2023-02-07, 09:15
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du är för sorglig. Hur är Platonova t ex överbevisad? Visa mig det, så lär jag mig något.

Du har inte ens läst texten. Du refererar aldrig själv texter. Du en av dem som sitter hårdast fast i propaganda.

Mera Platonova
The West's unanimous support for Ukraine in 2022, the supply of weapons on an unthinkable scale: it all feels like agony. The agony of a globalist regime that is beginning to lose ground to multipolarism. For me, the most important pain is that Europe has succumbed to the influence of globalist propaganda and, instead of remaining neutral, has sided with the war. In many ways, this was certainly the plan of the United States, which systematically and continuously provoked the entire conflict by supplying Ukraine with weapons. From the US alone (according to Transparency International), more than $658 million was invested in aid to Ukraine between 2014 and 2017.

Här har du Nulands 5 miljarder. Fuck EU.
Bla vapen. Javalins, som skulle användas för att inta Moskva??
Eller var de i självförsvar mot tanks?
Hjälp till självhjälp är, citat: "fluence of globalist propaganda and, instead of remaining neutral"

Det är ju självklart att väst skulle ha hållit sig neutrala och låta de gröna männen hjälpa separatisterna och kriga i Ukraina, mot den Ukrainska regeringen. Ryssland skulle vara den enda part som stödde en sida i denna konflikt.
Smart tänkt!
Citera
2023-02-07, 09:15
Medlem
Sextiopluss avatar
Kim jong-un har beordrat sina styrkor att förbereda sig för krig. Patrioter släpas fram i Polen och Sverige.

Har axeln Moskva-Minsk-Pyongyang börjat röra på sig för Ragnarök?
Citera
2023-02-07, 09:26
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Kim jong-un har beordrat sina styrkor att förbereda sig för krig. Patrioter släpas fram i Polen och Sverige.

Har axeln Moskva-Minsk-Pyongyang börjat röra på sig för Ragnarök?

Jag tycker fortfarande nordkoreanerna passar bra in i Wagner-strategin. In med 10 000 undernärda nordkoreaner som stormar skyttegravar och distraherar skyttar. Det är next level när det är slut på fångar i fängelserna.
Citera
2023-02-07, 09:28
Medlem
Citat:
Du är tragisk. Du sätter upp enkla regler för att kunna avvisa allt som är "farligt". Har någon nämnt "Bronel" så ska man aldrig lyssna på dem. Odsessa var "tragiskt" och ingenting annat, inte ens europarådets utredningar kan ändra på det.

Nu visar Europarådets utredning på att det var en tragisk händelse och inte en planerad massaker som du framför den. Har du problem med läsförståelsen är det ditt bekymmer, gå en grundkurs i svenska.
Att Bronels uppmärksammande film baseras på rena faktafel gör att den tyvärr måste avfärdas.
Som alla utredningar eller dokumentären baseras den på felaktiga fakta så bör den avfärdas.
Lite grundläggande saker man måste förstå och ta i beaktande när man tittar på sina källor.
Men då du verkar sakna både grundläggande läsförståelse och källkritik blir det lönlöst att diskutera med dig.
Citera
2023-02-07, 09:30
Medlem
https://twitter.com/Cornubot/status/1622872080600666114?t=UwB__SeX8uGR9tvyTG_MwQ&s=19

Citat:
Ryssland tog igår nya extrema rekordförluster och passerade den siffermagiska gränsen 1 000 dödade på en dag, samt tog skyhöga förluster av pansar. Den brittiska underrättelsetjänsten menar att det är osannolikt att Ryssland med en offensiv de kommande veckorna kan påverka krigets utgång och att man saknar ammunition och manöverförband.

😊
Citera
2023-02-07, 09:33
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Börjar knaka lite i Kreml nu, de två högsta hönsen är på kollitionskurs.
Putin vill inte godkänna sin efterträdare nu och Patrushevs är sur över detta.
Har ett maktspel startat i Kreml? Ja , man börjar positionera sig med vem man ska alliera sig med nu.
Har du nån källa? Men på samma tema så frågar sig nu Girkin om Putain finns på rikitigt haha?? Och han varnar också för att Nazi-Ryssland kan drabbas av en maktkamp när Putain "försvinner". Och han fruktar att han själv kommer att hänga i galgen också. Bra med lite självinsikt ibland också ju.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1622687070312341504
Citera
2023-02-07, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det var länge sen jag pluggade sånt här men du har fel eftersom du bara räknar skosulor och inte storleken på trailern. Om du testar att gå runt med högklackat så märker du att det är svårare än att ha en bredare skosula även om det är lika många klackar.

