2023-02-09, 18:44
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
...vissa SSK är dock JÄVLIGT intresserade... vet inte om de går igång på att se kuk, så ditt tips är inte vattentätt...

Kanske inte. Men mitt urinprov är övervakat och ändå lyckas jag! Handlar nog mest om att du måste vara övertygande
Citera
2023-02-09, 18:48
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Kanske inte. Men mitt urinprov är övervakat och ändå lyckas jag! Handlar nog mest om att du måste vara övertygande

...eller hur intresserad SSK;n är...

När jag hade fotboja var det ju så JÄÄÄÄÄÄVLA noga med "övervakat UP". Näää... ...fick en kapsel och snubben stängde dörren till min WC, hade kunnat fylla med kamelpiss!!!
Citera
2023-02-09, 22:52
Medlem
Banananas avatar
Hej Flashback.

Jag har blivit kallad till urinprov inför nyanställning. Det är ovanligt med rutinmässiga drogtest i min bransch, varför jag blev lite tagen på sängen.

Jag har ett högst sporadiskt cannabisbruk där jag röker på sin höjd en gång i månaden. Då brukar det röra sig om 1-2 spliffar som jag delar på med kompisar. För ett par år sedan hade jag ett mer regelbundet bruk. Senaste gången jag rökte kommer ha varit 18 dagar innan datumet jag ska lämna provet, men jag tror att kan skjuta fram det några extra dagar genom att boka om tiden.

Från vad jag läst verkar det som om jag kommer klara mig baserat på att jag har ett så pass litet bruk och tiden som kommer ha passerat mellan senaste intag och provet. Det kan väl inte spela någon roll att jag rökt mycket flera år tillbaks i tiden? Någon som varit i liknande sits?

/orolig dam
Citera
2023-02-10, 09:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bananana
Hej Flashback.

Jag har blivit kallad till urinprov inför nyanställning. Det är ovanligt med rutinmässiga drogtest i min bransch, varför jag blev lite tagen på sängen.

Jag har ett högst sporadiskt cannabisbruk där jag röker på sin höjd en gång i månaden. Då brukar det röra sig om 1-2 spliffar som jag delar på med kompisar. För ett par år sedan hade jag ett mer regelbundet bruk. Senaste gången jag rökte kommer ha varit 18 dagar innan datumet jag ska lämna provet, men jag tror att kan skjuta fram det några extra dagar genom att boka om tiden.

Från vad jag läst verkar det som om jag kommer klara mig baserat på att jag har ett så pass litet bruk och tiden som kommer ha passerat mellan senaste intag och provet. Det kan väl inte spela någon roll att jag rökt mycket flera år tillbaks i tiden? Någon som varit i liknande sits?

/orolig dam

Har du 18 rena dagar innan provtagning och har ett sånt måttligt bruk i övrigt är jag rätt säker på att du är grön. Håll koll på kreatinet, det är oerhört viktigt!
Citera
2023-02-10, 20:46
Medlem
Banananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Har du 18 rena dagar innan provtagning och har ett sånt måttligt bruk i övrigt är jag rätt säker på att du är grön. Håll koll på kreatinet, det är oerhört viktigt!

Hoppas!

Hur kan jag hålla koll på kreatinin? Dricka mycket vatten? Kosttillskott?

Ahh blir galen på att jag ens behöver göra testet. Skulle liksom aldrig vara påverkad på jobbet.
Citera
2023-02-11, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananana
Hoppas!

Hur kan jag hålla koll på kreatinin? Dricka mycket vatten? Kosttillskott?

Ahh blir galen på att jag ens behöver göra testet. Skulle liksom aldrig vara påverkad på jobbet.
Har du fortfarande tiden innan drogtestet,så beställ ett urinprov från nätet där du kan kolla själv, brukar jag göra några dagar innan provet, brukar köpa två st ,varav en brukar jag använda när jag vet jag är nästan clean o en samma dag innan provet
Citera
2023-02-11, 11:13
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Garanterat klarar du provet efter 2 dygn men högst troligt redan efter 30h

Så att ta xanor på en fredag efter jobbet är safe om det skulle bli drogtest på måndag morgon?

Bra att veta!
Citera
2023-02-12, 00:31
Medlem
Elsantonantos avatar
Tjena!
Vad jag har förstått det som så syns inte Kratom "mitragynin" på stickor men kan synas på analys upp till en vecka efter intag, stämmer detta?
Går på frivården och dem skickar alla mina prover på analys, om det nu skulle vara så, kan man på något vis "tvinga" ur det ur kroppen lite snabbare?
Börjar bli riktigt mongo-nervös så om någon kunnig kunde utveckla lite vore en annan riktigt tacksam.

Fridens Liljor!
Citera
2023-02-13, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsantonanto
Tjena!
Vad jag har förstått det som så syns inte Kratom "mitragynin" på stickor men kan synas på analys upp till en vecka efter intag, stämmer detta?
Går på frivården och dem skickar alla mina prover på analys, om det nu skulle vara så, kan man på något vis "tvinga" ur det ur kroppen lite snabbare?
Börjar bli riktigt mongo-nervös så om någon kunnig kunde utveckla lite vore en annan riktigt tacksam.

Fridens Liljor!

Man letar inte efter kratom i urinprov generellt. Om det inte är sagt att provet ska leta specifikt efter Kratom så är det inget som syns.
Jag brukar Kratom själv ungefär 2 gånger i veckan i snitt och gjorde ett urinprov inför nyanställning (som skickades på labb-analys till Karolinska) dagen efter jag druckit Kratom och det var inga problem.
Citera
2023-02-13, 19:40
Medlem
Hej!

Jag har dagligen brukat grönt i flera år ungefär 2-3 gram per dag. Efter detta bruk har jag brukar sporadiskt i 2 månaders tid. Nu är jag 11,5 vecka ren och ska pissa på fredag.

Vad tror ni?

Är typ 175 lång och väger 75kg.
Citera
2023-02-14, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skapadekontotidag
Hej!

Jag har dagligen brukat grönt i flera år ungefär 2-3 gram per dag. Efter detta bruk har jag brukar sporadiskt i 2 månaders tid. Nu är jag 11,5 vecka ren och ska pissa på fredag.

Vad tror ni?

Efter närmre 3 månader ren tror jag inte att det spelar någon roll hur mycket du rökt tidigare, metaboliterna bör vara helt ute ur kroppen. Det är nog bara hår som kan visa på det vid detta laget.
Citera
2023-02-14, 12:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skapadekontotidag
Hej!

Vad tror ni?

Du är ren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in