2023-02-12, 11:19
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Här agerar allstå Dumpen domare för ett påstått sexualbrott som skulle skett mellan vuxna. Verkar ju för fan inte riktigt klokt.
Det är precis så och det är det som gör mig väldigt besviken på Dumpen.
Citera
2023-02-12, 11:22
Medlem
Citat:
Här agerar allstå Dumpen domare för ett påstått sexualbrott som skulle skett mellan vuxna. Verkar ju för fan inte riktigt klokt.

Finns väldigt många olika teoretiska scenarion i denna story.
Hon kanske säljer sex förtäckt som ”kramterapi” - då finns ju ingen ”sexköpare”
Killen skulle potentiellt kunna bli åtalad för sexköp - om ovanstående går att bevisa.
Han kanske bara försöker vända sitt ”sexköp” till övergrepp för att slippa just åtal

Även om killen anmäler för våldtäkt (som Sara rått honom att göra), så kan hon bara hävda att han betalade för avsugningen.
Case closed.
Senast redigerad av Qstar 2023-02-12 kl. 11:30.
Citera
2023-02-12, 11:24
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det är precis så och det är det som gör mig väldigt besviken på Dumpen.

Jag håller med dig, käre Bob. Tveksam historia, låter snarare som en slags pojkdröm. Men om han gav samtycke till avsugningen så har väl inget brott skett då, annars vore det förbaskat märkligt, hur vet man ens om berättelsen är sann? Det blir illa om Dumpen ska bli någon slags sexualmoraltribunal, dom ska hålla sig till snuskgubbarna dom raggar upp... och inget annat. Annars så kan ju i stort sett vemsomhest hamna på Dumpen, även du och jag trots att vi inte är pedofiler. Var försiktig vid nästa krogragg el nätdejt, du kan hamna på Dumpen, suck.. 😬
Citera
2023-02-12, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Det har de gjort ett tag, och det har för det allra mesta inte varit särskilt svårt då vuxna som vill förstöra barns liv rent objektivt är avskum. Men ju svårare moraliska situationer de ger sig på att analysera, desto mer krokben kommer de fälla för både sina egna och andra människors liv. Det hela kommer sluta i tragedi och katastrof.

Första sexköparen lär dyka upp under detta året, definitivt.
Å andra sidan är sexköp tydligt olagligt. Där blir däremot förtalsfrågan mer tydlig. Vad gäller massage-människan så handlar artikeln om att en man sökte hjälp för att bearbeta övergrepp i barndomen, Dumpens intressesfär, men att den hjälpen sen blev ett till övergrepp. Jag tycker det finns en tydlig koppling till det Dumpen arbetar med, men har inte läst och kollat upp noga så garderar mig för luddig slutsats pga bristande underlag.
Citera
2023-02-12, 11:30
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Dumpen har marknadsfört sig som pedofiljägare. Att då hamna på deras hemsida och bli förknippad med Dumpen är förödande för den det drabbar. Hon är ingen pedofil. Hon gav en kund en avsugning.

Total absurditet och Dumpen missar målet.
Men ribban är satt, nu kan då vemsom bli uthängd på Dumpen även om hen inte är pedofil.
Grattis..
Citera
2023-02-12, 11:31
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Precis som förövare brukade köa för att få ut FUP-ar om barnövergreppsmål pre-internet, kopiera och dela med varandra, då de gick igång på det. Du kategoriserar dig själv väldigt tydligt.
Du förstår inte att de allra flesta andra ser det som nästan outhärdligt att läsa chattarna va?
Nej, att jag ser historierna på Dumpen som rena sexnoveller säger inget om huruvida jag har begått något sexbrott. Det är bara din blinda tro och dina fördomar som talar här.

Nej, jag varken förstår eller tror att de flesta människor tycker att det är jobbigt att läsa chattarna på Dumpen. Jag tror ärligt talat att de flesta förstår att det bara är ett skämt och rycker på axlarna.
Citera
2023-02-12, 11:33
Medlem
Citat:
Visa gärna vad jag förespråkat det någonstans? Nä just det, det kan du inte eftersom det inte hänt.

Det faktum att du stöder Dumpens metoder säger att du förespråkar det.
Saker behöver inte vara uttalade för att vara förstådda.
Citera
2023-02-12, 11:36
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Varför väljer han att gå till en kvinna som ger massage och som också skriver det på sin hemsida om han är livrädd för sex och beröring. När han sen fått en avsugning så kontaktar han Dumpen och beklagar sig. Så här skriver kvinnan på sin hemsida.

