2023-02-12, 01:10
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Ja de var på dom två ballongerna. Men tänkte mer på de cylinderformade som sköts ner i Alaska igår.
Ok de jag syftade på var två cylinderformade i Kanada. Alaska var väl bara ett objekt?
Citera
2023-02-12, 01:11
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Dessa är de två nya tydligen:
https://twitter.com/airplusnews/status/1624518344559689734?s=20&t=5wgWD_Wr-fDgob_kjVCf7A

Är det bara en hade jag helt klart sagt att det är high altitude ballons (som är cylinderformade)
Jag är fortfarande inne på att det är det men att de ska ligga så synkat nära varandra efter att ha följt vinden en längre period gör att det är just mycket märkligt.

Här faller lite tesen om hobby high altitude balloning för någon hillbilly skulle inte skicka upp två som går simultant med varandra.

Så det är mer rimligt att det är en stat som är avsändare. Har de inte styrförmåga (flyter med vinden) så finns det antagligen en tunn lina som binder dessa samman så att de flyger bredvid varandra.

Wawa som man ser i början på filmen är en amerikans bensinstationskedja som inte finns i Kanada.
Citera
2023-02-12, 01:13
Medlem
Minns för något år sedan då jag läste att det skulle komma bli en incident med UFO och aliens, skulle inte förvåna mig om detta är vad som åsyftades.
Vad är i så fall syftet? Att få Biden att framstå som en räddare i nöden? Helt plötslgt var han ju oerhört snabb med att ge order att skjuta ner den till skillnad från ballongen som fick sväva omkring ostört.
Nej, detta är nog bara trams och psyop för att försöka försköna gubbens bristande handlingskraft.
Citera
2023-02-12, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b1619d
Minns för något år sedan då jag läste att det skulle komma bli en incident med UFO och aliens, skulle inte förvåna mig om detta är vad som åsyftades.
Vad är i så fall syftet? Att få Biden att framstå som en räddare i nöden? Helt plötslgt var han ju oerhört snabb med att ge order att skjuta ner den till skillnad från ballongen som fick sväva omkring ostört.
Nej, detta är nog bara trams och psyop för att försöka försköna gubbens bristande handlingskraft.

Kan ju vara så att det har funnits UFOn över USA det senaste åren också, jag menar Trump lät ju kinesiska ballonger sväva över landet utan att göra någonting. Nu i det här säkerhetspolitiska läget när man skjuter ner allt som rör sig så kan det var allt från kinesiska farkoster till UFOn. USA har ju haft UFOn på radarn flera gånger under 2000-talet men har inte skjutit eftersom man inte vill riskera att bli fiende med något som kan vara från en annan planet och som har en teknologi som är överlägsen våran. Nu däremot när kinesen och ryssen är aggressiva så har man inget val och då kan även UFOn komma i skottgluggen.
Senast redigerad av Kimma7 2023-02-12 kl. 01:20.
Citera
2023-02-12, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b1619d

Nåja. I verkligheten har man faktiskt skjutit ner dessa ballonger.
Varför du tycker att det är trams förstår jag inte.
Kanske är du kinesriddare och tycker att det är väderballonger som kommit ur kurs, vi får väl se...
Citera
2023-02-12, 01:20
Medlem
Min första tanke är att någon/några skickat upp något i luften när man märkte hur mycket utrymme spionballongen fick i media.

Någonstans sitter det folk och garvar läppen av sig åt hysterin.
Citera
2023-02-12, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Kan ju vara så att det har funnits UFOn över USA det senaste åren också, jag menar Trump lät ju kinesiska ballonger sväva över landet utan att göra någonting. Nu i det här säkerhetspolitiska läget när man skjuter ner allt som rör sig så kan det var allt från kinesiska farkoster till UFOn. USA har ju haft UFOn på radarn flera gånger under 2000-talet men har inte skjutit eftersom man inte vill bli fiende med något som kan vara från en annan planet och som har en teknologi som är överlägsen våran. Nu däremot när kinesen och ryssen är aggressiva så har man inget val, då kan även UFOn komma i skottgluggen.

UFO är ett flygande oidentiferat objekt.
Nu är dom idntifierade och inga UFOs längre...
Citera
2023-02-12, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
UFO är ett flygande oidentiferat objekt.
Nu är dom idntifierade och inga UFOs längre...

Den andra skjutningen som föll ner i Alaska är väl inte identifierat?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9zooxM/nya-larm-i-natt-pilotens-upptackt-om-mystiska-ufot

Båda ballongerna är garanterat kineserna men behöver inte ha något samband med farkost nummer 2. Amerika skjuter på allt som rör sig nu och som inte tillhör nordamerika.
Senast redigerad av Kimma7 2023-02-12 kl. 01:35.
Citera
2023-02-12, 01:29
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Ok de jag syftade på var två cylinderformade i Kanada. Alaska var väl bara ett objekt?

Har för mig dom sa att Kanada var ballonger. Finns även film online. Men där har Kanada sagt de var ballonger i varje fall.

De cylinderformade var de som var i Alaska. Och de är fortfarande ett frågetecken
Citera
2023-02-12, 01:34
Medlem
kato85s avatar
Presskonferens från Kanada:
https://www.youtube.com/watch?v=4EOO3bsYXW8&a

Litet, cylinderformat objekt som inte liknar det man sköt ned tidigare enligt den kanadensiska försvarsministern.
Senast redigerad av kato85 2023-02-12 kl. 01:55.
Citera
2023-02-12, 01:43
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Det som sagts om påstådda UFOn är att de är galet snabba. Ingen chans att americanos skjutit ner ett.
Fraver och de andra som "sett" UFOn påstår att de rör sig många mil på någon sekund.
Fast det skulle kanske kunna vara ett skräpskepp från annan utomjordisk civilisation med bara korkade aliens som bygger långsamma skepp.
Citera
2023-02-12, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurShelby
Min första tanke är att någon/några skickat upp något i luften när man märkte hur mycket utrymme spionballongen fick i media.

Någonstans sitter det folk och garvar läppen av sig åt hysterin.

Jag tror nog att jänkarna har tittat på undersidan om där står ”Made in china” eller dylikt. Tystnaden tyder på att det här är något helt annat som vi får uppleva.

Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Det som sagts om påstådda UFOn är att de är galet snabba. Ingen chans att americanos skjutit ner ett.
Fraver och de andra som "sett" UFOn påstår att de rör sig många mil på någon sekund.
Fast det skulle kanske kunna vara ett skräpskepp från annan utomjordisk civilisation med bara korkade aliens som bygger långsamma skepp.

Det kanske är därför dom nu har lyckats att skjuta ned ett då det inte var ”ruskigt snabbt”? Bara en tanke som slår mig och gemene man här på plåtfabriken🤔🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in