Citat:
Men herregud, snacka om att vara dramatisk Två personer är fast i öknen, de har bara ett par liter vatten med sig som de måste dela på. Den ena som för tillfället håller i vattnet leker trevlig och snäll och lurar den andra nära ett stup som den sen puttar personen nerför.
"Jag tycker personen var listig och spelade bra, utan att vara elak..
"
Och så får man inte glömma bort att allt detta har spelats in och alla andra som har mer vatten som personen kommer behöva sen, har sett detta..
"Fortfarande bra, snällt och listigt spelat
"
Ok... Då förstår jag hur du tänker..... inte!
Du kan ju fråga Päjvi, Cia och Tova om de uppfattar honom som snäll? Tror de mer skulle beskriva honom som falsk och obehaglig. Vilket var precis det två av dem gjorde, den tredje vet vi inte än för hon åkte ner för "stupet", men jag antar att hon knappast var glad när hon satt med sin familj och kollade på TV och såg räven planera att köra ut henne för en storbonde vecka.
"Jag tycker personen var listig och spelade bra, utan att vara elak..
"Och så får man inte glömma bort att allt detta har spelats in och alla andra som har mer vatten som personen kommer behöva sen, har sett detta..
"Fortfarande bra, snällt och listigt spelat
"Ok... Då förstår jag hur du tänker..... inte!
Du kan ju fråga Päjvi, Cia och Tova om de uppfattar honom som snäll? Tror de mer skulle beskriva honom som falsk och obehaglig. Vilket var precis det två av dem gjorde, den tredje vet vi inte än för hon åkte ner för "stupet", men jag antar att hon knappast var glad när hon satt med sin familj och kollade på TV och såg räven planera att köra ut henne för en storbonde vecka.
Detta är FARMEN. Inte levande livet. Alla är medvetna om att det är en tävling om en halv miljon. Alla har sett ett antal säsonger och vet att det paktas och att man inte ska lita på nån till 100%. Inte ens Sebbe själv kan lita till 100% på nån, Nebba eller Sandra kan svika. Han får ha det i bakhuvet, precis som Nebba och Sandra får. Sandra var ju f ö lite misstänksam mot Sebbe idag. Detta är det normala på Farmen. Gör det inte till nåt extraordinärt för det är det inte.
Vad jag menar är att Sebbe har varit trevlig mot nytillkomna och välkomna dem och pratat och visat dem rutiner och allt. Han håller alltid god ton mot alla och är glad och positiv och lätt att vara runt. Jag vet att jag skulle må mycket bättre om jag var runt en sån person på Farmen än t ex en besserwisser som Christoffer, eller en ren mobbare som funnits tidigare säsonger. Nån man får trippa på tå runt. Sen är det upp till en själv som deltagare att hålla huvet kallt och hålla i minnet att ”Detta är Farmen, det finns spel här. Var inte för snabb att lita på folk.”
Däremot tycker jag att Viktor gick för långt när han förledde Julia att han var kär i henne och att de skulle ses på utsidan. Det var äckligt, man ska inte behöva räkna med att nån ska utnyttja en sexuellt på Farmen.
Senast redigerad av Zurfarn08 2023-02-08 kl. 23:39.
Senast redigerad av Zurfarn08 2023-02-08 kl. 23:39.