”Massagen jag ger är anpassad för Dig. Du bestämmer vad du anser dig behöva, före massagen pratar vi en stund och jag känner in vad jag tror att du behöver. Under massagen känner jag intuitivt var jag ska fokusera för bästa resultat. Healing ingår som sagt i allt jag gör men man kan välja att fokusera mer eller mindre på det. Du kommer att känna värmen i mina händer och kanske vad som händer energimässigt, om du är känslig för sådant. Jag använder en specialolja som förstärker healingen. ”
Citera
2023-02-12, 11:39
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Hon hör absolut inte hemma på Dumpen. Skall hon få sitt liv ödelagt på grund av att mannen ångrade sig efteråt. Denna vägen Dumpen nu tar kommer att sluta i katastrof.

Man får verkligen hoppas att detta är en engångsföreteelse (eller har det skett fler ggr redan) men det är uppenbart at Dumpens redaktion brister i omdöme rörande vilka "berättelser" som publiceras, vissa av dessa noveller från offer är rent ut sagt bedrövliga och vissa så detaljerade att jag ser det som högst osannolikt att de skulle ha skrivits av sexualoffer. Vissa av berätelserna är säkert på riktigt skrivna av offer, men en del av dem av dem är nog ena troll eller kanske folk som själva tänder på unga.

Nu så publicerar Dumpen då en story som sägs handla om en vuxen kvinna som ger en vuxen man en avsugning mot hans vilja och kvinnanns företag hängs ut, då har omdömet försämrats ytterligare tycker jag det verkar som. Ja detta kan sluta dåligt.

Citat:
Varför väljer han att gå till en kvinna som ger massage och som också skriver det på sin hemsida om han är livrädd för sex och beröring. När han sen fått en avsugning så kontaktar han Dumpen och beklagar sig. Så här skriver kvinnan på sin hemsida.

”Massagen jag ger är anpassad för Dig. Du bestämmer vad du anser dig behöva, före massagen pratar vi en stund och jag känner in vad jag tror att du behöver. Under massagen känner jag intuitivt var jag ska fokusera för bästa resultat. Healing ingår som sagt i allt jag gör men man kan välja att fokusera mer eller mindre på det. Du kommer att känna värmen i mina händer och kanske vad som händer energimässigt, om du är känslig för sådant. Jag använder en specialolja som förstärker healingen. ”

Ja man kan fråga sig varför. Hela historien är så löjlig att jag orkar nästan inte engagera mig i det. Men man måste ju poängtera det absurda och rättsvidriga i denna uthängning.
Senast redigerad av Pinoputchin 2023-02-12 kl. 11:43.
Citera
2023-02-12, 11:42
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Vilket är över 40 år sen.

Ja, jag tickar uppåt de 80.
Citera
2023-02-12, 11:46
Medlem
Citat:
Självklart är det fel ur moralisk synpunkt. Men vi vet inte hela historien. Hon fick möjligen känslor för Fredrik och hon uppfattade det som att dom var besvarade därför blev det som det blev. Det är inte Dumpen som skall blanda sig i detta och ödelägga denna kvinnans liv enbart på vad han säger. Detta är ju en livsfarlig väg om Dumpen helt plötsligt nu börjar hänga ut personer enbart på vad den ena parten säger. Det står jag absolut inte bakom.

Men hon säger ju själv att det hände och att det verkligen var fel. Men ja, tanken var nog att det handlade om att han själv var utsatt som barn men jag tycker att detta inte alls var bra. En sak om de ringde dit men det borde inte göras offentligt. Den största orsaken till det är att han inte var ett barn nu.
Citera
2023-02-12, 11:50
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Detta tycker jag var dålig stil av Dumpen att blanda sig i detta och förstöra livet för denna kvinna. Vad två vuxna personer gör tycker jag inte Dumpen skall ta ställning i. Nu blev jag lite besviken på Dumpen. Jävla kille som gladeligen tar emot en avsugning och som tack sticker han kvinnan i ryggen. Nä fy fan detta stinker Dumpen.

Dumpen hänger ut pedofiler, men inte så länge till kanske. För ska det fortsätta såhär så hänger snart Dumpen ut alla som gör moraliskt fel eller misstänks för moralbrott eller annat juridiskt brott. Inte bra alls tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in