2023-02-10, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittballenigruset
Tom la precis ut nytt sms med D...
Tom fattar inte att hans egna fodringar på drygt 1 miljon är ett av skälen till att advokaten vill avyttra maskiner och djur eftersom alla skulder ska betalas och först därefter får han och systern dela på det som finns kvar
2023-02-10, 13:19
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Tom fattar inte att hans egna fodringar på drygt 1 miljon är ett av skälen till att advokaten vill avyttra maskiner och djur eftersom alla skulder ska betalas och först därefter får han och systern dela på det som finns kvar
Ja. Skulle inte förvåna mig om han tog med de fordringarna till banken när han skulle söka 3 miljonerslånet….🙄
2023-02-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anniara
Hur vet du att det gick till dödsboet och inte i hans företag som han har på gården ❓
Därför att han är inte djurhållare det är dödsboet och det finns inget slakteri som skulle ta emot djur från en djurägare och utbetala till en annan person
2023-02-10, 13:20
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
B menar jag är Bertil i det här fallet. Han som var med advokaten David på hembesöket hos Tom.
Bertil som värderar maskiner mm på gården. Och har kunskap om hur marknaden ser ut.
Tom har nu anmält honom och advokaten David.
Tror Tom har polisanmält alla som på något sätt har kommit i kontakt med honom på ”fiendesidan” snart….

Ok, då förstår jag. Men... Om nu den här Bertil som värderar maskiner, har gjort något brottsligt och blivit lagförd för det; då är det ju inget vunnet med att polisanmäla honom. Om han tagit sitt straff (böter, fängelse), då är han ju "ren" igen.
2023-02-10, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Ja. Skulle inte förvåna mig om han tog med de fordringarna till banken när han skulle söka 3 miljonerslånet….🙄
Där var det inte fråga om att han skulle få tillbaka pengarna utbetalda med några tusen i månaden under 20-25 år
2023-02-10, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittballenigruset
Tom la precis ut nytt sms med D...

Han försöker ta sig in på Anno Advokater nu. (David S)
2023-02-10, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anniara
Ok, det har jag missat . Att han fått lånet. När fick han det och vilken dag på Facebook finns det brevet beviljat?

9 januari la han ut skuldebrevet.
Det ser ut som en ansökan men så ser det ut även när det är beviljat. Alla uppgifter finns där inkl lånenumer osv. De behöver ha hans underskrift arkiverad innan han får pengarna.
Senast redigerad av Nisse38 2023-02-10 kl. 13:36.
2023-02-10, 13:41
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Det ser ut som en ansökan men så ser det ut även när det är beviljat. Alla uppgifter finns där inkl lånenumer osv. De behöver ha hans underskrift arkiverad innan han får pengarna.

Tack för info👍
Då fattar jag hur han hade råd att köpa badtunna och bo på hotell och gå på flotta fester samt swisha 5000kr till J. L@motte och bjuda folk till höger och vänster.
2023-02-10, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Han har alltså gjort slut på i stort sett hela summan på några månader och dessutom alla sparpengar , nästan 500 000 kr sedan han startade sitt uppror , det enda av värde som finns är bastu och badtunna lite möbler och möjligtvis lite teknik resten är bara borta
2023-02-10, 13:45
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Skolan är på distans med några få träffar , hon får inte csn och hur mycket hon egentligen tjänar på sina timjobb är väldigt oklart , sista lönen skulle inte bli mycket sa hon förra veckan
Nya jobbet som är heltid ligger i trakten där Tom bor och där skulle hon börjat denna vecka , hon har ju skrivit på kontrakt och förväntas börja jobba
Med djur menar jag att om hon börjar nya jobbet så måste hon flytta djuren från sitt hem eftersom hon inte kan sköta dem om hon är många mil ifrån dem

Ok 👌
Jag har inte fattat vart L bor. Hörde att hon var sjukskriven och inte har börjat jobba. Det kanske inte blir något av det....
2023-02-10, 13:50
Medlem
Så kommer tanterna genast till Toms försvar när de ser meddelandet från advokaten. Hon med flöjtspelande sonen påpekar att det är egenmäktigt förfarande om advokaten säljer djuren utan Toms medgivande. Man blir ju helt matt. Alla dessa oformliga köttdjur som kräks ur sig juridiska termer utan att ha en aning om vad som gäller, trots att folk har försökt förklara för dem. Hur svårt kan det vara att ta till sig en kortare text?

Jag går inte med på att de inte är lågbegåvade. Jag gör bara inte det.
2023-02-10, 14:04
Medlem
Vilken fin överklagan han har skrivit. Det kommer nog gå vägen. Haha!

De var inne på gården och kollade på djuren när Tom var med.
Tom tillät det. Hoppas någon har sparat den videon från när D.S mfl är på besök hos Tom och vad de kommer överens om på plats. Jag ska kolla om jag hittar klippet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in