2023-02-10, 20:02
Medlem
ConnyKuKHuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Inte du men tråden är full av påståenden som:

"Alla verkar bara se förbi fakta. Endast USA kan göra detta."

"Givetvis är USA involverade på något sätt."

"Det är enbart seriöst efterblivna människor som inte förstår att det var USA vid det här laget"

Är det meningsfull diskussion?

Nej alltså diskussionen är egentligen helt meningslös i sin helhet på ett vis. Det finns ju misstankar att UK ligger bakom också. Men i så fall har ju naturligtvis USA med saken att göra också. Plausibelt, hela jävla EU.
Citera
2023-02-10, 20:18
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ändå har USA inte gjort något i närheten så vidrigt som detta enda exempel:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Child_abductions_in_the_2022_Russian_invasion_of_U kraine

Estimates of the number of deported Ukrainian children to Russia range from 13,000[5] to 307,000,[6] without any indication as to when they could return to their home cities. The Ukrainian Office of the Prosecutor General also claimed that nearly 800 children had died or disappeared in the process of deportation.[5] This would, according to international law, including the 1948 Genocide Convention, constitute genocide.[a]

Ryssland är alltså flera magnituder värre än väst om vi ska gå efter Wikipedia, men jag gissar att du är selektiv där.

Förresten, dina exempel är nästan alla soldater som sen dömdes för brott. Är inte det dåliga exempel på hur hemskt USA är? Bättre exempel finns det gott om.

Du menar att de inte skall flytta bort barnen från frontlinjen?
Du är verkligen en kall jävel.....

Vad har barnen med NS1 och NS2 att göra?
Citera
2023-02-10, 20:52
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Du försöker misskreditera en av världens mest kända Journalister, med en "one liner"... Seymour Myron "Sy" Hersh (born April 8, 1937) is an American investigative journalist and political writer...
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
Helt korrekt rapporterat. Modigt av Seymour Hersh att publicera. Ännu ett namn att lägga till på Julkortslistan i år! Norges deltagande var däremot en nyhet men ändock logiskt, Stoltenberg är USA's knähund och det amerikanska inflytandet i Norge är avsevärt.
Reuters konstaterar att uppgifterna inte kan bekräftas.

Expressen:
Hersh artikel har också fått hård kritik av kolleger.
Christo Grozev, del av den grävande journalistgruppen Bellingcat, kallar Seymour Hersh för senil och korrumperad på Twitter.
Dan Murphy krigskorrespondent på CNBC, är lika hård.
Seymour Hersh har tappat det under de senaste 20 åren”, skriver han.

"Kritiker har också anklagat honom (Hersh) för dåligt underbyggda ”avslöjanden” som inte anses stämma. Han har exempelvis påstått att räden som dödade Usama bin Ladin 2011 var fejkad och byggde storyn på två källor utan egentlig insyn. Han har också hävdat att Syrien inte använt nervgas vid en uppmärksammad attack mot Ghouta 2013. Även det har tillbakavisats, bland annat av kemvapenexperter."

https://en.wikipedia.org/wiki/John_F._Kennedy_document_hoax

Internetöversättning:
År 1997 upptäcktes en cache med dokument, som påstås bevisa en affär mellan president John F. Kennedy och Marilyn Monroe, såväl som andra otillåtna förhållanden, men senare fastställdes de att ha varit en del av en utarbetad bluff. Lawrence X. "Lex" Cusack hade förfalskat dokumenten under sken av att de hade tillhört hans far, en advokat som representerade Monroes mor Gladys Baker Eley såväl som ärkestiftet i New York.

Den undersökande journalisten Seymour Hersh, som höll på att avsluta arbetet med sin bok The Dark Side of Camelot, hade garanterat dokumentens äkthet, med originalmanuskriptet av boken inklusive många uttalanden som hämtades från dokumenten. Innan skandalen bröt ut fanns det också planer på en ABC-stödd tv-special eller film.

Däremot väcktes tvivel bland ABC-utredarna om inkonsekvenser i dokumenten, vilket inkluderade användningen av typsnitt som skapats långt efter att de påstås ha skrivits, och användningen av postnummer innan de introducerades den 1 juli 1963 (ett år efter Monroes död). Ledda av Peter Jennings konfronterade ABC-anställda Cusack med dessa inkonsekvenser på direktsänd tv, men Cusack vidhöll att dokumenten var autentiska och inledde rättsliga åtgärder (som sedan kollapsade).

Strax efter den tv-sända konfrontationen arresterades Cusack, och en stor jury åtalade honom för 13 anklagelser om bedrägeri och förfalskning. Han dömdes på alla punkter av en jury och dömdes till nio år och sju månader i federalt fängelse: Domare Denise L. Cote beordrade också Cusack att förverka de förfalskade dokumenten och 7 miljoner dollar i intäkter från deras försäljning.
Senast redigerad av Svärje 2023-02-10 kl. 20:58.
Citera
2023-02-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Så du tror att språklig förmåga är samma sorts intelligens som slutledningsförmåga?
Skrev jag det? Du verkar totalt oförmögen att ta till dig information.
Citat:
Du är en NPC, du har som oss alla, vi har fått lära oss att självständigt tänkande är fel och denna ovana är såklart svår att bryta sig ut ur, media vi matas med är såklart en stor bov också.
Jag är nu övertygad om att du aldrig har tänkt en egen tanke utan tror på allt nonsens, bara det stämmer med dina förutfattade meningar.
Citat:
Utifrån att faktan som presenteras i klippet med flightlog etc är korrekt så finns det inte minsta lilla tvivel om att Usa ligger bakom attentatet.

