Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Underhållning när vänstern alltid skriker sig hesa om någon på högersidan gör något. Det räcker med ett twitterinlägg som kan vara riktigt eller så är det fejk men det räcker som bevis att personen är skyldig. Vi såg ju drevet mot Hanif och till en början så var alla på vänsterkanten säkra på att han bytte läxläsning mot sex med en minderåriga och det blev värsta hatstormen till sanningen kom fram.
När sossarna är infiltrerade att våldsamma gäng så ska vi istället backa och invänta någon utredning som ska göras av de som är infiltrerade innan man ifrågasätter
Kan byta ut vänster mot höger i ditt inlägg och flera andra högervridna inlägg och det skulle ändå varit en genuin poäng. Som om det spelar roll om det är höger eller vänster ens, dock är så är det oftare högern som skriker sig hes om kritik av vänsternn medan vissa av dessa borde rannsaka sig själva innan dom pekar på andra på fb då självinsikten är låg bland dessa högerextrema som låter vad som helst passera bara för det är högern. Ja, jag vet ni förväntar er inte sådan post här på fb som är högervridet numera.
Hade detta gällt vänsterpolitiker hade alla som nonchalanta som förnekar snedstegen skrikit sig hesa om det, men nu är det högern jue så man får köra med bortförklaringar eller vinklande, kanske t.o.m. dra en lögn för att gömma det undan mattan. Lite damage control blir det väl, kanske omedvetet också för man tyckte att media var på sd förr?
Men helt onödigt att påpeka som det är, för många sdextrema tangentbordskrigare här på fb som uppvisar sektbeteende kommer låtsas att detta inte stämmer överhuvudtaget (när det gör det i viss utsträckning), och jag är inte ens antisd direkt (snarare neutral och tycker JÅ är skicklig som politiker även om jag inte håller med i flera saker).
Bara tycker ni borde lägga av med höger/vänsterleken. Ni bara gör det dom förväntar sig, och eliten drar fortfarande i trådarna, oberoende av vilken sida som fått fler röster och vilket parti som blivit mest poppis. Ni är så lätta att manipulera ju, men fortsätt tro, att om vi röstar fram parti X kommer Sverige räddas medan det kommer föga göra någon större skillnad eftersom alla nuvarande parter har liknande system. Jag börjar fundera på detta med direktdemokrati, det låter vettigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Slaskmedia
Var det en privat chatt mellan er två? Tycker definitivt inte att du ska göra det, oavsett hur andra hetsar. Det räknas som hämndporr och är förbjudet enligt lagen om olaga integritetsintrång. Eller för att göra det enkelt; är du okej med att han lägger ut nakenbilder på dig?
Det är vidrigt att lägga ut någons privatbilder anser jag, men on någon skickar dessa bilder självmant så är det lite annorlunda situation för att man själv spridit materialet. Varför ska man anmäla när man själv spridit materialet till en första början? Tror att sådant fall skulle läggas ner direkt, dock inte alls påläst här så kanske är ute och cyklar..