Citat:
Ursprungligen postat av
CenturyVoltaire
Du blandar hela tiden ihop dina egna önskningar med hur verkligheten är. Hur mycket du än tycker att Ryssland borde förlåtas för sina aggressioner och sitt hotande med kärnvapen så tycker omvärlden annorlunda. Ryssland är numer utfrusna och inga fria länder litar på dem. Så är det bara. Och så kommer det fortsätta vara för överskådlig framtid. Ryssland har en sjukdom i själen, storhetsvansinne kallas den. De måste inse sina egna begränsningar och sluta försöka tvinga sig på andra länder.
Ja, USA har begått allvarliga misstag under tidigare krig de varit inblandade i. Denna tråd handlar nu inte om detta. Inte heller handlar den om diverse konspirationsteorier/ sjukligt judehat. Den handlar om en knasbollsjournalist som anser att det var USA som sprängde NS-ledningarna.
Måste inflika, är du både fakta och logik-resistent?
Förutom en påverkanoperatörs våta dröm?
Sök: substack seymour hersh - How America Took Out the Nordstream Pipelines.
Vinnare av Pulitzer priser. Borde säga något.
Vet du inte hur usa jobbar? Det finns otaliga X CIA, Jackaler (googla) och liknande som berättar vad dom sysslat med i aktiv tjänst genom åren.
Annars kanske Snowden eller Assange känns bekanta?
Tycker du att det verkar som en slump eller skröna detta med Nordstream med detta i åtanke?
Inga spindelkänslor som tinglar över UK's Liz Truss tidiga avgång precis när hon påstogs ha messat A.Blinken: Done... 1 minut efter Nordstream, innan det ens var känt.
Detta enligt KimDotCom som sade sig ha hackat iCloud. Om du testade att skriva en fråga eller någonting alls om detta blev du censurerad.
Du känner inte till vad som händer i USA nu för tiden, allt som kommer upp till ytan där, eller är det fortfarande bara Trump som gäller?
Tanke: om det nu var Norge, USA och i oklar del UK som utförde detta, då är det bara icke-EU länder och det är en solklar krigshandling, oavsett vem eller vart du är.
Skulle Ryssarna som sitter på kranen spränga sina ledningar? Eller Tyskland som är i stort behov av denna gas som europas motor, som vi för övrigt får täcka upp och betala för? Norge klarar sig nog...
Dom försökte även spränga de andra ledningarna till EU, TürkStream. Vem skulle vinna något på detta?
EU som köper 4X så dyr gas från USA?
(Turkiet kommer att byta fot inom kort, och tälja guld genom denna turkstream med inblandat gods från hela öst, sanna mina ord)
Nä, dom (USA vs Rus) skapar/skapade ett problem, och kommer som frälsaren med en lösning.
Perfekt för alla nyttiga idioter.
Problemet är att det går dåligt, och dom kommer att förlora sin plats i världsordningen inom kort, detta spåddes ske innan 2030 till Kinas favör även utan krig.
Vadan denna brådska med att börja kriga mot en numerär som är extremt övermäktig och har gjort samverkande upprustning i runt 15 år nu, på andra sidan jorden? På flera (4) fronter...
Det börjar bli ont om tid, och det går inte lysande i USA internt. Då går man ut i krig. Cykler!
Hänt förr, händer igen.
Dom skyddar sitt territorium och sina handelspartners, säger dom - har du sett antalet av deras baser runt kina på en karta på senaste?
Samma sak med Ukraina - Detta jobbade dom på i Ukraina redan från 2008-2014.
(Bidens son är inblandad där, både i korruption och i labben som nämns längre ner - fakta)
Hur hade DU reagerat? Det är en fråga du bör ställa dig i alla sammanhang.
Det är väldigt tydligt att du inte har koll på vad som hänt globalt de senaste åren, säg 15 eller så.
Eller varför inte ännu längre - nu ska jag tillägga att usa alltid setts med samma rosaskimrande ögon här som säkert de flesta som vuxit upp med vhs och rambo-knivar - och ryssarna har jag aldrig haft intresse alls för, grått. Sunkigt.
Men ! - alla pusselbitar som jag hittat pekar bara åt ett enda håll, och bilden är tydlig nu.
Du kommer att inse detta inom något år, arma människa.
Ett tips: sanningen har ingen polaritet.
USA har varit i ~900 militära konfrontationer sedan det blev united states. Runt 400+ sedan 1990-ish.
Men det är Ryssarna som är, vadå? Onda?
Eftersom du är en sådan person som blir kraftigt påverkad av riktad marknadsföring (som i detta fall kallas för krigsföring av generation 5, och används av alla, speciellt här) - märker du verkligen inte att något känns... Fel... när du bara får upp kanalen "Info Flow" när du söker på youtube? Du anar inte något märkligt? En viss bias?
Det är inte bara Ryssarna som kör det racet, det finns dom som är minst lika duktiga...
Ukrainas soldater har precis visat i full nuna på video hur dom labbar ihop kemiska stridsgas-kapslar som dom släpper på ryssar, med hobby-drönare, som dör en oskön död.
Inte min sak att döma deras handlingar, men dom hade rätt mycket stridsgas på videon.
Och USA invaderade ett helt land för ett halvt saltkar av påstådd anthrax (C.Powell).
Det är ett krigsbrott. Bara det. Men det kanske är skillnad?
En intressant detalj är att försvarsdepartementet i usa inte hade någon inblandning i kemiska labb i Ukraina, sedan blev det 46 stycken. Men bara för att hålla koll så att allt går rätt till. Tryggt.
(Se: Cracker Biden Jr)
Samma sak i Syrien, Assads påstådda bombning av civila har av utredare sagts vara en rekonstruktion.
För att inte nämna alla andra suspekta anledningar som sådana som du köper, för att skicka folk i ett krig som du inte ens kan föreställa dig omfattningen utav. Vakna.
Att Ukrainarna skär ansiktet av Ryska soldater får vi se som ren vedergällning. Antar jag.
Same shit, different story.
Jag står på Sveriges sida, och Ukrainas. Inte USAs och inte Rysslands, men andras perspektiv är något jag kan förstå.
https://seymourhersh.substack.com/p/how-america-took-out-the-nord-stream