2023-02-06, 14:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommar17
För att vara exakt:

Erik mördar Sascha den 13/2. Samma
Kväll dumpar han kroppen i kvarnholmen. Kroppen ligger exakt 20 m djupt och har drivit 150m ut i havet.

den 15/2 häktas han.
i 14:e förhöret erkänner han då är vi nästan i juni.
anropen hittas den 27/9 dvs säga kroppen hittas 7.5 månader efter inte efter 5 månader

Vad är det med den här tråden?

Så mycket bråk...på personligt plan...

Det är ett citat direkt från FUP.

Du räknar från morddagen, medan det jag citerat handlade om söket i vattnet Nacka, med dykningar mm sker efter att han berättat var han sänkt hennes kropp.

Dvs man sökte i vattnet under fem månader utan at hitta henne:

""220420 medgav misstänkt i förhör att han hade orsakat mä´s död, rullat in henne i en matta
och rullat ner henne i vattnet från kajen vid Kvarnholmen i Nacka."
"
Citera
2023-02-06, 15:10
Medlem
Ett inlägg dök upp men togs bort snabbt. Stämmer det verkar vara mycket bråk, på personlig plan… sanningen är att sascha kom åt pengar på ett mycket fult sätt, hänvisar till vittnesförhören. Ingmars anhöriga. Pengar som Ingmar skulle donera till välgörenhet Cancerfonden gick istället rakt in i saschas ficka. ingmara familj vill ha tillbaka pengarna.
i ett smutsigt spel leder det ena till det andra och slutar på tragiskt sätt.
Citera
2023-02-06, 15:52
Medlem
Uppskattar dina uppgifter, som du känner till är det under utredning så detta har polisen insyn i också.
Eller tror du verkligen med ett testamente allt skulle vara löst??
Du saknar kunskap om än mindre erfarenhet i process Kamran.
Intressanta uppgifter Sommar17 släppte det uppskattas och skärmdump är taget 💪🏻
Citera
2023-02-06, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad är det med den här tråden?

Så mycket bråk...på personligt plan...

Det är ett citat direkt från FUP.

Du räknar från morddagen, medan det jag citerat handlade om söket i vattnet Nacka, med dykningar mm sker efter att han berättat var han sänkt hennes kropp.

Dvs man sökte i vattnet under fem månader utan at hitta henne:

""220420 medgav misstänkt i förhör att han hade orsakat mä´s död, rullat in henne i en matta
och rullat ner henne i vattnet från kajen vid Kvarnholmen i Nacka."
"

Ok förstår.. jag missförstod dig. Sorry
Citera
2023-02-06, 16:17
Medlem
För upplysning så driver brodern juristfirma i Sverige tror inte han var sugen på att söka in mer till samfundet. Finns uppgifter att han blev advokat och återlämnade sin titel för utlandstjänst långt senare efter hans dom 2019. Han verkar vara hjärnan i den familjen.
Så tror inte han är den som ör ute efter pengarna. Dock som jag observerade tidigare så kom det upp något mkt intressant som yngre brodern 😬
Senast redigerad av Spayro 2023-02-06 kl. 16:19.
Citera
2023-02-06, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spayro
För upplysning så driver brodern juristfirma i Sverige tror inte han var sugen på att söka in mer till samfundet. Finns uppgifter att han blev advokat och återlämnade sin titel för utlandstjänst långt senare efter hans dom 2019. Han verkar vara hjärnan i den familjen.
Så tror inte han är den som ör ute efter pengarna. Dock som jag observerade tidigare så kom det upp något mkt intressant som yngre brodern 😬

En fråga agha spayro varför pratar du alltid så bra om store brosan ( du har gjort honom till nån gud) men du pratar aldrig om de andra syskonen vilket du nämnde yngre brodern? Konstig där ellerhur
Citera
2023-02-06, 20:08
Medlem
notknapparens avatar
Då fortsätter jag mina monologer, vid sidan av de personliga bråken i tråden.

Kan allt ha gått så här fort?

Från FUP och övervakningskameran 13/2- 22 (s 398)
"Övervakningskamera 4:
Kl. 10:14 Man ser en arm som öppnar dörren (Entré
mellanplan) och att föremål slängs ut. Föremålet är
välliknande med E*riks mobiltelefon.
"
Det här ska enligt förhör vara något som utredarna tolkar som Sashas arm.
"Övervakningskamera 4:
Kl. 10:23 Dörren öppnas och E*rik kommer ut. Han går och hämtar mobiltelefonen som han
sedan stoppar ner i byxfickan. E*rik hejdar sig när han är på väg in genom dörren igen och
går och drar fram vagnen som står vid husväggen. E*rik tar av liggdelslocket från
barnvagnen och går sedan in.
"
(s 3952, förhör E*rik)
"FL1: Och den, den bilden som den föregås så har vi det här, samma dörr samma kamera
10:14:03 på söndagen också. Ser du här? Det här är vad, påstår vi är Sachas händer… som
öppnar dörren och här ser man din telefon den har inte landat än, men den flyger i luften…
och landar här borta. Och här… ser vi att du går ut då på den här 10:23 bilden och hämtar din
telefon som… är utslängd… Vad handlar det här om Erik?
"

