2023-02-12, 17:37
Moderator
farbror_barbros avatar
Ännu en reality check för de nyttiga idioterna i väst som tycker förhandlingar med Ryssland är en bra idé just nu: programchefen på rysk TV, Margarita Simonyan, förklarar vad Kremls vaga mål om "demilitarisering och deazifiering" innebär:
https://youtu.be/FvhHL5Cn3N8

De vaga målen förklaras med att de kan förändras om möjlighet ges, men det finns en miniminivå som innefattar inte bara Luhansk och Donetsk oblast, utan även Zaporizia och Kherson, "vära nya ryska regioner som aldrig kan överges".

Se själva och begrunda. Rysk stats-tv berättar för de ryska folket att en minimi-nivå för krismålen är "befrielse", läs erövring, av områden om Ryssland aldrig har kontrollerat. Fundera sedan på hur rimligt det är att Putin skulle skriva under, och respektera, en fredsuppgörelse ens om han fick behålla det Ryssland erövrat, vilket alltså är berydligt mindre.

Edit:
För att vara extra tydlig, Margarita Simonyan anser inte att Ryssland skall förhandla och menar att Ryssland inte velat förhandla sedan 24/2 2022!
https://youtu.be/Ema86ntLIP4
Här kanske de ryska megafonernas manus behöver justeras, för de skriver ju i princip dagligen i tråden att Zelenskyj (och/eller väst) sagt nej till förhandlingar.
Senast redigerad av farbror_barbro 2023-02-12 kl. 17:52.
Citera
2023-02-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Den ryska propagandan är både förutsägbar och kommer med nya vinklingar. I detta fascinerande klipp får vi se Solovyov gå loss i flera olika riktningar:

- först retar han upp sig på Zelensky i sin "smutsiga tröja" som får kramar och högtidligt mottagande europeiska huvudstäder där "borgarklassen" beundrar honom, "den onde clownen vars fel allt detta är", "en nolla som inte åstadkommit något" (förutom att bli vald till president och ha lett sitt land i ett framgångsrikt försvarskrig får man förmoda...).
- sedan konstaterar han att världen (tyvärr) förändrats, och att Putin och Biden inte kan gör upp likt under Kuba-krisen 1962, nej, för "någon gnällig polack eller balt" kommer att ha synpunkter.
- därpå frågar han sigvad skillnaden vore om Ryssland anföll Paris eller London, när Ukraina beskjuter Donbas (ja, ni löste rätt. När Ukraina beskjuter sitt eget territorium).
- till sist för vi veta att allt tydligen inte är Zelenskyjs fel ändå, för det kan inte uteslutas att USA, UK eller Frankrike (!) skickat kärnvapen till Ukraina.
... ja, jag höll på att glömma den obligatoriska uppmaningen till ändrad rysk kärnvapendoktrin med "pre-emptive first strike" samt attacker mot amerikanska transportfartyg.

Sovolyov är inte galen, men han har en egen morgon-show på rysk stats-tv där han säger galenskaper. Frågan är varför.

https://youtu.be/ZCoY2cGlc4w
Vad får dig att tro att Sovolyov inte är galen?

Jag har själv ägnat en hel del tid till att grubbla över hans mentala hälsa, och kommit fram till att han inte har alla kopparna i skåpet. Milt sagt. Hans beteende är inte friskt.

P.S.
Åh vad trollfritt det är i tråden just nu. Vart har alla Z-mongon tagit vägen egentligen? Har Akademikerfyllot supit skallen av sig helt?
Senast redigerad av Chillgren 2023-02-12 kl. 17:43.
Citera
2023-02-12, 17:43
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren

Jag har själv ägnat en hel del tid till att grubbla över hans mentala hälsa, och kommit fram till att han inte har alla kopparna i skåpet. Milt sagt.
Tja, man kan förstås säga att han är galen pss som Hitler de sista åren, inte kliniskt men i lekmanna-mening. Men jag ser ändå något beräknande över hans raseriutbrott. Men visst, att kalla Scholtz för nazi och vilja se utrikesminiter Pistorius skjuten ur en Leopard-kanon.... skulle väl vara slutet på tv-kariären i ett civiliserat land.

Jag ser den riktige Sovolyov i de giftiga men fyniga små inpassen när hans dårar till gäster överräffar varandra i paranoia och hat mot väst.
Senast redigerad av farbror_barbro 2023-02-12 kl. 17:47.
Citera
2023-02-12, 17:51
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:

Jag har själv ägnat en hel del tid till att grubbla över hans mentala hälsa, och kommit fram till att han inte har alla kopparna i skåpet. Milt sagt. Hans beteende är inte friskt.

P.S.
Åh vad trollfritt det är i tråden just nu. Vart har alla Z-mongon tagit vägen egentligen? Har Akademikerfyllot supit skallen av sig helt?
Kliniskt galen skulle jag nog inte tro att han är men däremot enormt hjärntvättad och egensinnig i sin uppfattning om Ryssland och världen.
Men ibland kan det vara svårt att se skillnaden.
Citera
2023-02-12, 17:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Tja, man kan förstås säga att han är galen pss som Hitler de sista åren, inte kliniskt men i lekmanna-mening. Men jag ser ändå något beräknande över hans raseriutbrott. Men visst, att kalla Scholtz för nazi och vilja se utrikesminiter Pistorius skjuten ur en Leopard-kanon.... skulle väl vara slutet på tv-kariären i ett civiliserat land.

