Finns inga åkare som kan agera hare och sätta upp en fart som kan knäcka Frida. De som kan sätta upp hög fart är ju själva medaljkandidater och de kommer inte sätta upp en sådan fart för då knäcker de ju bara sig själva.
Finns säkert någon norska eller tyska att offra landslagen kan offra för att gynna sin favorit. Entusiasterna Ebba och Frida hade garanterat gått i fällan i alla fall.
Finns säkert någon norska eller tyska att offra landslagen kan offra för att gynna sin favorit. Entusiasterna Ebba och Frida hade garanterat gått i fällan i alla fall.
Nej, finns ingen norska eller tyska som kan göra det som inte är medaljkandidat. Om du fortfarande anser det så får du tala om vilka.
Är det inte ett signum för de flesta svenskar? (Ja, jag räknar bort Ebba)
Ja, bara att kolla på resultaten i final clown. Sedan är ju vissa mindre dåliga än andra och några till och med rätt bra när backarna antingen är korta eller flacka.
Noterar att man delat ut ett tidstraff på 30 sekunder till Italien för felaktig växling. Visste inte att sådana fanns med i regelboken. Vore bra om man kunde börja använda det mer. 10 sekunders tidstillägg för tjuvskejt vore bra exempelvis.
Är det inte ett signum för de flesta svenskar? (Ja, jag räknar bort Ebba)
Vilket indikerar att svenskarna är så starka(i distans) tack vare överlägsen vallning. Bara Norge och stundtals Tyskland som hänger med i vallningen. Vid jämförlig vallning är Diggins troligen bättre än Frida/Ebba i fristil och finskorna bättre i klassiskt.
Moa Ilars lopp tycker jag är i nivå med Lundgrens. Hagström långt efter dessa. (Vet inte om Johanna Hagström pressande sig in i mål, eller om hon åkte och vinkade)
Linn Svahn hade fått gå ut 1.54 efter, på en femte plats 6 sekunder efter Rofstad och åkt i mål i ett jättevacuum på en fjärdeplats, om hon ställt upp frisk.
Är fjärdesträckan 9 sekunder längre än tredjesträckan tror ni?
Bra stafett av Tyskland! Hårt straff.
Senast redigerad av Schlesien 2023-02-07 kl. 02:17.