2023-02-07, 15:27
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emelito
En uppsjö indicier.. Har både becknat och skjutit tjack själv.

Efter han frågar "Behöver du nytt sånthär?" Låter det som att han slår en blandkopp mot bordet.

"Blir bättre av att banka" - Ladd blir inte bättre av att man bankar det, IV-tjack blir.

"Smyger sig på" - Typisk lingo vid injicering av amf.

"Den är för ren, folk fattar inte hur bra den är" - Klassiker.

"Du blir inte såhär varm, det är inget socker i den" - Överensstämmer också.
Så han har börjat skjuta nu också? Fräscht

När man tror att han inte kan sjunka lägre.
Citera
2023-02-07, 15:48
Medlem
savagemamiis avatar
Citat:

Efter han frågar "Behöver du nytt sånthär?" Låter det som att han slår en blandkopp mot bordet.

"Blir bättre av att banka" - Ladd blir inte bättre av att man bankar det, IV-tjack blir.

"Smyger sig på" - Typisk lingo vid injicering av amf.

Tycker man ska lugna sig med att dra sådana slutsatser om att någon tar droger intravenöst.
Citera
2023-02-07, 15:49
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savagemamii
Tycker man ska lugna sig med att dra sådana slutsatser om att någon tar droger intravenöst.

Det är en skvallertråd..

Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Så han har börjat skjuta nu också? Fräscht

När man tror att han inte kan sjunka lägre.

Kan ej svära på det. Men fick den magkänslan direkt när jag hörde deras tugg.

Plus de är vana att sätta testo IM osv, inget stort kliv därifrån till IV.

F.Ö enorm stigmatisering kring IV-missbruk. Ifall man vet vad man gör och har fräscha verktyg varje gång, är det ett ganska harmlöst administreringssätt.

Det är psykologiska beroendet till själva kicken och att man utvecklar "nålfixering" ifall man uteslutande injicerar , som är problematiskt.
Citera
2023-02-07, 15:54
Medlem
savagemamiis avatar
”F.Ö enorm stigmatisering kring IV-missbruk. Ifall man vet vad man gör och har fräscha verktyg varje gång, är det ett ganska harmlöst administreringssätt.

Det är psykologiska beroendet till själva kicken och att man utvecklar "nålfixering" ifall man uteslutande injicerar , som är problematiskt.[/quote]”

Rätta mig om jag har fel, men romantiserar/glorifierar du IV missbruk?

Ja nu blev det något jävla skit med citeringen såklart……
Citera
2023-02-07, 16:00
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Rätta mig om jag har fel, men romantiserar/glorifierar du IV missbruk?

Ja nu blev det något jävla skit med citeringen såklart……

Ne, skriver ju att det är problematiskt. Bara påpekar den enorma stigman kring ämnet, folk tror automatiskt att ifall någon skjuter blir man en gatupundare med hepatit och kallbrand.
Citera
2023-02-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ne, skriver ju att det är problematiskt. Bara påpekar den enorma stigman kring ämnet, folk tror automatiskt att ifall någon skjuter blir man en gatupundare med hepatit och kallbrand.

Är man en gatupundare från start är det ju inget man slutar med för att man kör IV
Citera
2023-02-07, 16:08
Medlem
savagemamiis avatar
Citat:

Mm jo, absolut är det klokt att använda sig av rena verktyg om man nu skjuter sina droger, men det har ju gått på tok för långt om man till slut börjar skjuta? Det är inte så jäkla Nice, jag har svårt o se en normalt fungerande chef gå till sitt jobb varje dag 7-15 och samtidigt skjuta heroin eller amfetamin. Så oavsett om man sköter det snyggt med att använda rena verktyg är det otroligt problematiskt och faktiskt ganska äckligt. Alla droger är äckliga
Citera
2023-02-07, 16:20
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:

"Smyger sig på när den är renare." - Typisk lingo vid injicering av amf.