Hur menar du att längden spelar roll?
Hur transporterar de tyngre grävare och maskiner? 50 ton är en mellanstor grävare.
Eller mobilkranar en femaxlig mobilkran väger 60 ton Hur flyttar de såna i Ukraina tror du?
Det är en förhållandevis liten kran btv.
Citera
2023-02-07, 09:34
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu visar Europarådets utredning på att det var en tragisk händelse och inte en planerad massaker som du framför den. Har du problem med läsförståelsen är det ditt bekymmer, gå en grundkurs i svenska.
Att Bronels uppmärksammande film baseras på rena faktafel gör att den tyvärr måste avfärdas.
Som alla utredningar eller dokumentären baseras den på felaktiga fakta så bör den avfärdas.
Lite grundläggande saker man måste förstå och ta i beaktande när man tittar på sina källor.
Men då du verkar sakna både grundläggande läsförståelse och källkritik blir det lönlöst att diskutera med dig.

Jag har inte sagt att den var planerad, i meningen "om 3 dagar ska vi slå ihjäl vår irriterande minoritet". Jag tror de var beredda på att vara hänsynslösa och använda extremt våld. Det ska sägas att pro-ryssarna också var extremt våldsamma och ville ha våld den dagen i Odessa. Man kan diskutera om massaker är rätt ord, det medger jag gärna. Men det var inte bara en tragisk händelse, det var mycket värre än så.
Citera
2023-02-07, 09:43
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att den var planerad, i meningen "om 3 dagar ska vi slå ihjäl vår irriterande minoritet". Jag tror de var beredda på att vara hänsynslösa och använda extremt våld. Det ska sägas att pro-ryssarna också var extremt våldsamma och ville ha våld den dagen i Odessa. Man kan diskutera om massaker är rätt ord, det medger jag gärna. Men det var inte bara en tragisk händelse, det var mycket värre än så.

Det var definitivt en tragisk händelse: 2 grupper av militanta extremister som drabbade samman där Europarådet visade på att Polisen var handfallna mot bägge grupperna.
Att folk dog är tragiskt men inget som var planerat eller tendens till folkmord.
En tragisk händelse helt enkelt, men försök att läsa igenom texterna igen och ta bort din förutfattade mening om att USA är roten till allt ont.
Din tolkning är forfarande väldigt lik Kremls vinklade propaganda och ingenting som finns stöd i från fakta och pålitliga källor.
Citera
2023-02-07, 09:44
Medlem
Citat:
Jag tycker fortfarande nordkoreanerna passar bra in i Wagner-strategin. In med 10 000 undernärda nordkoreaner som stormar skyttegravar och distraherar skyttar. Det är next level när det är slut på fångar i fängelserna.
Då kan de ju sätta in de hypotetiska bio-vapnen med.
Citera
2023-02-07, 09:47
Medlem
attogs avatar
Citat:

Kan inte vara värre en den tragiska händelse som startade 2022-02-24, väl?
Eller ska vi säga 2014?
1994?
Ev 1991?
Citera
2023-02-07, 09:48
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Det finns avtal om när och hur kärnvapen får användas. Om Ryssland använder kärnvapen så bryts avtalet och det är fritt fram att ge Ukraina sådana också.

Ja men skulle någon ge dom kärnvapen verkligen? Skulle det hinnas med, låt säga att Ryssland hinner bomba tre städer, inte läge att kapitulera då? I praktiken skulle det ju innebära ett fullskaligt kärnvapenkrig dom emellan & den som ger Ukraina dom kärnvapnen skulle säkert dras in i kriget. Sen är det inte bara att ge bort hursomhelst, måste ju ha någon som kan sköta det där, någon bärare, typ flyg eller ubåt. Stor apparat att dra igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in