2023-02-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Vilket du sagt i månader, antagligen år, men Dumpen frodas och stödet växer mer än någonsin.
Har lite tålamod :-) Gruppen på fb växer i antal, men starkt avtagande fart. Vad får dig att tro att inte motståndet också växer?
Citera
2023-02-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronu
Alla gäddor är inte skruttiga socialfall som bor i mammas källare. De med förmögenheter, herrgårdar och dylikt har kvar dessa. De skulle både i grupp och var för sig själva kunna göra upp med Dumpen.
Man kan tycka att de borde läsa i rebusarna och kontakta varandra. Plötsligt vore de inte längre ensamma och svaga.
Som dömd pedofil vore det svårare, både juridiskt och kanske även ekonomiskt och praktiskt genomförbart.
Räcker i stort sett med att bara en gädda eller att en tidning som tex ETC gör granskning, eller att någon utan nåd eller likgiltigt och oresonligt riktigt börjar jävlas på ungefär samma sätt.
Föreningar har dessutom ingen rätt att inte bli granskade och genomlysta så länge de inte utsätts för förtal eller annan brottslighet.
Ja jag tror inte det hade krävts så mycket egentligen.
Citera
2023-02-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Japp enligt dumpen så vill alla 14 åringar smaka gubbkuk. Och gör allt i deras makt för att få det dessutom,aldrig i Sveriges historia har 14 åringar varit så promiskuösa som idag särskilt emot 60 plussare

Inte så konstigt att antalet pedofiler ökar…🤦‍♂️
Citera
2023-02-09, 21:02
Medlem
Någon som vet vem senaste gäddan är? Skicka PM eller lägg upp en rebus
Citera
2023-02-09, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Ja jag tror inte det hade krävts så mycket egentligen.
Det är givet men på olika sätt. Ekonomiska sabotage mot dumpens sponsorer, medarbetare och alla företag som visar sig på sajten. Stämningar alternativt teoretiskt sett någon eller några enstaka "soldater" hade också gjort rent hus. En prostatasjuk gubbe som vore beredd att dö hade avslutat saken med en vanlig gaffel om han så hade velat.
Los Zetas, Erdogan, nån prins i Saudiarabien som lagt en mindre summa eller tom det svenska hovet eller nått riksdagsparti. Aschberg med sina kontakter hade också kunnat.
Därtill finns det en hel uppsjö vanliga privatpersoner. Säkerligen 100-tusentals vanliga snubbar men alla är skrämda till tystnad.

Min uppfattning är dock att många som framställer sig som motståndare till dumpen av en eller annan orsak egentligen bara är trådmotiverare för att inte allt ska se ut som likriktad hegemoni och agendasättning.
Det finns tråkigt nog få genuina debattörer med egna perspektiv. Dialoger i samhället är nertystade och belagda med munkavle. Det har varit ett långvarigt och medvetet svineri av politikerna och media i just det syftet.
Tråden är en tråd av och för dumpen under moderatorers uppsikt under myndigheters övervakning, främst polisen.
Det som äcklar mig mest förutom likriktningen är folk som inte har varit utsatta för sexuella barnövergrepp eller har med frågan att göra uttrycket åsikter mot pedofiler/gäddor egentligen av politiska skäl eller som kanalisering av sin frustration över mycket annat.

Undrar om dumpen är brottsförebyggande... Vad tror ni om man liknar sajten med tex www.samnytt.se som främst hänger ut dömda eller av myndigheter misstänkta eller efterlysta gärningsmän.
Har Samnytt minskat skjutningarna, sprängningarna, våldtäkterna, morden mm, eller är det kanske precis tvärtom, dvs att alla alternativa hatsidor har ökar kriminaliteten?

