2023-02-08, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
JO Absolut! Se här:

https://www.washingtonpost.com/national-security/2022/12/21/russia-nord-stream-explosions/

Frågor på det?
Ja, var läser jag att USA och Norge är skyldiga?

Konstigt nog så står det att "analysts have not heard or read statements from the Russian side taking credit or suggesting that they’re trying to cover up their involvement, officials said" vilket är lite märkligt om USA gjorde det.

Hade jag varit en av de huvudmisstänkta hade jag inte presenterat bevis för andras oskuld.

Men så hade jag inte heller berättat på förhand vad jag skulle göra.

Verkar korkat.
Citera
2023-02-08, 23:41
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Det skulle ju slå enormt hårt mot Tysklands trovärdighet, det skulle de aldrig göra under tiden kriget pågår. Möjligtvis efter kriget. Jag tycker det är logiskt att man försökte spränga så många ledningar som möjligt men inte hann med den sista. Det var säkert en väldigt snäv tidsram de hade.

Tyskland är oerhört beroende av sin industri och Ryssland trodde förmodligen att de i desperation skulle tvingas öppna NS2. Det är inte många bedömare som innan kriget hade trott att Tyskland skulle klara sig utan rysk gas, särskilt eftersom lagren var låga efter att Ryssland strypt tillgången under hösten 2021. Ryssland har ju kört narrativet att Europa fryser och de trodde nog själva att det skulle få den effekten.

Hata slumpen, jag tror inte att de som utförde sprängningarna just skulle missa en NS2 ledning.
Citera
2023-02-08, 23:44
Medlem
trngws avatar
Citat:
Glömmer du bort det vi diskuterade så snabbt? Det handlade om att Amerikanska regeringen ska kunna förneka att de gett klartecken för operationen.

är det ditt nu ditt bästa argument? Lilla vän, läs mitt inlägg igen, och tänk hårt, så kanske du förstår innebörden av det. Äsch, what the heck, du kommer ändå aldrig att fatta. Det du kom dragandes med hade knappt ens funkat i en Kalle Anka tidning, det var löjeväckande. Att du inte fattade det ens efter mitt inlägg säger allt om dig.
Citera
2023-02-08, 23:46
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Ja, var läser jag att USA och Norge är skyldiga?

Konstigt nog så står det att "analysts have not heard or read statements from the Russian side taking credit or suggesting that they’re trying to cover up their involvement, officials said" vilket är lite märkligt om USA gjorde det.

Hade jag varit en av de huvudmisstänkta hade jag inte presenterat bevis för andras oskuld.

Men så hade jag inte heller berättat på förhand vad jag skulle göra.

Verkar korkat.
Nu var det om Rysslands eventuella skuld som jag diskuterade med den andra användaren. Att USA och Norge kan vara skyldiga till sprängningarna är ett möjligt scenario. Det kan du läsa om i artikeln som finns i trådstarten.
Citera
2023-02-08, 23:46
Bannlyst
Det ger mycket mening att det var Norge som bombade Nordstream. Norrbaggarna tänker bara på pengar och på sig själva.
Citera
2023-02-08, 23:48
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det där sista stycket tror jag inte på.

Nord Stream 2 var inte igång väl? Ingen gas i de ledningarna?

Tänk att Trump av alla människor var på EU om dessa ledningar. Han var jättearg över naiviteten.

Ja, och tyskarna satt och hånskrattade när Trump sa att de skulle komma bli beroende av rysk gas och på så vis komma att komma under rysk makt.

https://www.youtube.com/watch?v=FfJv9QYrlwg
Citera
2023-02-08, 23:48
Medlem
Drozds avatar
Tänk om Tyskland hade saboterat en för USA lika vital energiinfrastruktur. Det hade på goda grunder setts som en krigsförklaring. Men nu var det USA och deras vasaller som gjorde det mot Tyskland, då är det tydligen ok?

Hoppas detta får tyskarna att vakna upp och sluta vara såna eländiga cucks. Dags för tysken att inse att Washingtons krigshetsare och neocons bara utnyttjar dem...
Citera
2023-02-08, 23:56
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButtButter
Det ger mycket mening att det var Norge som bombade Nordstream. Norrbaggarna tänker bara på pengar och på sig själva.

Norge ingår i bombningen av Nordstream men amerikanska attackdykare låg bakom.
Citera
2023-02-08, 23:58
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Tänk om Tyskland hade saboterat en för USA lika vital energiinfrastruktur. Det hade på goda grunder setts som en krigsförklaring. Men nu var det USA och deras vasaller som gjorde det mot Tyskland, då är det tydligen ok?

Hoppas detta får tyskarna att vakna upp och sluta vara såna eländiga cucks. Dags för tysken att inse att Washingtons krigshetsare och neocons bara utnyttjar dem...

Tyskarna vet säkert om det men kan inte göra något eftersom landets ledare är amerikanska lakejer.
Citera
2023-02-09, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Norge ingår i bombningen av Nordstream men amerikanska attackdykare låg bakom.

Självklart klarar ett u-land som Norge inte av ett sådant uppdrag på egen hand. De har betalat USA för att göra jobbet åt sig.
Citera
2023-02-09, 00:06
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButtButter
Självklart klarar ett u-land som Norge inte av ett sådant uppdrag på egen hand. De har betalat USA för att göra jobbet åt sig.

Citat:
– De har övergått till sabotage – otroligt, men sant – och organiserat sprängningarna av Nord Stream, på bottnen av Östersjön.
De har övergått till att förstöra den europeiska energiinfrastrukturen.
Det är uppenbart för var och en vem som tjänar på det. Den som tjänar på det gjorde det också, så klart, sade Putin enligt tidningen Meduza.
Av sammanhanget framgick det att Putin med ”anglosaxare” i första hand avsåg USA.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pQWPVw/putin-anglosaxarna-bakom-nord-stream-sabotage
Citera
2023-02-09, 00:06
Medlem
Neroxxs avatar
Lustigt att vissa som innan varit så emot journalister helt plötsligt sväljer denna historia som en absolut sanning, kan det bero på att det passar deras egna synsett kanske?

Intressant teori kan jag dock tycka, även ifall jag inte väljer att blint tro på det. Får se hur det artar sig längre fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in