Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Risken är att de hade gjort något annat då, ifall deras militär inte var stark nog för denna typ av krig. Dessutom var väst också vacklande i och med finanskrisen.
Men väst hade fortfarande en mycket starkare militär än vad Ryssland hade 2007. Ryssland hade aldrig vågat kriga med någon. Det är väldigt osannolikt. Det är egentligen efter 2012 som de hade en militär stark nog för att kunna trotsa.
Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Korruptionen har minskat ganska marginellt, du kan inte jämföra med t ex baltikums utveckling. Zelensky har varit vid makten i 2-3 år, det går inte att dra slutsatser om det och vi har heller inte vettiga data. Vi vet att där ju är en megakorruptionsskandal nu. Och vi vet att Zelensky hade hemliga skalbolag i Panama.
Marginellt på 2-3 år. Det är ändå en utveckling. Att BNP ökat enormt går inte heller att bortse ifrån.
Zelensky hade skalbolag
innan han blev president. Detta tillsammans med några andra aktörer från TV-branschen. Han gjorde sig av med dem när han blev President så jag ser inte riktigt relevansen.
Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Trots det tror jag också att vi kan hjälpa Ukraina att bli ett bättre land, när kriget lagt sig. Det blir inte lätt och det blir inte en given succé, men det är värt ett försök.
Med den motivationen det ukrainska folket visat i kriget så tror jag att det blir lättare än vad många tror. Man ger inte sina liv för saker man inte tror på starkt. Ryssar gör det uppenbarligen endast för pengar om man ska titta på TV-reklamen i Ryssland.