(s 401)
"Övervakningskamera 4:
Kl. 10:25 Dörren öppnas av E*rik han vänder sig om och böjer sig ner som att han plockar upp
något. E*rik går sedan ut bärandes på en svart liten matta. E*rik pratar för sig själv, vid ett
tillfälle låter som han säger ”…Ingenting”. E*rik skakar av mattan och går sedan in igen.
E*rik har en mörkare fläck på sin t-shirt under högerarm.
"

(s 3977, förhör E*rik)
"Erik: … men det är nära han vet jag i alla fall för jag hör hur han, håller på och greja och…
och det enda jag tänker det är… ja det är på honom, hur han, han måste ut.
FL1: Ja.
FL2: Mm.
Erik: Eh… mm… det är, det är dags för vi, vv, vi ska gå ut nu.
FL1: Mm. Vart är Sacha någonstans nu?
(tidskod 03:12:58)
Erik: Ja hon ligger här.
FL1: Okej.
Erik: Och jag… medans jag… klär på Tor och det så, du vet allting bara rusar och jag, är så
nära och ringa polisen så många gånger.
FL1: Mm.
Erik: Men det enda jag tänker på det är… jag vill inte att Tor ska… ska hamna hos, hos…
ja… Jawad (osäker stavning) eller ss, alltså pappa eller hennes bror eller, ja att hennes
mamma.
"
//
"Garagedörr:
11:01:11 Öppnas
11:01:19 Stängs
"
(3982 förhör E*rik):
"E*rik: … eh… flyttar vad heter det Sacha kropp… (gråter)… till eh… till bilen…

(tystnad ca 23 sekunder)
E*rik: … ja sen pfft… ja jag vet inte vilken tid det är… men eh… det är som att det är eh… det
är nästan som att jag hoppas att någon ska… att någon ska se att jag… bär, eller drar då…
bilen står ju på, på eh, stor uppfar, eller på uppfarten där vid garaget. Och eh…
"
//
"Övervakningskamera 4:
Kl. 11:44 E*rik öppnar dörren och går ner för trappan, han vänder sig sedan om och går in igen.
Notering görs att E*rik bytt kläder sedan filmklippet innan

"
//
"Övervakningskamera 4:
Kl. 11:44 E*rik håller upp båda sina händer framför sig och tittar ner på dem. Han knyter
nävarna och spretar sedan ut fingrarna. Han skakar på vänster hand och fortsätter sedan
bädda i vagnen. Man hör ett barn gny till inne från bostaden.
"
//
(s 405)
"In zoomade bilder på EÄriks händer. E*rik ser röd
ut på knogarna på sin vänstra hand.
"
//
"In zoomade bilder på E*riks nacke där han ser
röd
ut.
"
//
(s 408)
"In zoomad bild på E*riks hand. Det ser ut som att E*rik har ett rött märke på sitt högra
lillfinger
"
Senare syns E*rik ha ett plåster på handen.

Man kan även se ett sår på E*riks skalle. Han berättar i förhör att Sasha slagit en galge i huvudet på honom. Om det stämmer eller inte...
Citera
2023-02-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Då fortsätter jag mina monologer, vid sidan av de personliga bråken i tråden.

Kan allt ha gått så här fort?

Från FUP och övervakningskameran 13/2- 22 (s 398)
"Övervakningskamera 4:
Kl. 10:14 Man ser en arm som öppnar dörren (Entré
mellanplan) och att föremål slängs ut. Föremålet är
välliknande med E*riks mobiltelefon.
"
Det här ska enligt förhör vara något som utredarna tolkar som Sashas arm.
"Övervakningskamera 4:
Kl. 10:23 Dörren öppnas och E*rik kommer ut. Han går och hämtar mobiltelefonen som han
sedan stoppar ner i byxfickan. E*rik hejdar sig när han är på väg in genom dörren igen och
går och drar fram vagnen som står vid husväggen. E*rik tar av liggdelslocket från
barnvagnen och går sedan in.
"
(s 3952, förhör E*rik)
"FL1: Och den, den bilden som den föregås så har vi det här, samma dörr samma kamera
10:14:03 på söndagen också. Ser du här? Det här är vad, påstår vi är Sachas händer… som
öppnar dörren och här ser man din telefon den har inte landat än, men den flyger i luften…
och landar här borta. Och här… ser vi att du går ut då på den här 10:23 bilden och hämtar din
telefon som… är utslängd… Vad handlar det här om Erik?
"

