2023-02-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
den här killen satt på häkte, inte på kåken
Yep, ännu värre. Känns att kriminalvården har en mullvad. Tror aldrig att han fått veta vilken dag och tid han ska infinna sig på sjukhuset. Vi har ju läst tidigare där plitar hjälpt till på insidan
Citera
2023-02-08, 17:21
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
okej, om vi gör så här istället då, om han nu klagat och vill ha sjukvård, är det då möjligt för mig att ringa sjukvården idag på morgonen och utge mig för honom och undra vilken tid jag ska vara på läkarbesöket?

Det låter rimligt faktiskt. Just tider är nog inget som är sekretess skyddat såsom ens journaler. Jag tror inte heller dom har info om att de skulle vara en intagen.
Citera
2023-02-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garv-Per
Lol. Det är bara att ringa till sjukhuset, uppge den dömdes personnummer och presentera sig som denne, sedan förklara att man tappat bort tiden och vill ha den igen. Jag hoppas du skojar med dina "säkerhetsfrågor".

Då måste den dömde veta vilket sjukhus/mottagning han ska till och förmedlat det vidare? Kriminalvården skulle aldrig säga att nu har vi fått en tid till dig på onsdag kl 13.36 på sjukhuset i norrköping 🙃
Citera
2023-02-08, 17:23
Medlem
Garv-Pers avatar
Citat:
okej, om vi gör så här istället då, om han nu klagat och vill ha sjukvård, är det då möjligt för mig att ringa sjukvården idag på morgonen och utge mig för honom och undra vilken tid jag ska vara på läkarbesöket?

Du har hajat det.
Citera
2023-02-08, 17:24
Medlem
Citat:
så är det säkert på fängelset, men är det så på häkten?

Har bara suttit häktad med restriktioner så kan inte uttala mig om hur det är att sitta utan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Jag vet inte vad du menar med speciell men det kan säkert förekomma att Kriminalvården ber polisen assistera men vanligen kör dom själva.
Typ någon på Fenix.
Citera
Medlem
Garv-Pers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Då måste den dömde veta vilket sjukhus/mottagning han ska till och förmedlat det vidare? Kriminalvården skulle aldrig säga att nu har vi fått en tid till dig på onsdag kl 13.36 på sjukhuset i norrköping 🙃

Hur många sjukhus finns det i Norrköping?
Citera
2023-02-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Det låter rimligt faktiskt. Just tider är nog inget som är sekretess skyddat såsom ens journaler. Jag tror inte heller dom har info om att de skulle vara en intagen.
Jo, det har dom. När någon är häktad eller sitter på anstalt behöver dom inte sitta i väntrummet och bli utstirrad tillsammans med alla andra. Det som händer är att kriminalvården meddelar att man kommer med en intagen och att man släpps in ganska omgående när man kommer.
Citera
2023-02-08, 17:25
Medlem
TonyBergmans avatar
Haha varför maskas ansiktet? En snubbe som dömdes för mordförsök och nu är på rymmen är väl snarare bra om allmänheten kan veta hur han ser ut?
Antar det är en svartskalle då brukar det maskas
Citera
2023-02-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garv-Per
Hur många sjukhus finns det i Norrköping?
Meh... kan ju vara att han skulle få tid på vårdcentralen? Finns väll flera? Eller på sjukhuset? Finns väll flera mottagningar. Är det akuten? Kirurgin? Ortopeden? Mag och tarm? Öron näsa hals? Kvälls och helg. Kan ju i princip vara var som helst
Citera
2023-02-08, 17:27
Medlem
johnthedickholmess avatar
Vem var det som fritogs och vad var han misstänkt för? Vilket nätverk?
Citera
2023-02-08, 17:28
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Jo, det har dom. När någon är häktad eller sitter på anstalt behöver dom inte sitta i väntrummet och bli utstirrad tillsammans med alla andra. Det som händer är att kriminalvården meddelar att man kommer med en intagen och att man släpps in ganska omgående när man kommer.

Dom kan ju ha ringt och förvarnat gällande de såklart. Tiden kan dock ha varit bokad sedan länge så möjligt att man ringt och fått tiden bekräftad utifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in