2023-02-13, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Men varför fick det sändas innan då?Och är det inte bra från västs synvinkel att sån galensskaap sänds satt de diskrediteras?

Har svårigheter att förstå. Bör jag inte ha fri tillgång till media och kunna bilda min egna uppfattning? Din logik faller sönder och samman.

Ingen media har någon gång varit särskilt fri i Ryssland och definitivt inte deras statsfinansierade kanaler som är att likna med subversiv smörja sen några år tillbaka. Varför tror du att deras sista "fria" medier drivs från utlandet idag eller lagts ned? RT är inte spärrat hemma hos mig i alla fall och de ryska lögner läcker ändå ut via ryska trollfabriker till er tomtar. Ryska babusjkas i utlandet får nog inse att det är slut med att få Putinnews serverat rakt in amygdalan och resten av tomtarna får vara nöjda med att psykreformen plockade bort de slutna anstalterna så de får ränna omkring i samhället.

Att ha tillgång till subversiv information från skurkstater är ingen mänsklig rättighet. Du får helt enkelt leta upp den själv istället. När det gäller rysk propaganda fick den ett tydligt slut med invasionen av Ukraina.
Citera
2023-02-13, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
?
Kork
Det beror ju på att handeln är stängd lch värdet ibland är 0.

?
Kork
Nej, fick ett bättre svar av Kukilon som bör stämma bättre
Citera
2023-02-13, 01:40
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
?
Kork
Nej, fick ett bättre svar av Kukilon som bör stämma bättre
Du fick samma svar , handeln är stängd!
Citera
2023-02-13, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nej det är en usel idé. Våra barn och barnbarn ska inte se videomaterial där ryska styrkor går in och våldtar ukrainska kvinnor och barn. Det klingar helt skevt med våra värderingar. Om du så gärna vill titta på ryssar som mördar barn i Ukraina så kan du väl googla?

Du pratar om nånting annat. Jag vill höra alla narrativ, vi pratar inte om grafiska bilder. Tror du missförstår. Det finns oilke perspektiv och man vill höra alla perspektiv. DU verkar ju nästan vara i trance? Om ditt narrativ nu är så trovärdigt och solid så behöver du inte vara bekymrad? Om något kommer ju folk bli ännu mer hängivna till ditt narrativ när man hör hur absurd den Ryska är? Vad är det jag missar?
Citera
2023-02-13, 01:41
Medlem
Citat:
Nja det är ju den ansvarige utgivaren som godkänner och reglerar det som publiceras. OM den personen är korrumperad så går det ju att styra.

Se tex Iraq-kriget, nordstream 2, Epstein.. alla stories som begravdes.

Tror tyvärr du har en väldigt onyanserad syn på den anglosionistiska sfären tyvärr.

Nix, den fria världens media ljuger inte. Den hade blivit påkommen direkt. Ryska källor eller deras apologeter är dock helt ointressanta.

Att du ens försöker dig på den klassiska relativiseringen är direkt pinsamt.

Du ändrar liksom inte utgången av kriget genom att sprida lögner här
Citera
2023-02-13, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Ingen media har någon gång varit särskilt fri i Ryssland och definitivt inte deras statsfinansierade kanaler som är att likna med subversiv smörja sen några år tillbaka. Varför tror du att deras sista "fria" medier drivs från utlandet idag eller lagts ned? RT är inte spärrat hemma hos mig i alla fall och de ryska lögner läcker ändå ut via ryska trollfabriker till er tomtar. Ryska babusjkas i utlandet får nog inse att det är slut med att få Putinnews serverat rakt in amygdalan och resten av tomtarna får vara nöjda med att psykreformen plockade bort de slutna anstalterna så de får ränna omkring i samhället.

Att ha tillgång till subversiv information från skurkstater är ingen mänsklig rättighet. Du får helt enkelt leta upp den själv istället. När det gäller rysk propaganda fick den ett tydligt slut med invasionen av Ukraina.