"On 26 September at 02:03 local time (CEST), an explosion was detected originating from Nord Stream 2"

När flög flygplanet?
Senast redigerad av Omniscientpotent 2023-02-10 kl. 21:12.
Citera
2023-02-10, 21:15
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majosi
Tross at han er jøde..?
Jævla krek

Den där norska antijihadismen ringde från 2006 och ville ha tillbaka sina edgy pro-judiska åsikter. Du er sprö mannen.
Citera
2023-02-10, 21:16
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Skrev jag det? Du verkar totalt oförmögen att ta till dig information.

Jag är ni övertygad om att du aldrig har tänkt en egen tanke utan tror på allt nonsens, bara det stämmer med dina förutfattade meningar.

"On 26 September at 02:03 local time (CEST), an explosion was detected originating from Nord Stream 2"

När flög flygplanet?

Den första explosionen ca kl 0200 och den andra kl1900 ca.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-avslojar-tva-explosioner-intill-nord-stream
Har för mig att han säger 0400 i videon?
Ja den första kan ha vart planterad tidigare, det var ju en övning i Östersjön och sen så fick man inte önskat resultat så man kompletterade med en torped släppt från flyget? Sen väntar men med att detonera tills man är nere på marken och antar att dom kollar att inga båtar är i närheten innan.

https://youtu.be/dS3bFzIPhXQ
Citera
2023-02-10, 21:23
Medlem
Citat:
Den första explosionen ca kl 0200 och den andra kl1900 ca.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-avslojar-tva-explosioner-intill-nord-stream
Har för mig att han säger 0400 i videon?
Ja den första kan ha vart planterad tidigare, det var ju en övning i Östersjön och sen så fick man inte önskat resultat så man kompletterade med en torped släppt från flyget? Sen väntar men med att detonera tills man är nere på marken och antar att dom kollar att inga båtar är i närheten innan.

https://youtu.be/dS3bFzIPhXQ
Ja intressanta teorier (och åter igen så är jag inte ett dugg främmande för att det är något som USA skulle kunna göra) men vad jag försöker få fram i den här tråden är skillnaden på BEVIS och påståenden.

Att någon påstår något är inte ett bevis.

Tror säkert du håller med om det i tex fallet Assange.
Citera
2023-02-10, 21:35
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ja intressanta teorier (och åter igen så är jag inte ett dugg främmande för att det är något som USA skulle kunna göra) men vad jag försöker få fram i den här tråden är skillnaden på BEVIS och påståenden.

Att någon påstår något är inte ett bevis.

Tror säkert du håller med om det i tex fallet Assange.

Vem kan bevisa vem som ligger bakom en hemlig militär aktion?

Kan du ge ett exempel som skulle vara ett bevis på detta i din tankevärld?

Menar du AA? 😆 Sveriges största psykfall, undrar om någon har vågat ligga med henne efter hennes black-ops?
Citera
2023-02-10, 21:44
Medlem
Citat:
Vem kan bevisa vem som ligger bakom en hemlig militär aktion?

Kan du ge ett exempel som skulle vara ett bevis på detta i din tankevärld?

Menar du AA? 😆 Sveriges största psykfall, undrar om någon har vågat ligga med henne efter hennes black-ops?
Hade det inte varit intressantare att diskutera påståenden i artikeln och andra relaterade kanaler och sen i sant Flashback-manér göra detektivarbete hur mycket som kan stämma istället för att alla redan bestämt sig och kallar alla som har bestämt sig för motsats ståndpunkt för dumma i huvudet?
Citera
2023-02-10, 21:49
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Hade det inte varit intressantare att diskutera påståenden i artikeln och andra relaterade kanaler och sen i sant Flashback-manér göra detektivarbete hur mycket som kan stämma istället för att alla redan bestämt sig och kallar alla som har bestämt sig för motsats ståndpunkt för dumma i huvudet?

Ja jag ber om ursäkt för min usla retorik, jag menar det.

Svara gärna på mina två spörsmål, jag är nyfiken.
Citera
2023-02-10, 22:19
Medlem
Någon sprängde gasledningarna, man bör nog söka de skyldiga där det finns något att tjäna på detta, politiskt och även ekonomiskt.

Wolfgang Hansson i AB är närmast sanslös när han hävdar att Ryssland är ”huvudmisstänkt” och har de starkaste motiven.

Dessa motiv är enligt WH att de vill ”skapa oro världen”, ”skapa osäkerhet kring energiförsörjningen”, ”skicka en signal att det kan komma fler sådana här attacker”. ”visa att man har kapacitet för detta”.

Maximerade de inte ”att skapa oro” när de invaderade Ukraina?
Hur skulle sprängning av den ”egna” gasledningen kunna överträffa EU ländernas agerande i energifrågan när det gäller att skapa osäkerhet kring energiförsörjning?
Var kommer nästa ”attack”, de spränger Moskvas tunnelbana? För att maximera bilden av sitt självskadebeteende?
Citera
2023-02-10, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRASKAMINSKI
Den där norska antijihadismen ringde från 2006 och ville ha tillbaka sina edgy pro-judiska åsikter. Du er sprö mannen.

Midtøsten vil ha tilbake alle sine muslimer, mannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in