2007-09-12, 22:28
Medlem
urbanexplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uggo
Pratar du om det vid tågtunneln?
Det låter som det.
Jag har tyvärr inte varit där själv, har bara hört talats om det.
Någon som har varit där? Är det värt ett besök?

Citat:
Ursprungligen postat av eXact
Kan lägga till att vi inte visste vad EU var när vi va där inne.
Det är nog fel ordning i den förkortningen?
Citera
2007-09-13, 20:48
Medlem
Fanns det inte en "övergiven" drakbåt i hamnen nånstans? Eller är den försvunnen?
Citera
2007-09-13, 20:54
Medlem
Hallonjudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvin_f
Fanns det inte en "övergiven" drakbåt i hamnen nånstans? Eller är den försvunnen?
Haha, det är väl en kinaresturang om jag inte missminner mig?
Citera
2007-09-13, 21:03
Medlem
urbanexplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonjuden
Haha, det är väl en kinaresturang om jag inte missminner mig?
Den flyttades över till "fel" sida i somras för restaurering, vad som skulle hända sen vet jag inte. Hörde nåt om att något företag skulle köpa den. Någon som vet mer?
Citera
2007-09-14, 07:59
Medlem
vinylbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanexplorer
Den flyttades över till "fel" sida i somras för restaurering, vad som skulle hända sen vet jag inte. Hörde nåt om att något företag skulle köpa den. Någon som vet mer?

Den ligger på hisingssidan nu. Man kan skymta den på höger sida om man åker från stan över göta älv-bron. Den är svår att nå landvägen då det ligger en massa företag alldelens vid kajen där drakbåten ligger. Dessa företag är omgärdade med taggtrådsstängsel. Enklaste sättet att ta sig dit bör vara att sjösätta en gummiflotte under göta älv-bron och paddla dit
Citera
2007-09-14, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinylbrus
Den ligger på hisingssidan nu. Man kan skymta den på höger sida om man åker från stan över göta älv-bron. Den är svår att nå landvägen då det ligger en massa företag alldelens vid kajen där drakbåten ligger. Dessa företag är omgärdade med taggtrådsstängsel. Enklaste sättet att ta sig dit bör vara att sjösätta en gummiflotte under göta älv-bron och paddla dit

Okej, där ser man... Någon som har koll på vad eventuell köpare kommer att få ge för den?
Citera
2007-09-14, 13:20
Medlem
vinylbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvin_f
Okej, där ser man... Någon som har koll på vad eventuell köpare kommer att få ge för den?

Hittade det här:

"Kattegatt. Göteborg. Gullbergskajen. Flyttning av fartyg.

Med stöd av lagen (1986:37) om flyttning av fartyg i allmän hamn anmodas ägaren, till en kinesisk drakbåt f.d restaurang förtöjt vid gullbergskajen 211-212 att omgående och senast inom 10 dagar flytta fartyget ur Göteborgs hamnområde.
Fartyget kommer i annat fall att bortforslas eller säljas.
Ägare som inte efterlever denna anmodan är enligt ovan angiven lag, skyldig att ersätta hamninehavaren för dennes kostnader för fartygets bärgning, flyttning, fortsatt förvaring samt denna underrättelse.
Lagen ger också hamninnehavaren rätt att kvarhålla fartyget som säkerhet för sin fodran. Om kostnaderna ej betalas eller säkerhet ställs, får fartyget försäljas sedan tre månader förflutit sedan det flyttades. Försäljning får ske under hand eller på auktion. Om ett fartyg uppenbart saknar försäljningsvärde får det bortförskaffas istället för att flyttas eller säljas.

Trafikkontoret Göteborgs hamn
Publ. 21 februari 2007"

Är du frestad att köpa dig en egen drakbåt? :P
Citera
2007-09-14, 22:15
Medlem
urbanexplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinylbrus
Är du frestad att köpa dig en egen drakbåt? :P
Jag vill!
Det går inte att se hur mycket de vill ha? Måste man ringa upp företaget?
Citera
2007-09-15, 09:11
Medlem
tgbgs avatar
Tillbaka till topic tack!

Tråden börjar spåra ur från ursprungligt ämne nu. Skärpning tack!

/Mod
Citera
2007-09-15, 19:59
Medlem
urbanexplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgbg
Tråden börjar spåra ur från ursprungligt ämne nu.
Okej, jag funderar på att dra till villan vid Slottskogen som har nämnts tidigare i den här tråden. Kan man fortfarande komma in relativt lätt?
Citera
2007-09-16, 12:17
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Finns ett öde hus liknande det med graffiti på i Kållered (Mölndal) om man kommer stora leden mot kållereds centrum. Inte alls svårt att se. Har alldrig varit inne, bara åkt förbi ganska många gånger.. Tycker det ser relativt spännande ut.
Citera
2007-09-17, 20:04
Medlem
urbanexplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Finns ett öde hus liknande det med graffiti på i Kållered (Mölndal) om man kommer stora leden mot kållereds centrum. Inte alls svårt att se. Har alldrig varit inne, bara åkt förbi ganska många gånger.. Tycker det ser relativt spännande ut.
Är det en kontorsbyggnad? Villa? Stuga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in