Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Jo. Ska erkänna att min bias i denna konflikt är att ledarna är rätt rationella. Det kan visa sig felaktigt.
De kan vara rationella men ändå fatta dåliga beslut. De har en bias som du och jag som gör att de ser problem ur ett felaktigt perspektiv. De väljer att hämta informationen som ligger till grund för deras beslut från felaktiga källor. De har i Putins fall byggt upp en samhällsstruktur som inte klarar av att leverera de rationella beslut Putin fattar. Om Putin tror att det finns 1,5 miljoner vinteruniformer så är det rationellt att mobilisera 100000+ soldater. Men hans samhällssystem gjorde att uniformerna inte fanns på riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Raevunge
Tror inte du förstått betydelsen av att vara en "alpha".
Hade du skrivit Klitshko kanske någon hade hållt med dig. Men Zelensky? En judisk androgyn lönnfet dvärghamster som förvränger rösten för att inte låta alltför gay...skrattretande minst sagt!
Ur ett kvinnligt perspektiv så vill jag påstå att han
blivit en alfahanne sedan kriget startade. En stark och modig man med självförtroende som alla världsledare lyssnar på och respekterar. Han behöver inte heller moderiktiga kläder för att framstå som stark. Vad är en alfahanne för dig? Ge ett exempel förutom en boxare. Klitshko är manlig men det räcker inte för en Alfahanne; han skall vara en ledare och auktoritet.