2023-02-08, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Men, näää. Ni fattar väll att säkerheten är högre än så.. man får aldrig veta att "kl14 har du tid hos läkaren" för det är ju jävligt riskeyyyy.. när jag satt inne och skulle ex. Dra ut en tand så skulle en tid bokas. Sen vilken tid och dag det skulle bli hade jag ingen aning om. Dom låste upp dörren och sade nu ska vi till tandläkaren.... jag hade iofs restriktioner då. Men även i anstalt behövde jag akut läkarvård. Jag antog väll att det skulle bli samma dag men fick aldrig veta i förväg vilken tid dom hade bokat eller när vi skulle ge oss av.

den här killen satt på häkte, inte på kåken
Citera
2023-02-08, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Biljakt på E4 an just nu enligt Aftonbladet

Står i rubriken men framgår inget om det i själva brödtexten, i alla fall inte just nu. Om man inte definierar utplacerade poliser som håller utkik efter en bil som en biljakt.
Citera
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad.
/ Moderator
Citera
Medlem
Imnshos avatar
Ett skolboksexempel på lågaffektivt bemötande av kriminalvården! Så här ska det gå till, ingen får skadas, vi måste vara mjuka och vänliga mot de kriminella.

De blir en vinst längre fram!
Citera
Medlem
Garv-Pers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurk040
Så alla vet. Man får inte reda på när man har en tid. De kommer bara och hämtar en och berättar att man ska till sjukhuset. Däremot så vet jag att folk har fått bokningsbekräftelse hem till den adress man är skriven på trots att detta såklart inte är meningen.

Lol. Det är bara att ringa till sjukhuset, uppge den dömdes personnummer och presentera sig som denne, sedan förklara att man tappat bort tiden och vill ha den igen. Jag hoppas du skojar med dina "säkerhetsfrågor".

Citera
2023-02-08, 17:17
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
den här killen satt på häkte, inte på kåken

Samma rutiner inom hela kriminalvården.
Citera
Medlem
Dax med "fotbojor" med cyandid som aktiveras utanför giltigt område.

Då får vi se vem som är smartast katten eller råttan, slipper han undaneller åker han fast?
Citera
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Som någon tidigare skrivit, mobiler finns alltid på avdelningarna.
Saturdarah har gått om folk han kan gömma sig hos, dom samarbetar med släket El-Zein dessutom.
Men hoppas snuten tar fittan.
Citera
2023-02-08, 17:18
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Såhär är det på anstalter. Har man en läkartid utanför anstalten så får man aldrig veta när den är. Plitarna kommer och hämtar en och säger man ska till läkaren.
Det är ingenting som förvarnar om.

Så med andra ord är de ganska uppenbart att en plit har läckt information till folk på utsidan.
Utmärkt, denna kommer rökas ut till slut och så får han avskedas med 80% lön i 16 månader, rätt åt honom!
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Saturdarah har gått om folk han kan gömma sig hos, dom samarbetar med släket El-Zein dessutom.
Men hoppas snuten tar fittan.
Ja, vi får hoppas. Än bättre att det blir biljakt som den jagade bilen inte klarar, så blir det tre-fyra mindre direkt.

Om de gått om folk så borde de väl ha få att luta sig mot, inte många? Vad är El-Zein? Låter som mattsäljare, dvs sand-tattare. Borde polisen kanske rikta sina ögon mot möbelbutiker i Norrköping med omnejd.
Senast redigerad av psykoshippien 2023-02-08 kl. 17:22.
Citera
2023-02-08, 17:18
Medlem
Citat:
Samma rutiner inom hela kriminalvården.

okej, om vi gör så här istället då, om han nu klagat och vill ha sjukvård, är det då möjligt för mig att ringa sjukvården idag på morgonen och utge mig för honom och undra vilken tid jag ska vara på läkarbesöket?
Citera
2023-02-08, 17:20
Medlem
Garv-Pers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Ett skolboksexempel på lågaffektivt bemötande av kriminalvården! Så här ska det gå till, ingen får skadas, vi måste vara mjuka och vänliga mot de kriminella.

De blir en vinst längre fram!

Bristen har skett hos sjukhuset och inte hos Kriminalvården. Sjukvården följer inte samma regelverk utan ber dig knappa in ditt personnummer i en röststyrd funktion som sedan tar dig till en som kan avboka, boka om eller ta reda på den tid som är planerad.
Citera
2023-02-08, 17:20
Avslutad
Så biljakt pågår på E4. Någon som har uppgift åt vilket håll?. Biljakten borde väl ta slut ganska snart.

https://www.google.se/maps/place/E4,+Norrköping/@58.5738109,16.2238898,26155m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4661a8f8fe86734f:0x30814 d03acadf05b!8m2!3d58.6038994!4d16.1274912
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in