Citat:
Ursprungligen postat av
johnthedickholmes
Kan tic-tacks vara kinesiska hologram som syns på radar, IR och stör ut elektronik? Och rör sig i hyperfart? Är det rimligt rent tekniskt?
Luktar ryssar här. I början på 2000-talet forskade dom i att köra kraftiga magnetfält i olika flygplansvingar för att få ner luftmotståndet och kunna öka farten utan att öka soppaförbrukningen. Dom gjorde även en massa tester med ballonger på hög höjd där man provade framdrivning av ballongen med enbart magnetfält och även med kraftiga pulser typ radarvåger. Tror det är en gammal rysk testballong typ cylinder som jänkarna blåst ned, jag såg dessa testgrejor utanför Murmansk vid hamnen där dom även hugger upp gamla atomubåtar som dom lämnar öppet för att fotograferas av spionsatelliter så att jänkarna kan se att dom håller avtal i att skrota diverse ubåtar.
En pulsad framdrivning av ballong på hög höjd lär störa som fan i elektronik, t.ex Bällsta radar som kallas för golfbolllen stör som fan i L-band, vilket många flygsensorer jobbar i frekvensmässigt. Sen har ryssarna sen några år tillbaka börjat bygga nya baser uppe i Arktis där dom numera testar de senaste hypermissilerna som dom skjuter från arktis över Kolahalvön mot mål i Vita havet.
Eftersom ryssarna är jävligt sura på jänkarna sen en tid tillbaka, skulle jag inte vara förvånad om dom på ren jävelskap har plockat fram sina gamla leksaker och låter dessa stiga upp från någon av baserna i Arktis som sen puttrar fram i långsam takt med framdrivningspulsar som kan vara på flera kw, där lär elektroniken bli störd flera km bort, Bällsta radar med 3,5kw i c.W (om jag minns rätt) stör l-band i en vanlig satellitmottagare typ 5-6 km med fri sikt, och ryssarnas gamla leksaker var ju metallisk preparerad vävduk som gör att radarvåger inte studsar lika bra men är utmärkt för framdrivning.
Sen har det varit ganska många "ufo:s" de senaste 5 åren, det var ju en journalist som lyckades ta foto på kinesballongen som drog igång detta drev, som alltså inte är nytt alls...
Ryska baserna:
https://www.highnorthnews.com/en/ukraine-arctic-russias-capabilities-region-and-wars-impact-north
Sen är det faktiskt jänkarna som dragit igång ballong-cirkusen, kolla in juli 2022 artikeln:
https://www.politico.com/news/2022/07/05/u-s-militarys-newest-weapon-against-china-and-russia-hot-air-00043860