2023-02-07, 12:06
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
https://www.coe.int/en/web/portal/international-advisory-panel/-/asset_publisher/EPeqGGDr0yBr/content/iap-report-on-odessa-events?inheritRedirect=false
Tack!
Citera
2023-02-07, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jag gillar inte Nato så mycket och skulle helst vilja att Sverige stod utanför. Många som är emot grisen Poopins sanslösa krig mot Ukraina tycker detsamma. Nu har det tyvärr visat sig att vi tvingas in i Nato på grund av bajsputlers strävan att utvidga sin "intressesfär", fan vet hur stor han vill ha den och då är det bra att ha Nato i ryggen. Kom i håg att Nato inte har blandat sig i konflikten utan enbart ett antal länder som råkar vara medlem i Nato. Hade baltländerna inte varit Natomedlemmar hade dom suttit duktigt i skiten och väntat på invasion av ryssorcher, fy fan.

Nu tycker jag att Sverige går med i Nato, inte för att jag vill det men av nödvändighet. Jag är alltså inget Natotroll som du påstår.

Apropå Ukrainas förluster kan jag säga dig direkt och objektivt att rysslössens förluster av materiel och manskap vida överstiger Ukrainas med bred marginal, både numerärt och per capita-mässigt. Pågår rysslakt av historiska proportioner, så totalt onödigt, bajsgubbens fel.
Återigen läs shariainstructors uppdatering i morgon om du törs och kolla in trenden på vart det bär hän för dina polare.

Vi hörs! Hejdå.

Är det så att ryssarnas förluster är större.. för att det är Ukraina som är som förser västmedia med info… eller för att du vill att det ska vara så…tänk nu en vända till.

Tack.
Citera
2023-02-07, 12:11
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Medveten om det. Men då måste du fundera på vad deras syfte är.
De är inte makthavare. Kan inte trycka på "knappen".
Däremot vill de demonstrera en tuffhet och attityd, till ryska medborgare.
Enl mig, för att motivera stödet till Putin, som kämpar mot HELA världen.
Folket bakom sin ledare.
Propagandan i Ryssland tycks ofta användas för att förbereda populationen för något. Man vädrar olika idéer om saker man vill göra. Full mobilisering, kärnvapenkrig etc. Lyckas man få med sig folket så gör man sedan detta. Eller i alla fall om motståndet inte blir för stort.

Bild av det mäktiga Ryssland som de försöker projicera blir lite skev när de inte klarar att rulla över Ukraina och mosa allt motstånd på samma sätt som USA gjorde mot Irak.

Putin kämpar bara mot den demokratiska världen.
Citera
2023-02-07, 12:12
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Det som går fel är att ni har svårt att ta in psykologiskt jobba insikter. Jag är ingen extremist. Jag är mainstream politiskt i denna fråga i stora delar av EU, tyskland/Italien. Jag betraktar mig i denna fråga också som mainstream på 70-talet i Sverige. Vi ska stå för fred och dialog, men vara beredda på försvar. Vi ska inte vara för nära USA.

Nej du är inte mainstream politiskt varför inbillar du dig det? , om ruskis invaderat ett grannland på det här viset på 1970-talet hade reaktionerna varit ganska lika de idag.
Senast redigerad av RealTide 2023-02-07 kl. 12:17.
Citera
2023-02-07, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Europas fattigaste land är det inte.

Skriv inte saker som inte är sant.

höj dig din smutsiga vatnik. jag betalar inte in "+netto" till välfärdsamhället för att du ska sitta och spy din okunnighet över världen....

https://wagecentre.com/immigration/country/the-poorest-countries-in-europe

With the lowest GDP per capita, Ukraine is considered the poorest country in Europe in 2022. It is the largest European country in terms of area (not including Russia) with once enormous economic potential.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
En sak som saknas i rapporteringen är vilka artilleri som fungerar bra. Artilleri är som vanligt den vapentyp som dödar flest. Men man hör inte så mycket om det är gamla sovjet prylar eller moderna franska Caesar som gör jobbet.