Gosh du förstår ej, hur ska jag veta vda som är propaganda eller inte? För allt jag vet kan det som sprids i Väst vara ren propaganda? Går jag bara på historisk facit är det ju sannolikt så? Jag förstår inte din logik, jag säger följande; jag vill se alla kanaler, höra alla narrativ, och sedan vill jag själv ha rättigheten att avgöra vad som låter mest koherent/logiskt? Varför vill du förhindra mig från det? Är du så osäker i ditt narrativ att du vill förbjuda andra? Låter det inte lite svagt?
Citera
2023-02-13, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Nix, den fria världens media ljuger inte. Den hade blivit påkommen direkt. Ryska källor eller deras apologeter är dock helt ointressanta.

Att du ens försöker dig på den klassiska relativiseringen är direkt pinsamt.

Du ändrar liksom inte utgången av kriget genom att sprida lögner här

Fria världens media? Men det finns åtskilliga lögner, allt från Vietnam till Irak kriget och gud vet vad mer. Det enda jag säger är, låt alla få uttrycka sina narrativ, sen får folket själva avgöra vad som låter mest trovärdigt? Varför är du så... rädd?
Citera
2023-02-13, 01:47
Medlem
Citat:
Så alla kanalern som inte dissemineera västerländsk narrativ är ...desinformation? Såg vi inte under coronan att pressen inte är så fri som du föreställer dig?

Det märks att ni är totalt indoktrinerade... läskigt, riktigt läskigt.

Seså, kila iväg till den ryska statsmedian eller någon blogg nu och mata dig full med lögner och konspirationsteorier.

Vi andra håller oss till de 10.000-tals fria medier som bevakar varandras sanningshalt.
Citera
2023-02-13, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Seså, kila iväg till den ryska statsmedian eller någon blogg nu och mata dig full med lögner och konspirationsteorier.

Vi andra håller oss till de 10.000-taös fria medierna som bevakar varandras sanningshalt.

Nisse vad är du rädd för? jag förstår inte vad du säger. Jag har en annan vision, låt alla komma till tals, låt alla presentera sin fakta, så får det svenska folket avgöra vad som låter trovärdigt? Jag menar är du så osäker i ditt narrativ att du måste förbjuda andra medier? Du förstår ju att det låter svagt?
Citera
2023-02-13, 01:50
Medlem
Citat:
Fria världens media? Men det finns åtskilliga lögner, allt från Vietnam till Irak kriget och gud vet vad mer. Det enda jag säger är, låt alla få uttrycka sina narrativ, sen får folket själva avgöra vad som låter mest trovärdigt? Varför är du så... rädd?

Men böla. Du får skriva vilken skit du vill här, kör på bara, ingen hindrar dig.

Att du får mothugg och att de flesta skrattar åt dig och dina konspirationsteorier får du vackert tugga i dig.
Citera
2023-02-13, 01:52
Medlem
Citat:
Gosh du förstår ej, hur ska jag veta vda som är propaganda eller inte? För allt jag vet kan det som sprids i Väst vara ren propaganda? Går jag bara på historisk facit är det ju sannolikt så? Jag förstår inte din logik, jag säger följande; jag vill se alla kanaler, höra alla narrativ, och sedan vill jag själv ha rättigheten att avgöra vad som låter mest koherent/logiskt? Varför vill du förhindra mig från det? Är du så osäker i ditt narrativ att du vill förbjuda andra? Låter det inte lite svagt?

Ingen har förbjudit någon att ta in propaganda från Ryssland. Det man gjort är väl att försvåra för idioter att få tag på informationen. Flashback är väl ett tydligt exempel på detta.
Citera
2023-02-13, 01:52
Medlem
Citat:
Nisse vad är du rädd för? jag förstår inte vad du säger. Jag har en annan vision, låt alla komma till tals, låt alla presentera sin fakta, så får det svenska folket avgöra vad som låter trovärdigt? Jag menar är du så osäker i ditt narrativ att du måste förbjuda andra medier? Du förstår ju att det låter svagt?

Som sagt, ingen hindrar dig. Det är bara att köra på, men du har ingen rättighet att dina konspirationer ska spridas av massmedier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in