Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Jag ser att du fortsätter med den otrevliga tonen.
Nu är ju inte TP på tal. Innan skyllde du på honom. Så vad är problemet nu?
Vi har alltså 2 personer som säger att det inte rörde sig om ett längre samtal och vi har 1 person som säger (3 mån senare) att det rörde sig om ett samtal på några min. Om detta ens är före eller efter utstämplingen vet vi inte.
Därmed min slutsats: Vi vet inte när Engström kom ut på gatan.
Alltså: Man kan inte använda utstämplingen för eller emot Engström.
Att du bibehåller att han har alibi framstår i ärlighetens namn ganska så desperat.
(Otrevlig ton? Mot din kompis möjligen, men han började. Att ta heder och ära av Leif Persson, och dessutom totalt ha missat poängen i dennes resonemang tyder inte på någon högre intelligens. Skicka PM till varandra om ni inte vill ha mothugg.)
Häng med nu!
Det är logiskt att utgå från att den som minns samtalet bäst har högst trovärdighet. (Om polisen skulle sätta en tidsgräns för vittnesmåls trovärdighet på 3 månader så skulle få brott klaras upp.)
Vad är ett länge samtal? Det räcker med ”ett samtal” för att tiden ska bli för knapp. Det får ni acceptera.
Du skrev ursprungligen: ”vi vet inte exakt”.
Vi behöver inte veta exakt. Tiden för att Engström ska komma ut i kylan, identifiera paret Palme, älga efter och skjuta dem (med ett ”spökvapen” han aldrig haft och som inte fick plats i bögslungan) finns helt enkelt inte.
Det är det som Leif Persson menar. Förstår du nu?