2023-02-12, 22:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Så det var alltså medvetet som du skrev det som att det var Ukrainarna som hade det sådär. Bra att få ett erkännande av dig att det är medvetna lögner du skriver.
Vilken lögn har jag länkat till? The Sun? kom till saken. - bevisa!
..istället för personligt påhopp
fortsätter du på den linjen kommer jag inte svara på dina kommentarer
Citera
2023-02-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Menar du på allvar att du inte vet vilka som skulle vinna i en konflikt mellan ryssen och Väst/NATO?

Nej jag vet inte vem som skulle vinna ett krig mellan NATO och Ryssland. När vann NATO/USA senast ett krig? Sen får man nog räkna med att det här är början på 3:e världskriget och då ställer sig nog Kina, Nordkorea och Iran på Rysslands sida och då tror jag på Ryssland/Kina mot NATO.
Citera
2023-02-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Först ifrågasätter du källor sen häver du ur dig med hänvisning till en youtuber. Är han på plats eller?

Nej men han sammanfattar officiella kartor över striderna både från NATO och Ryssland. Kartorna är rätt så samstämmiga dessutom. Vad får Wilderäng sin information ifrån?
Citera
2023-02-12, 22:33
Medlem
Africagonzos avatar
En observation och någon med militär kunskap får gärna svara.

Terrängen i Ukraina är öppen med nästan uteslutande åkermark, lätt att ta sig fram men även svårt att gömma sig. Måste vara en mardröm att sitta i en stridsvagn som i detta klipp med en T90M.
Dom kör rakt ut på öppet fält och är fullt synliga för fienden och helt öppna för moteld.
Fråga: Stridsvagnar borde vara lätta att hitta för fienden och verkar även lätta att slå ut med tanke på terrängen. Hur viktiga är dom egentligen för infanteriet? Lämpar sig terrängen väl för stridsvagnar eller fungerar dom egentligen bättre i annan terräng?

https://youtu.be/haWVnKgroTI
Citera
2023-02-12, 22:35
Medlem
Wagner säger att det tar 3 år till floden.. går det så bra mot supermakten Ukraina så är ju Nato en munsbit

Dåre
Citera
Medlem
Finns det några officiella uttalanden om varför Ryssland bombar lägenhetshus?

I vissa fall har man hävdat att de gömmer sig soldater i byggnaderna.
Men hur ofta det verkligen stämmer vet ja ej
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Du förstår väl att det är ryssarna som har 4 timmars livslängd? Det står i samband med att dom beskriver ryssarnas attacker som drogat zombieliknande uppträdande. Att ryssarna använder sina soldater som kanonmat.

Visst, ukrainarna har det såklart inte kul där, men dom sitter i princip på skjutbanor där det kommer våg efter våg av ryssar som dom mejar ner. Det är det som beskrivs. Hur tröttande det är att 10 timmar i sträck meja ner ryssar.

Är det medvetet du skriver det på detta viset eller förstår du inte själv?

EDIT: Och då menar jag såklart inte att ryssarna faktiskt har 4 timmars livslängd, det är både absurt och omöjligt att veta. Men det är så man uttrycker det.

Alla proryssar borde titta på filmen Galipoli! Verkar som om ryssarna/kanonmaten hanteras på liknande sätt!

Är ju helt sjukt! Vill ryssland som land gå under! Snart är väl alla män under 40 bast borta!

Ska Ryssland importera betäckare från afrika?!
Citera
2023-02-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
En observation och någon med militär kunskap får gärna svara.

Terrängen i Ukraina är öppen med nästan uteslutande åkermark, lätt att ta sig fram men även svårt att gömma sig. Måste vara en mardröm att sitta i en stridsvagn som i detta klipp med en T90M.
Dom kör rakt ut på öppet fält och är fullt synliga för fienden och helt öppna för moteld.
Fråga: Stridsvagnar borde vara lätta att hitta för fienden och verkar även lätta att slå ut med tanke på terrängen. Hur viktiga är dom egentligen för infanteriet? Lämpar sig terrängen väl för stridsvagnar eller fungerar dom egentligen bättre i annan terräng?

https://youtu.be/haWVnKgroTI

Verkar ju funka i öken....är där mer skog?
Citera
2023-02-12, 22:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Nej jag vet inte vem som skulle vinna ett krig mellan NATO och Ryssland. När vann NATO/USA senast ett krig? Sen får man nog räkna med att det här är början på 3:e världskriget och då ställer sig nog Kina, Nordkorea och Iran på Rysslands sida och då tror jag på Ryssland/Kina mot NATO.
För allas vårt bästa för oss som lever i EU så hoppas jag att Nato inte får för sig att nu i år gå i direkt krig mot Ryssland.
Skälet är att det kommer gå lika illa för oss som för Ukraina om inte värre.
Vi behöver upprusta och mobilisera rejält först och bygga upp en krigsekonomi om vi ska klara den utmaningen. Det lär ta några år men det är möjligt.
Citera
2023-02-12, 22:38
Avstängd
Citat:
Så det var alltså medvetet som du skrev det som att det var Ukrainarna som hade det sådär. Bra att få ett erkännande av dig att det är medvetna lögner du skriver.

Ukrainarna verkar förlora 5-10 gånger så många soldater som ryssarna.

Det här beror på det enorma artielleriövertaget för ryssarna, ca 10 mot 1.
Citera
2023-02-12, 22:40
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
jag förstod exakt vad som stod i The Sun, jag är även kapabel att läsa mellan raderna. New York Times är min favorit av detta skäl.
vad jag inte förstår är varför Zelensky är så deppig när det handlar om Bakhmut?
kanske klappar hans varma hjärta för alla dessa ryska trupper som de mejar ner?
Zelensky är ju egentligen mer ryss än ukrainare rent kulturellt
Hur hade Du själv känt det om Du var i hans situation?
Han tvingas döda en jävla massa ryssar som tvingas kriga för puttes imperiedröm ELLER se sina medborgare dödas av dessa. Fjant...
Citera
2023-02-12, 22:41
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Verkar ju funka i öken....är där mer skog?

Du tänker på Irak?
Där fanns det inget motstånd för Abrams värt att prata om, inga drönare etc, det finns det på båda sidor i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in