Citat:
Ursprungligen postat av
hahahohoyrsovane
Du har sagt saker som "inom en månad" otaliga ånger så nej, salt snigel du.
Jag ser en politisk medvetenhet och aktionsvilja formas, det får mig att tro att förändring är på g. Dessutom så talar folk om Dumpen ute på arbetsplatser, i sociala media och även socialt nu, så var det inte för bara ett halvår sen.
Om jag har hävdat att dumpen skulle vara satt ur spel inom en månad så har nog inlägget misstolkats eller liknande.
Tror helt klart att det finns politiska vindar i riktning stramare juridiska ramar.
Jag ställer mig dock frågan om det är ett direkt resultat av en mer konservativ regering och riksdag, och ett växande samhälls problem, eller ett resultat av S&P's sociala terrorism.
Nästa undran är enkel - vill Sverige att vår yttandrefrihet och våra utgivningstillstånd ska tillämpas på det sätt som dumpen gör? Bristen på åtgärder från tex JK's håll, samt att de pressetiska reglerna inte är en förutsättning för utgivnimgstillstånd, tyder helt klart på att svaret är Ja.
I tillägg till det glömmer jag inte att mer PR-kåta folk än S&P är svårt att hitta idag. Just nu springer de runt i massa rättegångar och förhör relaterat till helt andra saker än dumpens syfte, och de lyfter fram det som en solskenshistoria...