2023-02-12, 13:30
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Min gissning utefter vad som framkommit i denna tråd så tror jag följande:

Finns en kvinna 51år med utländskt namn på adressen och dessutom våning 2. Kvinnan har inte bott där särskilt länge och har flyttat runt senaste åren.
Ingen kvalificerad gissning kanske är att det är en fd som har tappat det fullständigt alternativt att den yngre kvinnan är en dotter till den mördade som flytt ifrån sin man/pojkvän som då sökt upp henne.
Heder lär ligga bakom detta mord.

Det kan vara en kvinna som haft skyddade personuppgifter och nu blivit hittad av mannen.
Citera
2023-02-12, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Bra sammanfattning .
Ni är fortfarande på r Lars Wivallius Väg 47 ? Finns en svensk kvinna på 2a våningen med initialerna SK
Varför är inte hon i resonemanget ?

Hon som är 28 år menar du?
Citera
2023-02-12, 13:44
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hon som är 28 år menar du?
Ja Kan ju stämma med " 25 åring "
Citera
2023-02-12, 13:52
Medlem
Jagersros avatar
Polisen var under kvällen och natten på plats vid lägenheten
En kvinna i 50-årsåldern dödades och en kvinna i 25-årsåldern skadades allvarligt när de attackerades med ett tillhygge i en lägenhet i Örebro.
Polisen söker nu efter den eller de som ligger bakom våldsdådet.
– Vi har en ganska bra uppfattning om vem eller vilka det är som ska vara gärningspersoner i det här, säger Sophia Jiglind, polisen.
Citera
2023-02-12, 14:17
Medlem
Det är bosnier men gm är inte bosnisk. Hsr fått hela bilden men motivet varför han gjorde det är oklart än.. Örebro är litet alla pratar
Citera
2023-02-12, 14:21
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Fb säger att de flesta med det namnet är kurder från Irak. Vore inte förvånande.
Drog också den slutsatsen. Givetvis ren spekulation, men namnet verkade primärt finnas hos användare från Irak, Israel, Iran och Pakistan. Det stämmer ju även överens med namnen på de övriga som är bosatta på adressen och med hur svensk invandring sett ut sista årtiondena.

Eller då som Newcastle nämner, från Bosnien då vi även har en stor jugoslavisk diaspora och Jugoslavien hade många muslimer.
Senast redigerad av hakro807 2023-02-12 kl. 14:24.
Citera
2023-02-12, 14:24
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Det är bosnier men gm är inte bosnisk. Hsr fått hela bilden men motivet varför han gjorde det är oklart än.. Örebro är litet alla pratar

Jag har också hört rykten om bosnier. Eftersom det handlar om Baronbackarma så är ju det inte oväntat om det skulle vara så eftersom det bor väldigt mycket bosnier där. Men som sagt det är bara rykten.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2023-02-12 kl. 14:26.
Citera
2023-02-12, 14:34
Medlem
Jag vet inte om jag får skriva ut adress och namn. Har allt förutom på dottern. (Mamma dotter)
Citera
2023-02-12, 14:40
Medlem
Citat:
Jag vet inte om jag får skriva ut adress och namn. Har allt förutom på dottern. (Mamma dotter)

byt ut en bokstav eller två mot * så är det okej för flashback och så är inte namnet sökbart via tex google, sen om du har några moraliska spärrar så är det upp till dig
Citera
2023-02-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperBengt
byt ut en bokstav eller två mot * så är det okej för flashback och så är inte namnet sökbart via tex google, sen om du har några moraliska spärrar så är det upp till dig

Mest moralen som sätter lite stop här.
Citera
2023-02-12, 15:15
Medlem
Citat:
Har hört samma som du, fast bara om BO. Kan du säga något mer om GM? Om du vet att han inte är bosnier antar jag att du vet något mer? Ålder? Relation? Ort?
Citera
2023-02-12, 15:20
Medlem
Citat:
Mest moralen som sätter lite stop här.

förstår det, skit i det sålänge då.
Det lär komma fram om några dagar ändå så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto