2023-02-08, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
Två personer är fast i öknen, de har bara ett par liter vatten med sig som de måste dela på. Den ena som för tillfället håller i vattnet leker trevlig och snäll och lurar den andra nära ett stup som den sen puttar personen nerför.
"Jag tycker personen var listig och spelade bra, utan att vara elak.. "
Och så får man inte glömma bort att allt detta har spelats in och alla andra som har mer vatten som personen kommer behöva sen, har sett detta..
"Fortfarande bra, snällt och listigt spelat "

Ok... Då förstår jag hur du tänker..... inte!

Du kan ju fråga Päjvi, Cia och Tova om de uppfattar honom som snäll? Tror de mer skulle beskriva honom som falsk och obehaglig. Vilket var precis det två av dem gjorde, den tredje vet vi inte än för hon åkte ner för "stupet", men jag antar att hon knappast var glad när hon satt med sin familj och kollade på TV och såg räven planera att köra ut henne för en storbonde vecka.
Men herregud, snacka om att vara dramatisk

Detta är FARMEN. Inte levande livet. Alla är medvetna om att det är en tävling om en halv miljon. Alla har sett ett antal säsonger och vet att det paktas och att man inte ska lita på nån till 100%. Inte ens Sebbe själv kan lita till 100% på nån, Nebba eller Sandra kan svika. Han får ha det i bakhuvet, precis som Nebba och Sandra får. Sandra var ju f ö lite misstänksam mot Sebbe idag. Detta är det normala på Farmen. Gör det inte till nåt extraordinärt för det är det inte.

Vad jag menar är att Sebbe har varit trevlig mot nytillkomna och välkomna dem och pratat och visat dem rutiner och allt. Han håller alltid god ton mot alla och är glad och positiv och lätt att vara runt. Jag vet att jag skulle må mycket bättre om jag var runt en sån person på Farmen än t ex en besserwisser som Christoffer, eller en ren mobbare som funnits tidigare säsonger. Nån man får trippa på tå runt. Sen är det upp till en själv som deltagare att hålla huvet kallt och hålla i minnet att ”Detta är Farmen, det finns spel här. Var inte för snabb att lita på folk.”

Däremot tycker jag att Viktor gick för långt när han förledde Julia att han var kär i henne och att de skulle ses på utsidan. Det var äckligt, man ska inte behöva räkna med att nån ska utnyttja en sexuellt på Farmen.
Senast redigerad av Zurfarn08 2023-02-08 kl. 23:39.
2023-02-08, 23:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Att fjäska för att sen hugga någon i ryggen är det mest kränkande och elaka man kan göra.
I verkliga livet ja, men inte när man är medveten om att man deltar i en tävling om en halv miljon där just list och lurendrejeri kan förekomma.
2023-02-08, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Vilket språk kunde Eddie bäst? syrianska eller svenska eller esperanto?
Den syrianska folkvisan var ju fin, den gick såhär: " Heja Heja Heja "
2023-02-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
När Blondie bråkade påminde när Andreas och Christoffer tjafsade och en invandrare avbryter det båda gångerna, då var det özcan, denna gång eddie.

Blondie bråkar i farmen video https://www.tiktok.com/@onedontworry/video/7191588134000413957
Christoffer verkar inte ha fått sin pappas hetlevrade temperament!
2023-02-08, 23:49
Medlem
Puma006s avatar
Märkligt att produktionen godkände fusket, antingen fanns påsen redan på Torpet eller så har produktionen gett Viktor och J-C påsen. Viktor och J-C har ju inte virkat påsen, tror inte att någon av de kan virka.
Nebil är skepptiskt till att de gjort påsen...

Det Viktor säger i synken
https://anonfiles.com/o4aaNcWayd/Farmen_Viktor_fusket_png

Hela klippet från dagens avsnitt:
https://www.tv4play.se/program/farmen/jc-och-viktors-l%C3%B6gn-n%C3%A4r-de-kommer-tillbaka-fr%C3%A5n-torpet/13814202?offset=2
2023-02-08, 23:57
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men herregud, snacka om att vara dramatisk

Detta är FARMEN. Inte levande livet. Alla är medvetna om att det är en tävling om en halv miljon. Alla har sett ett antal säsonger och vet att det paktas och att man inte ska lita på nån till 100%. Inte ens Sebbe själv kan lita till 100% på nån, Nebba eller Sandra kan svika. Han får ha det i bakhuvet, precis som Nebba och Sandra får. Sandra var ju f ö lite misstänksam mot Sebbe idag. Detta är det normala på Farmen. Gör det inte till nåt extraordinärt för det är det inte.

Vad jag menar är att Sebbe har varit trevlig mot nytillkomna och välkomna dem och pratat och visat dem rutiner och allt. Han håller alltid god ton mot alla och är glad och positiv och lätt att vara runt. Jag vet att jag skulle må mycket bättre om jag var runt en sån person på Farmen än t ex en besserwisser som Christoffer, eller en ren mobbare som funnits tidigare säsonger. Nån man får trippa på tå runt. Sen är det upp till en själv som deltagare att hålla huvet kallt och hålla i minnet att ”Detta är Farmen, det finns spel här. Var inte för snabb att lita på folk.”

Däremot tycker jag att Viktor gick för långt när han förledde Julia att han var kär i henne och att de skulle ses på utsidan. Det var äckligt, man ska inte behöva räkna med att nån ska utnyttja en sexuellt på Farmen.
Ja det är klart att det är farmen och inte det "levande livet" och att bli nerkastad för ett stup är inte samma sak som att bli utslängd från farmen. Men tydligen behövdes det ett exempel på hans beteende i en annan situation eftersom att du höll fast vid "Han är trevlig, snäll och listig utan att vara elak".

Men återigen så ursäktar du hans beteende och jämför det med hur det skulle kunna vara värre. Du verkar inte längre tycka att han är snäll, utan att han bara inte så elak som vissa andra människor har varit.. Och det håller jag med om att det finns värre. Sandrorna var värre mot både Tova och Julia.. sånt beteende är nog mer obehagligt än falskhet och en kniv i ryggen.... kanske..

Det är ett perfekt exempel du tar med Julia för jag tror nämligen att hon och Päjvi hade liknade känsla när de fick se allt på TV. Båda blev dumförklarade. Sen att ena hade sex med personen gör det värre bara om vi utgår ifrån att sexet bara var för hans skull.

Men även om vi bortser från hur folk känner och skiter i det helt, så är det fortfarande ett dumt spel, för nu är han känd som falsk-sebbe där inne och alla har taggarna ute när det gäller honom, tillochmed Sandra som du själv nämnde. Och det är inte för att det är farmen (som du ville påstå) utan för att han är han (falsk-sebbe).
Senast redigerad av BalderNord 2023-02-09 kl. 00:04.
2023-02-09, 00:01
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Märkligt att produktionen godkände fusket, antingen fanns påsen redan på Torpet eller så har produktionen gett Viktor och J-C påsen. Viktor och J-C har ju inte virkat påsen, tror inte att någon av de kan virka.
Nebil är skepptiskt till att de gjort påsen...

Det Viktor säger i synken
https://anonfiles.com/o4aaNcWayd/Farmen_Viktor_fusket_png

Hela klippet från dagens avsnitt:
https://www.tv4play.se/program/farmen/jc-och-viktors-l%C3%B6gn-n%C3%A4r-de-kommer-tillbaka-fr%C3%A5n-torpet/13814202?offset=2

De är ju lite roande duon Victor+JC
Vet inte riktigt om det verkligen står i reglerna att man måste göra det själv? Det är väl bara att man får ett uppdrag?
2023-02-09, 00:13
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
I verkliga livet ja, men inte när man är medveten om att man deltar i en tävling om en halv miljon där just list och lurendrejeri kan förekomma.
Det kan nog kännas mycket värre att bli lurad på TV. Men jag antar att du menar att man får skylla sig själv.. Då kan man faktiskt säga det i alla situationer för det finns alltid risk att folk vill luras i vanliga livet också. För spel förekommer ju överallt. Men den logiken får man alltid skylla sig själv och alla falska som lurar folk är aldrig elaka..