Jag ser den riktige Sovolyov i de giftiga men fyniga små inpassen när hans dårar till gäster överräffar varandra i paranoia och hat mot väst.

Men en stor del av programmet skäller han ju på sina egna arbetskamrater, det är ju inte psykiskt stabilt och beräknande. Vad skall tittarna tycka om det liksom?
Citera
2023-02-12, 17:54
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Vacker song och video fr rock-gruppen Antytila. "Fästning Bakhmut". Med riktiga UAF krigare. Har tom läst att ryZZarna är sura att deras krigspropaganda och bögmusikanter inte kan fixa ngt liknande.

https://m.youtube.com/watch?v=OmqLVrUXsTQ&embeds_euri=https%3A%2F%2Ftop4 0-charts.com%2F&feature=emb_logo
Så äkta och mäktigt så det frambringade en tår. 😥
Med detta sagt så växer avskyn mot den ryska parasiten.

Mer vapen till Ukraina 🇺🇦
Citera
2023-02-12, 18:01
Medlem
Citat:

P.S.

Är nog några tekniska problem hos trollcentralen i St Petersburg så inga orcher kan skriva massa dynga i forumen för tillfället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men en stor del av programmet skäller han ju på sina egna arbetskamrater, det är ju inte psykiskt stabilt och beräknande. Vad skall tittarna tycka om det liksom?

Ryssarna är ju inte som andra så tv-tittarna anser säkert att det är en 'stronk' alfahane.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Sovolyov är inte galen, han är bara ryss. Bara att kolla på alla ryssar i den här tråden som alla är exakt likadana. Skev verklighetsuppfattning och förvrängt tänkande, kanske som konsekvens av att deras mammor söp stenhårt när de var gravida.
Citera
2023-02-12, 18:04
Medlem
Reimers avatar
Det börjar dra ihop sig för slutstriden om Bakhmut, staden stängs för civila och press, Ukraina försöker blöda ut Wagner så mycket det går innan de drar sig tillbaka.

Magyar from Bakhmut: from tomorrow, the city administration closes access to civilians and press to protect their safety. The enemy continues with regular attempts to encircle the city, but the city remains under Ukrainian control.

https://twitter.com/wartranslated/status/1624767047727972352
Citera
2023-02-12, 18:04
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ännu en reality check för de nyttiga idioterna i väst som tycker förhandlingar med Ryssland är en bra idé just nu: programchefen på rysk TV, Margarita Simonyan, förklarar vad Kremls vaga mål om "demilitarisering och deazifiering" innebär:
https://youtu.be/FvhHL5Cn3N8

De vaga målen förklaras med att de kan förändras om möjlighet ges, men det finns en miniminivå som innefattar inte bara Luhansk och Donetsk oblast, utan även Zaporizia och Kherson, "vära nya ryska regioner som aldrig kan överges".

Se själva och begrunda. Rysk stats-tv berättar för de ryska folket att en minimi-nivå för krismålen är "befrielse", läs erövring, av områden om Ryssland aldrig har kontrollerat. Fundera sedan på hur rimligt det är att Putin skulle skriva under, och respektera, en fredsuppgörelse ens om han fick behålla det Ryssland erövrat, vilket alltså är berydligt mindre.

Edit:
För att vara extra tydlig, Margarita Simonyan anser inte att Ryssland skall förhandla och menar att Ryssland inte velat förhandla sedan 24/2 2022!
https://youtu.be/Ema86ntLIP4
Här kanske de ryska megafonernas manus behöver justeras, för de skriver ju i princip dagligen i tråden att Zelenskyj (och/eller väst) sagt nej till förhandlingar.

Är det inte bara brus? Varför skulle hon vara en trovärdig källa? Jag tror du lyssnar för mycket på rysk stats-tv. Tänker du som så, att de inte skulle säga något om minimi-mål för att om Putin vid en förhandling skulle gå med på något mindre än minimi-målen, så skulle det se dåligt ut på hemmaplan?

Jag tror det är extremt spekulativt att tänka så. Det kan lika gärna vara så att de "spelar tuffa". Vi lär oss helt enkelt inget av rysk stats-tv. Jag är ingen expert på "putinologi", men jag misstänker att han vänt tvärt förr, trots att media basunerat ut andra saker före.
Citera
2023-02-12, 18:08
Moderator
-Info-s avatar
Ryssarna har haft väldigt höga förluster de senaste två veckorna. De största förlusterna sedan kriget startade:

Citat:
Höga dödstal i ryska militären

Rysslands trupper har troligtvis lidit av flest dödsfall de senaste två veckorna sedan den första veckan av invasionen i Ukraina, skriver Storbritanniens försvarsministerium.

I Ukrainas statistik, som Storbritanniens försvarsministerium inte har kunnat bekräfta men bedömer som trolig, har i snitt 824 personer dött per dag de senaste sju dagarna. Det är fyra gånger mer än hur det var i juni och juli förra året.

Försvarsministeriet skriver att Rysslands höga dödssiffror troligtvis beror på en mängd faktorer, bland annat otränad personal och brist på resurser vid fronten.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in