2023-02-07, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Rekord🥳🥂

1030 döda ryssar senaste dygnet💪

Där kom den, drömsiffran! Fantastiska nyheter, och tills ryssen fattar att metoderna de använde i andra världskriget är förlegade så kommer det bara fortsätta på samma väg.
Citera
2023-02-07, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Rekord🥳🥂

1030 döda ryssar senaste dygnet💪

Vilken glädjens dag! Aldrig tidigare i kriget har så många invaderande ryssar likviderats. Vilken härlig dag för mänskligheten!

Även 14st förstörda tanks och 28 pansarfordon.

Vi vet som vanligt inget om sanningshalten i siffrorna. Det vore inte första gången Ukraina redovisar egna förluster som ryska. Jag tror inte på en siffra i det här kriget längre. Det har sagts i månader att ryssarna har slut på stridsvagnar, ändå skjuts det bort 5-10 om dagen.
Citera
2023-02-07, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Det säger jag inte emot, var mer att de skulle vara så mycket tyngre än leo

Det är väl bara kolla på Wiki Vikt 55–64 ton Leopard II Utan läsa mer så beror det väl på vilken version. Man ska jmf med Sov/ryska stridsvagnar. Viktskillnaden kommer innebära problem för Ukraina, som går att lösa men det kostar resurser.

Personligen hade det troligen varit bättre att ge Ukrainarna T-72 men nu funkar inte det. Nr 2 hade varit ge dem en modell av västerländsk tank. Nu funkar inte det heller så nu får de tre modeller.
Citera
2023-02-07, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Minus 2 ryZka "tvättbjörnar"! Alltid Nice med videon där Z-ohyran dör!

https://twitter.com/auto_glam/status/1622669169459175441
Så jävla god start på denna morgonen
Denna videon borde delas å visas över hela Ryssland

Stay the fuck home !!
Citera
2023-02-07, 07:33
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Vi vet som vanligt inget om sanningshalten i siffrorna. Det vore inte första gången Ukraina redovisar egna förluster som ryska. Jag tror inte på en siffra i det här kriget längre. Det har sagts i månader att ryssarna har slut på stridsvagnar, ändå skjuts det bort 5-10 om dagen.
Hur exakta siffrorna är vet vi inte. Men det är ändå den högsta siffran Ukraina har rapporterat i hela kriget. Om dom rapporterar på liknande sätt så får man anta att det dog flest ryssar igår under en enskild dag hittills i kriget.

Vi såg alla vilket totalt klusterfuck ryssarna åstadkom i Vuhledar igår. Brinnande ryssar med skit i byxan som gråtandes och skrikandes sprang ur sina fordon när dom attackerades av artilleri och sprängdes till skit. Man kunde se tolv förstörda pansarfordon/tanks på en och samma bild.
Citera
2023-02-07, 07:39
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det där ser riktigt plågsamt ut. Vad gör de i vattnet från början? Det ligger snö på marken runt omkring så det måste vara svinkallt.

Oklart hur ryZZinavel tänker. Men ev upptäckte de drönare och trodde att det är säkrare i vattnet?
Citera
2023-02-07, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Alltså Prigozhin... denna man lär tillsammans med Wagner komma med i framtida historieböcker i slaget om Artemovsk. Medans ukrainska brigadbefälhavare springer iväg från fronten som små flickor är denna man ofta med sina män. Bollar av stål.

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/20422

Fler "frivilliga" som vill slåss för NATO. Det är bara det att de inte vill vara med i cirkusen och antingen springer iväg eller blir tvångsomhändertagna.

https://t.me/intelslava/44201
https://t.me/intelslava/44196

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/20431

Vilken röra, alla döda ukrainare och de kommer ändå förlora i slutändan. Blir ett trist slut för de efterblivna nazisttrollen här.

Varför du kör du med goebbels-propaganda? I stället för något vettigt. Så om jag lägger upp en videos och text på en egen kanal så blir det sant?

Du vet att du jublar över kriminell. Prigozhin har suttit i fängelse i Ryssland för

"In November 1979, Prigozhin was given a suspended sentence for stealing (in Leningrad). In 1981, he was sentenced to twelve years imprisonment under articles of robbery, fraud, and involving teenagers in crime, but was pardoned in 1988, and was released in 1990. Prigozhin spent nine years in detention." (Wiki)

Jag gissar att du är en av dem som jublar över gängkriminellas eskapader i Sverige. I mina ögon är Prigozhin en gängkriminell, som har lyckats alliera sig med ryska staten. Kanske inte så konstigt som gamla KGB allierade sig med sovjetisk maffia sedan början av 1950-talet. Och Putin arbetade för KGB.
Citera
2023-02-07, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Demokrati där ingen lyssnar på sin motståndare har inte många fördelar. Många pratar för andra som redan håller med dem. Tror vi alla, även jag, kan bli bättre på att lyssna mer på den andre.

Du har mycket att lära där.
Även i en demokrati kan det vara jobbigt med personer som aktivt sprider propaganda och falserade/hårt vinklade fakta.
De diskusioner jag har haft med dig slutar alltid där du refererar till överbevisad propaganda som du vidhåller innehåller sanningen.
Då finns det licksom ingen ide att debatera, vad jag hela tiden undrar över är att du konstant sprider propaganda med falska förespeglingar???
Citera
2023-02-07, 07:57
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Varför? Det är fortfarande ingen som hjälper Ukraina, ja vi skickar vapen men thats it! Varför skulle det bli skillnad om Putin börjar bomba Ukraina med kärnvapen?
Det finns avtal om när och hur kärnvapen får användas. Om Ryssland använder kärnvapen så bryts avtalet och det är fritt fram att ge Ukraina sådana också.
Citera
2023-02-07, 07:58
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du har nog missuppfattat något. Demokrati är inte att tvingas debattera mot ryska nättroll som månad efter månad matar på med rysk propaganda och desinformation. Även i demokratier gör man inskränkningar i yttrandefriheten – se exempelvis Rysslands propagandaorgan Sputnik och RT som tidigt spärrades inom EU.

Jag är på Ukrainas sida då jag inte tror att ryssarna skulle stanna där vid en eventuell seger.

Men med det sagt, även vi i väst har gott om propagandaorgan och att det är jävligt svårt att skapa sig en nyanserad bild om vad som faktiskt händer. Med andra ord, lita aldrig på media.

Det finns en förbannat bra podcast som heter Blowback där dom under den första säsongen går igenom invasionen av Irak, dom pratar bland annat om hur amerikanska politiker använde och fick all hjälp dom behövde utav media för att rättfärdiga kriget. När dom spelar upp vissa gamla klipp ifrån amerikansk tv så tror man fan inte att det är sant.
Citera
2023-02-07, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tycker också att det är konstigt, men jag saknar lust att diskutera saken mer eftersom det verkar infekterat. Det är bättre att vänta och se vad som kommer fram, och när.

I slutändan får vi se vilken sida som sätter först i gång en riktig offensiv i vår/sommar och om offensiven lyckas. Det är vad det egentligen handlar om.

PS jag är mer intresserad vad GLSDB’s kan göra och när Ukraina får dem. Om jag har förstått rätt så är de relativt billiga och man kan ge massor till Ukraina.
Citera
2023-02-07, 07:59
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Minus 2 ryZka "tvättbjörnar"! Alltid Nice med videon där Z-ohyran dör!

https://twitter.com/auto_glam/status/1622669169459175441
Vad fan gjorde dom i ett vattenfyllt dike?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in