2023-02-10, 01:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tantpryzeluskus
[...]
Ni som låtsas att övergrepp kanske inte ens finns, titta på videon och tänk efter lite, borde vi inte ha fler motorsågar och göra fler ingripanden.
Kanske kan vi komma hem till er och såga er dörr?

Heja dumpenhttps://dumpen.se/2022/09/24/skohandlargaddan-napp-151-monsteras/

(Ligger "lite" efter i tråden).

Nja...
Enligt senaste uppgifter är Dumpens "träffsäkerhet" map dömda/uthängda c:a 5%... Det måste allltså ha varit ett exceptionellt "klart" fall, om Polisen har tillgripit sådana åtgärder enbart pga Dumpens anmälan. Det verkar annars vara rätt så vanligt numera, att Polisen inte prioriterar Dumpens anmälningar pga deras låga kvalitet i bevishänseende.
Citera
2023-02-10, 01:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Du gäddling, av alla avslag var det väl enbart några som ens hänvisade till utgivningsbevis?

OK, Dumpling, jag måste erkänna att jag inte har följt upp varje enskilt fall, men har tagit del av de klagomål som har framförts i dagspressen. Vad som annars har hänvisats till är jag okunnig om. Upplys mig gärna!

(Betr. att ge mig eptietet "gäddling" så kan du ju inte förstå hur "rolig" du är, så du är ursäktad).
Citera
2023-02-10, 02:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
De här äldre männen utgör ungefär 3% av övergrepp som initierats på internet.

Att påstå att samtliga dessa potentiella fall utgör våldtäkt är ett tecken på okunnighet.
Ca 10% av alla övergrepp på barn utgör våldtäkt.

De uthängdas anhöriga är väl oskyldiga offer, eller?

Enligt Dumpen-logik får väl barnen skylla sig själva, när de har valt en så dålig familjefader. "På'rom bara! - vi (Dumpen) har inte gjort något fel!".
Citera
2023-02-10, 02:08
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har köpt en DUMPEN.SE dekal som är nu monterad på bilen.

Det är viktigt att vi stöttar Patrik och Sara plus alla andra som kämpar i förgrunden.

Nästa gång kan det vara ditt barn eller barnbarn eller släkting, eller barn överlag som annars får smaka på gammal gubb-penis. Bläää...
Citera
2023-02-10, 03:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Och det kan inte vara gäddor själva som låtsas? Eller troll?

Om man vore en dedikerad Dumpling och fanatisk Dumpen-anhängare, skulle man ju kunna tänka sig det, ja.

Jo men han var ungkarl.

Jaha – och... Förtal lik förbannat. Det har dock förekommit i tråden, att oskyldiga företrädare för familjer (och andra vittnen) har beklagat sig över att familjerna utsätts för trakasserier pga vad en medlem av familjen har orsakat. Dumpens "försvar": "Vi har inte begått något fel, det är Peddon som har ställt till det". De trofasta Dumplingarna tar dock inte några sådana hänsyn.

Jag tänker inte spåra Dumpen-offers uttalanden åt dig. Om du hoppar över kritik mot Dumpen, får du skylla dig själv.
Citera
2023-02-10, 03:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Jag är tämligen säker på att de allra flesta är överens om att övergrepp i alla former är förkastligt, och i synnerhet på barn.
Jag är också tämligen säker på att de allra flesta vill se en rättssäker stat framför häxjakter där människors liv förstörs innan de ens fått höras i domstol.

Minoriteten i det här är tveklöst ni dumplingar.

Osäker på om jag har kommenterat det här inlägget tidigare.

Hear! Hear!
Citera
2023-02-10, 03:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det var en riktig bra jämförelse och en av de bättre jag har hört. Det blir en stor guldstjärna i kanten.

Mnja - men först måste de ju hitta en villig "fjortis" – utan Dumpens "fiskares" benägna medverkan. Inte så lätt, kan man tycka.
Citera
2023-02-10, 03:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ronu
Jag har hängt i tråden en månad men detta blir min sista kommentar[...]

P.S. Synd att du lämnar! Alla "goda krafter" mot rabiata dumplingar behövs i den här tråden. Önskar dig allt gott!
Citera
2023-02-10, 04:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Fido sa en bra sak när han skrev följande om att pedofiler skulle söka hjälp frivilligt. ”Varför skall jag ta bort en känsla som ger mig så stor njutning”. Så att pedofiler skulle söka hjälp frivilligt det existerar inte. Därför måste vi försvåra och hindra dom med alla medel så mycket det bara går. Vi måste prova alla vägar. Vi kan inte sitta stilla och passiva och bara ge upp. Dumpen är ett steg och förhoppningsvis kommer fler alternativ fram inom snar framtid.

(Min "fetning").

Du anger en persons uttalande. Har du någon källa på, att detta skulle kunna vara allmängiltigt?
Citera
2023-02-10, 04:40
Medlem
Haubits77Bs avatar
Vem är nu gädda 191?
En kommentar på Dumpen nämner något om Östra sjukhuset.
Vänligen upplys mig!
Citera
2023-02-10, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Du har sagt saker som "inom en månad" otaliga ånger så nej, salt snigel du.

Jag ser en politisk medvetenhet och aktionsvilja formas, det får mig att tro att förändring är på g. Dessutom så talar folk om Dumpen ute på arbetsplatser, i sociala media och även socialt nu, så var det inte för bara ett halvår sen.
Om jag har hävdat att dumpen skulle vara satt ur spel inom en månad så har nog inlägget misstolkats eller liknande.
Tror helt klart att det finns politiska vindar i riktning stramare juridiska ramar.
Jag ställer mig dock frågan om det är ett direkt resultat av en mer konservativ regering och riksdag, och ett växande samhälls problem, eller ett resultat av S&P's sociala terrorism.
Nästa undran är enkel - vill Sverige att vår yttandrefrihet och våra utgivningstillstånd ska tillämpas på det sätt som dumpen gör? Bristen på åtgärder från tex JK's håll, samt att de pressetiska reglerna inte är en förutsättning för utgivnimgstillstånd, tyder helt klart på att svaret är Ja.
I tillägg till det glömmer jag inte att mer PR-kåta folk än S&P är svårt att hitta idag. Just nu springer de runt i massa rättegångar och förhör relaterat till helt andra saker än dumpens syfte, och de lyfter fram det som en solskenshistoria...
Citera
2023-02-10, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leon.Czolgosz
Är förvånad över att ingen har skapat en konkurrent till Dumpen. Det är tydligt att det finns ett stort intresse för pedofiljakt bland allmänheten, och folk är villiga att betala för det.
Det är en fantastisk affärsmöjlighet att starta en pedofiljägarsajt nu när det knappt finns konkurrens på marknaden.
Tror konkurrent inte är rätt ord, tillgången på äckel är för stort och vinsten antagligen tveksam, det finns utrymme för fler helt klart. Det finns redan en del andra aktörer, men mer diskreta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in