(s 401)
"Övervakningskamera 4:
Kl. 10:25 Dörren öppnas av E*rik han vänder sig om och böjer sig ner som att han plockar upp
något. E*rik går sedan ut bärandes på en svart liten matta. E*rik pratar för sig själv, vid ett
tillfälle låter som han säger ”…Ingenting”. E*rik skakar av mattan och går sedan in igen.
E*rik har en mörkare fläck på sin t-shirt under högerarm.
"

(s 3977, förhör E*rik)
"Erik: … men det är nära han vet jag i alla fall för jag hör hur han, håller på och greja och…
och det enda jag tänker det är… ja det är på honom, hur han, han måste ut.
FL1: Ja.
FL2: Mm.
Erik: Eh… mm… det är, det är dags för vi, vv, vi ska gå ut nu.
FL1: Mm. Vart är Sacha någonstans nu?
(tidskod 03:12:58)
Erik: Ja hon ligger här.
FL1: Okej.
Erik: Och jag… medans jag… klär på Tor och det så, du vet allting bara rusar och jag, är så
nära och ringa polisen så många gånger.
FL1: Mm.
Erik: Men det enda jag tänker på det är… jag vill inte att Tor ska… ska hamna hos, hos…
ja… Jawad (osäker stavning) eller ss, alltså pappa eller hennes bror eller, ja att hennes
mamma.
"
//
"Garagedörr:
11:01:11 Öppnas
11:01:19 Stängs
"
(3982 förhör E*rik):
"E*rik: … eh… flyttar vad heter det Sacha kropp… (gråter)… till eh… till bilen…

(tystnad ca 23 sekunder)
E*rik: … ja sen pfft… ja jag vet inte vilken tid det är… men eh… det är som att det är eh… det
är nästan som att jag hoppas att någon ska… att någon ska se att jag… bär, eller drar då…
bilen står ju på, på eh, stor uppfar, eller på uppfarten där vid garaget. Och eh…
"
//
"Övervakningskamera 4:
Kl. 11:44 E*rik öppnar dörren och går ner för trappan, han vänder sig sedan om och går in igen.
Notering görs att E*rik bytt kläder sedan filmklippet innan

"
//
"Övervakningskamera 4:
Kl. 11:44 E*rik håller upp båda sina händer framför sig och tittar ner på dem. Han knyter
nävarna och spretar sedan ut fingrarna. Han skakar på vänster hand och fortsätter sedan
bädda i vagnen. Man hör ett barn gny till inne från bostaden.
"
//
(s 405)
"In zoomade bilder på EÄriks händer. E*rik ser röd
ut på knogarna på sin vänstra hand.
"
//
"In zoomade bilder på E*riks nacke där han ser
röd
ut.
"
//
(s 408)
"In zoomad bild på E*riks hand. Det ser ut som att E*rik har ett rött märke på sitt högra
lillfinger
"
Senare syns E*rik ha ett plåster på handen.

Man kan även se ett sår på E*riks skalle. Han berättar i förhör att Sasha slagit en galge i huvudet på honom. Om det stämmer eller inte...

allt händer efter han går in efter att han hämtar mobilen som Sascha kastat ut. Det är ca 1h 15 min därefter han kommer in då han dödar henne. Med rep eller sina händer
Citera
2023-02-06, 21:02
Moderator
blomvattnares avatar
Beakta regel 1.06, tack.

/Mod
Citera
2023-02-06, 21:13
Medlem
Citat:

Allt är påhitt finns inget som tyder på det, store brodern lever på sin sjuka barn i sverige. Pengar är prioriterat ett han tänker på
Citera
2023-02-06, 21:19
Medlem
Du kan ju alltid gå till olika myndigheter och rapportera om dina misstankar om brodern. Sen enligt senaste inkomstskatt och deklaration så arbetar yngre brodern inom hemtjänst vilken maffia 🤣
Citera
2023-02-06, 21:27
Medlem
Citat:
Du kan ju alltid gå till olika myndigheter och rapportera om dina misstankar om brodern. Sen enligt senaste inkomstskatt och deklaration så arbetar yngre brodern inom hemtjänst vilken maffia 🤣

Vart de jobbar angår inte mig men tydligen saknade stor broder heder och inte kunde försvara sin egen store syster i Linköping när hon blev våldtagen. Stackars sjuka barn som har en sån misslyckad pappa som lever på honom, juste det är säkert gud som har straffat store brodern på det sättet
Haha pratar alltid om hur bra och mäktig han är fast han är inte ens smuts under naglarna 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in