Håller med. Låter helt klart som det är IV de snackar om. Och bölden på halsen kan vara en plats han injicerat på.. Kan vara en massiv finne också men tror mer på nål.

Det är illa som fan med dem.. Vi är många som sett och fattat det länge. Men nu kan inte ens de sista tvivlarna tvivla mer.
Citera
2023-02-07, 16:21
Medlem
Citat:
Mm jo, absolut är det klokt att använda sig av rena verktyg om man nu skjuter sina droger, men det har ju gått på tok för långt om man till slut börjar skjuta? Det är inte så jäkla Nice, jag har svårt o se en normalt fungerande chef gå till sitt jobb varje dag 7-15 och samtidigt skjuta heroin eller amfetamin. Så oavsett om man sköter det snyggt med att använda rena verktyg är det otroligt problematiskt och faktiskt ganska äckligt. Alla droger är äckliga
Det går absolut att sköta ”IV” snyggt o ha ett 8-16 jobb. Har du verktygen och resurserna till att underhålla ett sådant missbruk, kan det ta lång lång tid att bli upptäckt! Inte alls ovanligt bland rika människor att knarka på det viset och komma undan med det!
I Alex fall har han eller kommer aldrig kunna sköta ngt snyggt! Vi kommer hitta han noddandes på tunnelbanan inom snar framtid! Jag tror faktiskt han hade skjutit igår på livean, gör du det med tjack eller Ladd får du en mkt lugnare känsla än den höga stissiga som när man drar det tex. Det slår nästan motsatt effekt när du skjuter. Och jag tyckte nog att han va väääldigt ”lugn” på livean.
Citera
2023-02-07, 16:25
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Låter ju som att det är berg som pratar med kunden och Alex fliker in lite grann så skulle tippa på att det är bergs grejer eller bådas. Så att Marcus är orolig är väl snarare för att han har en skaplig del på sin villkorliga frigivning och att Alex lowkey golade ut han för hela Sverige. Berg är helt klart lika involverad som Alex.

Aa sant. Lät bara också som att Alex snackat med den tredje personen innan om "värsting tjo" och att de nu förklarade även för Berg. Men Berg är helt klart inne och drivande precis som Alex.

Bergs tjej lär få det jobbigt nu. Hoppas hon håller sig ren och stänger dörren för Marcus nu. Om hon vill behålla barnet alltså. Vilka idiotrisker hon tagit som mamma... Att ens vara runt Alva och Alex... Måste ju punda själv...
Citera
2023-02-07, 16:37
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Dom pratar ju uppenbart om att sälja ladd, en bra ladd som är bäst att banka, och den är dyrare osv. Vet inte vart du för skjuta tjack ifrån.

Hör ju att Alex säger "värsting tjo/shoo". Vet inte hur det stavas men det är ju slang för tjack/amfetamin. Så det är väl dundertjack helt enkelt..
Citera
2023-02-07, 16:40
Medlem
savagemamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Det går absolut att sköta ”IV” snyggt o ha ett 8-16 jobb. Har du verktygen och resurserna till att underhålla ett sådant missbruk, kan det ta lång lång tid att bli upptäckt! Inte alls ovanligt bland rika människor att knarka på det viset och komma undan med det!
I Alex fall har han eller kommer aldrig kunna sköta ngt snyggt! Vi kommer hitta han noddandes på tunnelbanan inom snar framtid! Jag tror faktiskt han hade skjutit igår på livean, gör du det med tjack eller Ladd får du en mkt lugnare känsla än den höga stissiga som när man drar det tex. Det slår nästan motsatt effekt när du skjuter. Och jag tyckte nog att han va väääldigt ”lugn” på livean.

Japp han var lugn men man kunde se klart o tydligt i hans näsa att han hade dragit. Så du menar att snubben både drar och skjuter?
Har fortfarande svårt och tro att man kan ha ett sådant missbruk och samtidigt leva på ”bra” länge. Jag tror att det går överstyr rätt fort. Nu pratar jag om att skjuta droger alltså och inte att bara snorta kokain.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in