2023-02-09, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Kontrollerar internetflödet

Hur vet du ens att det faktiskt flög en P8 då, om "internetflödet är kontrollerat"?

Explosionen detekterades av alla omliggande länder. Jäkligt konstigt att närmsta nato-spaningsflyg då dirigeras dit. Jättekonstigt. Så märkligt att jag tappar byxorna. Finns ingen förklaring alls till det utom att det måste vara de som sprängde.

Om det nu ens har hänt, för "internetflödet är kontrollerat" så man vet aldrig.

Vill man gå med skygglappar är det inget som hjälper tyvärr.

Men twitter files med cia och FBI inblandning. säger en del
Ygeman och Morgans möten med facebook.
Eller varför inte titta på en dokumentär .ed lätt verifierar fakta.

Du kan börja vid 25min som handlar om nyhetsflödet.

https://youtu.be/_bosv5-L9-Y
Citera
2023-02-09, 22:31
Medlem
Fyfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Nu har iofs shimona redan kommenterat ditt inlägg på ett bra vis men ändå, herregud... Att ni inte ens fattar journalistikens grunder och vad som gäller med att skydda sina källor. https://www.cilvektiesibugids.lv/en/themes/freedom-of-expression-media/media-freedom/protection-of-journalistic-sources
Det är fara för livet för dom hjältar som avslöjat vad USA och dess vasaller håller på med.

Sannolikheten att något är sant är inte hundraprocentig men ökar avsevärt med källor. Källor man kan bedöma. Det finns anonyma källor från FSB som påstår allt möjligt om Putin, tänker du likadant där? Återigen, sluta ta någons ord för sanning. Jag vill se dokument, material, riktiga vittnen. Inte konstigt att ni sväljer Putins slaka mikropenis med glädje
Citera
2023-02-09, 22:31
Medlem
Tucker Carlson på Fox News ikväll skräder inte orden om detta avslöjande
https://twitter.com/NewsBecker/status/1623519750256222211
I USA finns det fortfarande hyfsat fria TV kanaler och press som vågar ifrågasätta makten
Inom Sverige och de flesta EU länder är det ingen som törs diskutera detta ämne.
Man rapporterar bara pliktskyldigast att det kommit till kännedom och sedan är det tyst.
Citera
2023-02-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandeion
Vill man gå med skygglappar är det inget som hjälper tyvärr.

Men twitter files med cia och FBI inblandning. säger en del
Ygeman och Morgans möten med facebook.
Eller varför inte titta på en dokumentär .ed lätt verifierar fakta.

Du kan börja vid 25min som handlar om nyhetsflödet.

https://youtu.be/_bosv5-L9-Y
Hur ska jag kunna titta på en dokumentär när flödet är kontrollerat?
Citera
2023-02-09, 22:38
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag tror inte USA skulle misslyckas med en sån grej iaf.

Det är ju svårt att säga. Misstag sker ofta i krig eller krigsliknande situationer. Att tid uppenbarligen lades för att spränga fyra hål i ledningar tycker jag talar för att syftet var att förstöra fyra pipelines.
Citera
2023-02-09, 22:40
Medlem
Citat:
Hur ska jag kunna titta på en dokumentär när flödet är kontrollerat?
Ser på din posthistorik att du är en icketänkande propagandamedium.

Eftersom du inte är seriös så avslutar jag att besvara dig.
Citera
2023-02-09, 22:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
Det är ju svårt att säga. Misstag sker ofta i krig eller krigsliknande situationer. Att tid uppenbarligen lades för att spränga fyra hål i ledningar tycker jag talar för att syftet var att förstöra fyra pipelines.

Det kan ju också vara meningen att du ska tro att det var syftet eller hur. Vi vet att Putin har sprängt saker för att få folk att tro sånt tidigare, ex. ertappades FSB på bar gärning när de försökte placera ut sprängladdningar på ett bostadshus i Ryazan eller var det nu var.
Citera
2023-02-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandeion
Ser på din posthistorik att du är en icketänkande propagandamedium.

Eftersom du inte är seriös så avslutar jag att besvara dig.
Självklart, argument är jobbigt.

Låt mig gissa utan att kolla på din posthistorik:

Du "tänker själv". Du är en incel. Du har usel ekonomi, kanske till och med spelberoende eller håller på med mlm eller misslyckas med att gå med vinst på krypto. Enligt en anonym källa.
Citera
2023-02-09, 22:51
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Det kan ju också vara meningen att du ska tro att det var syftet eller hur.

Det är ju omöjligt att säga, men för mig låter den som mest enkla förklaringen att det var ett misstag och att den fjärde laddningen var avsedd för det fjärde röret.

Citat:
Vi vet att Putin har sprängt saker för att få folk att tro sånt tidigare, ex. ertappades FSB på bar gärning när de försökte placera ut sprängladdningar på ett bostadshus i Ryazan eller var det nu var.

Det var ju en väldigt mystiskt grej som jag minns det, med stark känsla av "false flag".
Citera
2023-02-09, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Hehe , att ryssarna själva skulle sprängt gasledningarna var från början så ologiskt att t.om dumsvenne var tveksam , finns väl ingen som fortfarande tror att det var ryssen,eller!?

Jodå det finns det
Citera
2023-02-09, 22:52
Medlem
Ett land använde pigging, för att placera och detonera bomberna.
Det var inte Tyskland.
Vilket land kan det då vara?
Citera
2023-02-09, 22:58
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Problemet är att exemplet med det falska dokumentet jag gav var från honom, så han verkar inte riktigt kolla sina källor så noga om storyn är tillräckligt bra.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/John_F._Kennedy_document_hoax

Nu börjar smutskastningen... Alla gör misstag, ingen är ofelbar. Det viktiga är att Hersh rakryggad erkänt sitt misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in