Däremot tycker jag att gäddor med dubbelmoral (vilket troligen är alla) och deras arbetsplatser mm förtjänar att äntligen erbjuds chansen till intervjuer, att slutligen tala sanning och lätta sina hjärtan på den pedofili och krystade politiska korrekthet de suttit på i decennier.
Gäddor är högst sannolikt genomruttna svin. Inte för att de är gäddor utan för att de är idioter och för att de tydligen är falska människor.
Citera
2023-02-09, 23:17
Avslutad
Jag har hängt i tråden en månad men detta blir min sista kommentar eftersom jag inte ens är intresserad av att debattera frågan. Kort. Det är fullt lagligt att med vilka hemska osanningar, montage, filmer och bilder som helst svartmåla vilka företag som helst så länge man inte gör det av ekonomisk vinning eller sammantaget pekar ut en privatperson bakom varunamnen, företagen mm.
Jag hoppas att någon/några av alla tusentals gäddor, privatpersoner, politiska motståndare mm gör just det och sätter det i system.
Varför jag hoppas det är för att lagen tillåter det. De som inte har företag, transportfirmor, bagerier, känsliga varumärken mm att vara rädda om har inget att vara rädda för.
Det finns en uppsjö dumplingar med förgreningar och ekonomiska intressen att stampa på för alla som vill. Inte ens utgivningsbevis är nödvändigt. Dumpen kan aldrig peka ut privatpersoner utan att fällas.
Citera
2023-02-10, 00:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ronu
[...]
Det finns en uppsjö dumplingar med förgreningar och ekonomiska intressen att stampa på för alla som vill. Inte ens utgivningsbevis är nödvändigt. Dumpen kan aldrig peka ut privatpersoner utan att fällas.

Exakt! Fråga t.ex Cissi Wallin. (JFGI). Tyvärr behövs det även i vårt samhälle ekonomiska muskler (för riskmarginal – man vet ju aldrig hur domstolar "hoppar" i lägre instans) för att hyra kompetenta advokater att driva en målsägandetalan, då JK har nekat att ta upp målet pga att den anklagade har utgivningsbevis. Om de uthängda vet jag inte så mycket mera än de målande beskrivningar av dem som de fromma dumplingarna har lämnat. Gissar dock, att de flesta av dem inte är "stadda vid kassa".
Senast redigerad av Brooz 2023-02-10 kl. 00:16.
Citera
2023-02-10, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Har lite tålamod :-) Gruppen på fb växer i antal, men starkt avtagande fart. Vad får dig att tro att inte motståndet också växer?

Du har sagt saker som "inom en månad" otaliga ånger så nej, salt snigel du.

Jag ser en politisk medvetenhet och aktionsvilja formas, det får mig att tro att förändring är på g. Dessutom så talar folk om Dumpen ute på arbetsplatser, i sociala media och även socialt nu, så var det inte för bara ett halvår sen.
Citera
2023-02-10, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Exakt! Fråga t.ex Cissi Wallin. (JFGI). Tyvärr behövs det även i vårt samhälle ekonomiska muskler (för riskmarginal – man vet ju aldrig hur domstolar "hoppar" i lägre instans) för att hyra kompetenta advokater att driva en målsägandetalan, då JK har nekat att ta upp målet pga att den anklagade har utgivningsbevis. Om de uthängda vet jag inte så mycket mera än de målande beskrivningar av dem som de fromma dumplingarna har lämnat. Gissar dock, att de flesta av dem inte är "stadda vid kassa".
Du gäddling, av alla avslag var det väl enbart några som ens hänvisade till utgivningsbevis?
Citera
2023-02-10, 00:40
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Så det är fötterna som gör det för dig.
Inte att det sitter en ”14-årig” oskuld och undrar om snubben vill att hon ska rida och piska honom?
Jag är mest bara förbluffad att idioten inte såg rakt igenom den.

Ja, var så uppenbart att han skrev med en vuxen, än en liten fjortis. Men kuken måste haft överhanden, för inte fan tänkte han klart.

Denna Dumpen fiskare groomade dock, verkligen järnet av den här "gäddan". Skickar både nakenbilder och ber om dickpics.
Citera
2023-02-10, 00:48
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Du har sagt saker som "inom en månad" otaliga ånger så nej, salt snigel du.

Jag ser en politisk medvetenhet och aktionsvilja formas, det får mig att tro att förändring är på g. Dessutom så talar folk om Dumpen ute på arbetsplatser, i sociala media och även socialt nu, så var det inte för bara ett halvår sen.
Det enda som jag har hört om Dumpen på min arbetsplats är att de är kriminella. Jag vill passa på att påpeka att jag hela tiden har spelat ovetande om vad Dumpen är för något, så det handlar inte om någon kollega som vill ha ryggdunk från mig.
Citera
2023-02-10, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det enda som jag har hört om Dumpen på min arbetsplats är att de är kriminella. Jag vill passa på att påpeka att jag hela tiden har spelat ovetande om vad Dumpen är för något, så det handlar inte om någon kollega som vill ha ryggdunk från mig.
Jag tar sällan upp Dumpen heller, men jag arbetar inom utbildningsväsendet och Sumpanrektorn sände chockvågor genom vår miljö. Sen dess har Dumpen kommit på tal ofta, liksom problemet med förövare, främst de på nätet då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in