Det jag hört är att 155mm från väst är effektivare för de har bättre precision och räckvidd. 152mm fungerar för Ryssland för de skjuter extra mycket istället; medans Ukraina inte har tillräckligt med ammunition för det. Sedan är de stora bepansrade bäst oavsett om de är väst eller 152mm för de andra förstörs lätt. Hörda att amerikanska m777 har de förlorat 40% (!) av dem när Ryssarna skjuter på dem. De är sårbara och långsamma att flytta då man skall dra dem efter andra bilar och hålla på och montera upp dem. De västerländska 155mm kan också skjuta de GPS-styrda granaterna som Ukraina inte har till sovjetiska 152mm.

Den tyska "Panzer 2000 (?)" har haft många tekniska problem med datorerna etc så de har fått skicka dem till andra länder för reparation.

Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Haha ok. Ja man vet ju inte om den källan bara hittar ju?? Idag sprider den rykten om att Lukashenko börjar bli klart negativt inställd till Putain och vill närma sig väst. Om det stämmer så måste Putain isf snabbt bestämma sig för att "ta över" Belarus.
https://t.me/generalsvr/1411

Stämmer det så är det stort. Antingen tvingas Putin agera med en statskupp eller en invasion, eller så kan Putin förlora en viktig allierad. Vitryssarna har nog ekonomiska problem med alla sanktioner. Det är dyrt att stödja Putin.
Citera
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det mest förvånande är att ingen försöker göra något. De bara sitter där och låter sig bli sprängda. Förfrusna? Apatiska? Fulla?
Troligtvis frusna och försökte hålla värmen genom att sätta sig tätt.

Helt vansinnigt då man vet att det finns drönare i luften….
Citera
2023-02-07, 12:15
Medlem
Citat:
Det som går fel är att ni har svårt att ta in psykologiskt jobba insikter. Jag är ingen extremist. Jag är mainstream politiskt i denna fråga i stora delar av EU, tyskland/Italien. Jag betraktar mig i denna fråga också som mainstream på 70-talet i Sverige. Vi ska stå för fred och dialog, men vara beredda på försvar. Vi ska inte vara för nära USA.

Nej, precis så nära usa som vi var på 70 talet blir bra. Närmare går inte utan att krypa in i lämplig kroppsöppning

Det framgår för de flesta att du är oärlig och undflyende men i vilken agendas tjänst är oklart.
Gammal Palestina vänster kanske....
Citera
2023-02-07, 12:15
Medlem
Citat:
Du är extrem på det sättet att du är villig att fortsatt etniskt rensa Ukraina för att hindra eventuell etnisk rensning av ryssar som inte blivit utsatta för det hittills. Du är extrem i ditt sätt att urskulda ryskt agerande och konstant beskriva Ukraina negativt.
Citera
2023-02-07, 12:16
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/sjojgu-v%c3%a4sts-inblandning-kan-leda-till-eskalering/ar-AA17ckjT?li=BB13lZo5

Kan leda till eskalering.
Citera
2023-02-07, 12:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Medveten om det. Men då måste du fundera på vad deras syfte är. De är inte makthavare. Kan inte trycka på "knappen".

Däremot vill de demonstrera en tuffhet och attityd, till ryska medborgare. Enl mig, för att motivera stödet till Putin, som kämpar mot HELA världen. Folket bakom sin ledare.

Men det är så motsägelsefullt. För å ena sidan kämpar de mot hela världen, men å andra sidan har de en massa allierade mot det dekadenta väst. Båda kan inte vara sant. Å ena sidan går SMO dåligt för de kämpar mot hela NATO, men å andra sidan är NATO svaga och européerna fryser till döds. Vad är det de tycker? Även ryska TV-tittare borde väl se att det är ologiskt?
Citera
2023-02-07, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja men det räcker inte alltid. Ibland måste man öka ytan utöver den som larvbanden ger.

Ja det är sant men det gör man inte genom att ställa den på en trailer och dessutom har det ingen påverkan på broar. Körbanan är sällan lera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in