som hammras i oss konstant, PUTIN hemsk, Zelensky en hjälte.

INget om den CIA iscensatta kuppen, inget om massmordet i Donbass, inget att Judinnan och sionisten Nuland vas instrumental i tillsättningen av sionsiten zelensky osv. Men som sagt, när saningen möter lögn så krossas ju lögnen... och det ärju därför man helt enkelt plockade bort RT haha.. och påstår sig vara fritt!

https://www.youtube.com/watch?v=0MIF8KgN3Ws&ab_channel=RussianMediaMonitor

Här har du nivån som statsmedia i Ryssland håller. Alkiskärringen Maria Vladimirovna Zakharova babblar bara en massa strunt och ska läxa upp folk. Ryssland hade inga allierade innan de började vinna. Häxan verkar helt ha glömt bort att Ryssfittorna var allierade med Hitler genom den lömska Molotov-Ribbentrop pakten. Det är dessa tomtar du vill att vi ska lita på? De kan inte ens hålla sig till grundläggande fakta.
Citera
2023-02-13, 03:41
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=0MIF8KgN3Ws&ab_channel=RussianMediaMonitor

Här har du nivån som statsmedia i Ryssland håller. Alkiskärringen Maria Vladimirovna Zakharova babblar bara en massa strunt och ska läxa upp folk. Ryssland hade inga allierade innan de började vinna. Häxan verkar helt ha glömt bort att Ryssfittorna var allierade med Hitler genom den lömska Molotov-Ribbentrop pakten. Det är dessa tomtar du vill att vi ska lita på? De kan inte ens hålla sig till grundläggande fakta.

Dem sa USA sprängde oljeledningen, visade sig vara sant. Dem sa att Nuland bestämmde vem dem skulle sätta som sin marionett, visade sig också vara sant. "konspirations" teori efter konspirationsteori som några veckor eller månader verkar stämma.

Som sagt, jag säger låt allt flöda fritt, så får var man bestämma själv? Är det inte så frihet fungerar? Eller är du rädd att ert narrativ är så skört att det inte ens klarar lite rysk mothugg?
Citera
2023-02-13, 03:44
Medlem
Citat:
Dem sa USA sprängde oljeledningen, visade sig vara sant. Dem sa att Nuland bestämmde vem dem skulle sätta som sin marionett, visade sig också vara sant. "konspirations" teori efter konspirationsteori som några veckor eller månader verkar stämma.

Som sagt, jag säger låt allt flöda fritt, så får var man bestämma själv? Är det inte så frihet fungerar? Eller är du rädd att ert narrativ är så skört att det inte ens klarar lite rysk mothugg?

Folk kan förvänta sig bevis iså fall.
Citera
2023-02-13, 03:49
Medlem
Citat:
Jag fattar ej, jag trodde vi hade fri press här. Alltså bör RT tillåtas, och vi bör få lov att lyssna på dem. varför är du så rädd och osäker att du vill förbjuda det? Är det inte ett sluttande plan då? Vad är härnäst? Förbjuda medier som kritiserar NATO eller ifrågasätter liberalismens påverkan på människan?Är det bara Bonniers familjen som ska ha rätten till information?

Till skillnad från i Ryssland är det fritt fram för vem som helst att starta en tidning eller annat mediebolag. Det är bara att sätta igång och konkurrera ut Bonnier om de nu ljuger hela tiden borde det vara enkelt.
Dock är det så att med frihet kommer ansvar, om du skriver osanningar om folk kan du få böter men det borde inte vara nåt problem för dig som verkar ha blykoll på vad som är sant och falskt.
Citera
2023-02-13, 03:52
Medlem
Citat:
Men min lösning är enkel, släpp fri all media, dem bör så klart respektera mediala normer, men att förbjuda en mediekanal pga att det strider mot etablissemanget låter konstigt.

Jag tror förroendenivån, i alla fall i USA för MSM, ligger runt 30 % JOe rogan har fler föjare än cnn.. vrf kan man undra

Du kan ju starta vad du vill och sprida vad du vill. Du besitter ju sanningen så det kommer bli lätt.
Citera
2023-02-13, 06:20
Avslutad
Homofederationen ryssland offrar sina tvångsmobiliserade, flera tusen dödas av UAF varje vecka. Man undrar hur det står till med intelligensen hos dessa imbeciller som inte har mod att bara vägra?

Soldater offras i kamp om meter: ”Ville bara överleva”

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/soldater-offras-i-kamp-om-meter-ville-bara-%C3%B6verleva/ar-AA17pc7G?ocid=msedgntp&cvid=3dd71791e78743599c0a1c fa2fc24d78

Både ukrainska styrkor och tillfångatagna Wagnersoldater vittnar om hur den ryska sidan på sina håll skickar våg efter våg av soldater mot ukrainska försvarslinjer. CNN har talat med två män som rekryterades ur fängelser, och som nu tagits som krigsfångar av Ukraina.

En av dem var del av ett anfall där 90 Wagnersoldater deltog, men bara 30 överlevde. Han vittnar om att nya soldater skickas in så fort en första grupp misslyckats, och att detsamma gäller även om det andra anfallet slås ner. Den enda instinkten vid fronten var att hålla sig vid liv, säger han.

– Jag ville bara överleva, till vilket pris som helst.

DN har besökt ukrainska befästningar kring Bachmut, där striderna i långa stunder handlar om enskilda byggnader. En soldat berättar att den ryska strategin är att skicka in en första våg, ”åsnorna”, oerfarna soldater som bär på ammunition men inga skyddsvästar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in