Men det roliga är ju att även du drar gränser, Viktors "lureri" för spelet var tydligen inte ok ens för dig. Och logiken bakom det är att sex var inblandat.. Vad spelar det för roll? Hon ville nog ha sex lika mycket som han.
Senast redigerad av BalderNord 2023-02-09 kl. 00:15.
2023-02-09, 00:15
Medlem
AayanshGandhis avatar
Citat:
Ja det är klart att det är farmen och inte det "levande livet" och att bli nerkastad för ett stup är inte samma sak som att bli utslängd från farmen. Men tydligen behövdes det ett exempel på hans beteende i en annan situation eftersom att du höll fast vid "Han är trevlig, snäll och listig utan att vara elak".

Men återigen så ursäktar du hans beteende och jämför det med hur det skulle kunna vara värre. Du verkar inte längre tycka att han är snäll, utan att han bara inte så elak som vissa andra människor har varit.. Och det håller jag med om att det finns värre. Sandrorna var värre mot både Tova och Julia.. sånt beteende är nog mer obehagligt än falskhet och en kniv i ryggen.... kanske..

Det är ett perfekt exempel du tar med Julia för jag tror nämligen att hon och Päjvi hade liknade känsla när de fick se allt på TV. Båda blev dumförklarade. Sen att ena hade sex med personen gör det värre bara om vi utgår ifrån att sexet bara var för hans skull.

Men även om vi bortser från hur folk känner och skiter i det helt, så är det fortfarande ett dumt spel, för nu är han känd som falsk-sebbe där inne och alla har taggarna ute när det gäller honom, tillochmed Sandra som du själv nämnde. Och det är inte för att det är farmen (som du ville påstå) utan för att han är han (falsk-sebbe).

Sebbe the Hutt borde snacka sitt modersmål "Huttese-språket" istället så skulle han iallafall komma mildare undan med sitt äckliga fulspel.
2023-02-09, 00:16
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
De är ju lite roande duon Victor+JC
Vet inte riktigt om det verkligen står i reglerna att man måste göra det själv? Det är väl bara att man får ett uppdrag?
Ja lite roande är de.

Uppdrag som storbonden skickar med till Torpet, då har det inte sagt att de måste göra de själva. Skulle kunna be någon annan på Torpet hjälpa till. Tror inte Tora och Tova skulle hjälpa någon annan att få en amulett.
Senast redigerad av Puma006 2023-02-09 kl. 00:31.
2023-02-09, 00:17
Avslutad
Citat:

Men återigen så ursäktar du hans beteende och jämför det med hur det skulle kunna vara värre. Du verkar inte längre tycka att han är snäll, utan att han bara inte så elak som vissa andra människor har varit.. Det håller jag med om, Sandrorna var värre mot både Tova och Julia.. sånt beteende är nog mer obehagligt än falskhet och en kniv i ryggen.... kanske..

Det är ett perfekt exempel du tar med Julia för jag tror nämligen att hon och Päjvi hade liknade känsla när de fick se allt på TV. Båda blev dumförklarade. Sen hade sex med personen vilket gör det värre om vi utgår ifrån att sexet bara var för hans skull.

Jag ”ursäktar inte hans beteende”, det finns inget att ursäkta. När ska du fatta? Han tävlar om en halv miljon kronor. Han är listig vilket är helt ok. Han är samtidigt vänlig och inkluderande, positiv, lätt att jobba med, skämtar och har nära till skratt.

Du är fredsskadad, marinerad till upplösningstillstånd i den svenska mesigheten och menlösheten. I realityserier utomlands belönas och beundras ett listigt spel. I motsvarigheten till Robinson, Survivor, är det avgörande för att man ska kunna vinna att man deltagit i ett antal ”blindsides”, dvs knivhugg i ryggen. I Sverige resonerar många som du, att det är fult. Det är en annan mentalitet utomlands, mer tävlingsinriktad. Det är mer min kopp te.
2023-02-09, 00:18
Medlem
Citat:

Att du tillomed ändrar profilbild till Sebbe för att du stör dig så mycket på honom visar bara att hissen inte går hela vägen upp. Nästan lite roande hur vissa lyckas skapa sådana enorma personliga agg gentemot personer som är med i reality-program. Varje säsong är det alltid någon som kommer in i tråden och raaaasar över att folk spelar spelet, kolla på fångarna på fortet eller dylikt istället om du vill se goa och glada tävlingar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in