2023-02-06, 12:54
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jag är absolut ingen "ryssälskare" som man genast utpekas som när man riktar minsta kritik mot den Ukrainska terrorregimen.
Men kan man inte se situationen från en neutral ståndpunkt blir det omöjligt att få en lösning på konflikten.
Ex.vis skrev jag till SVT i våras efter att de sät ett program om bakgrunden till vad vi ser idag. Hade ett antal frågor.

Fick svar att mina frågor saknade "betydelse"...
Skrev på nytt och förklarade.
Då var det tyst från SVT...

Btw.. du får det att låta som situationen kan liknas vid någon derbymatch i fotboll... Som om jag "håller" på Ryssland..??
Hur tänkte du där???
Ha ha! Du skrev till SVT och fick till svar att dina frågor saknade betydelse! 😂😂😂 Price less!

Du borde kanske fundera lite över hur dina åsikter påverkar andras syn på dig!😂😂😂
Citera
2023-02-06, 12:57
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Vi har fortfarande inte varit i krig med Ryssland på flera hundra år.

P.g.a att vi gav upp Finland som fick destå mer problem med kackerlackorna från öst.
Citera
2023-02-06, 13:01
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Kommer inte trycka på någon av dina länkar. Wagner rekryterar utlänningar nu. Varför tar du inte värvning istället för att slösa din tid på Flashback?

Men vad skriver du till mig?? Jag läste i Expressen att Wagner är ondskefulla, dom drogar folk och skickar dom rakt ut i döden, varför skulle jag vilja åka till dom..?

Många som krigar för Wagner har rekryterats från fängelsekolonier och beskrivits som ”kanonmat”,

https://www.expressen.se/nyheter/ryssland-forbereder-maximal-aktivering/

Jag skrev att Hunter Biden har haft sina uppdrag inom Burisma pga sin kompetens inom naturgas, menar du att det är felaktigt?
Vågar du trycka på en länk från Reuters?

https://www.reuters.com/article/us-hunter-biden-ukraine-idUSKBN1WX1P7

Han var en omtyckt medarbetare

Interviews with more than a dozen people, including executives and former prosecutors in Ukraine, paint a picture of a director who provided advice on legal issues, corporate finance and strategy during a five-year term on the board, which ended in April of this year.
Citera
2023-02-06, 13:05
Medlem
Citat:
Sanningen är ju hur Ryssland under många år fått se den ryska befolkningen i östra Ukraina fått ge vika för inskränkningar, behandlats orättvist och dödats i tusentals. Befolkningen hade med hjälp av Ryssland, speciellt i krim, ett bra och drägligt liv innan terrorregimen förvandlade den autonoma regionen till något helt annat.

Putin har varnat terroregimen flertalet gånger genom åren. Till slut tröttnade de och gick in fysiskt.
Just detta att de gick in fysiskt har väst gjort till något dramatiskt och något som ej kan förlåtas..
Ukraina har kontinuerligt sagt nej till samtliga förslag och krav Ryssland ställt. Det har inte ens varit "förhandlingsbart" som Z sa vid FN mötet..
Logiken säger att det finns endast en lösning, eller hur?
Förhandling! Men så länge terrorregimen ivrigt påhejade av väst vägrar kommer slakten av oskyldiga fortsätta. Tro mig.
Ryssland har blivit utmålade som världens mörka skräck. Givetvis finns en anledning till detta.
Vad tror du USA har för "mål" med detta?
Givetvis att förstärka sin plats som världsledande stat. Det är ett högt spel som tyvärr får betalas med ett högt pris..
Att t.o.m ryska idrottsmän får betala ett högt pris för detta säger rätt mycket om hur sjuk vår värld börjar bli.
Det finns inga gränser för vad man kan ta till för att få sin vilja igenom..

Jo, befolkningen i östra Ukraina lidit av den ryska terrorregimen i 9 år.
Citera
2023-02-06, 13:06
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag vill nog tillägga att de framtagna för just krigande i Europa. När Abrams utvecklades så var kalla kriget fortfarande aktuellt och risken för en sovjetisk invasion genom Europa var överhängande.

Så väderförhållandena i Ukraina är nog inga problem. I övrigt håller jag med dig.

Ok, jag trodde de främst var famtagna för, typ, ökenklimat. Men du rätt, de måste ha utvecklats på 1980-talet.
Citera
2023-02-06, 13:07
Medlem
Citat:
Jaså FN har "beordrat"

Ukraina är inget fredligt jävla grannland, de har fört ett inbördeskrig mot sin egen befolkning i åtta år och nu får de på taffsen. Hade de haft någon slags hjärnverksamhet så skulle de valt att signera fredsavtalet i Turkiet. Istället beordrade kokainmissbrukaren Zelensky att avrätta sin egen fredsförhandlare.

Sådant skräp vill ni att man ska stödja och gör man inte det får ni svagsinta banderister psykiska sammanbrott. Blir ett nöje att se era hjärnor kollapsa ihop med Banderastaten.

Ukraina har försvarat folket i Donbas från det ryska anfallskriget i snart 9 år.
Citera
2023-02-06, 13:09
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Sanningen är ju att du inte är påläst och att du trott på den enkelriktade västliga propagandan, där man totalt fokuserat på "invasionen"ryssland gjorde.

Allt för att dölja sanningen, maktkampen och de egentliga anledningarna till kriget.

Om du läser på lite borde du lätt se situationen från en annan ståndpunkt.

Som sagt, dina foliehattsteorier är irrelevanta. Bara att du skriver "invasionen" diskvalificerar dig från vidare diskussion. Om man inte ens tror på det, svävar man på fantasins blå moln.
Citera
2023-02-06, 13:10
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Kan du citera vad jag skrev?
Din pajas!

Precis som häromdagen när dina argument tog slut, uppför du dig som den sanne dumstruten du är...
Ha ha du kan inte ens se att jag citerade hela ditt inlägg?

Stackare…..😂😂😂

Förövrigt snackar du bara skit om att mina argument tog slut! Det är nog bara så att du inte förstår svenska så bra? Gå om SFI så kanske det löser sig.
Citera
2023-02-06, 13:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ni är en sorglig liten minoritet och har ett jävligt lågt stöd ute bland vanligt folk dock. Demonstrationer för ensamkommande afghanska skäggbarn har dragit mer folk.

Vi tillhör 97% av befolkningen. Dvs i stort sett varenda svensk.

Undantag (bland svenskarna) är lite extremister. Nazister, stalinister mm.

https://www.flashback.org/sp82895440
https://www.flashback.org/sp83209542
Citera
2023-02-06, 13:15
Medlem
Citat:
Du bevisar med ditt inlägg hur vilse du är i faktabaserad kunskap.

Läs på lite nu, speciellt om Terrorregimen i Ukraina..
Kaaaaske får du ett bryskt uppvaknande...

Tyvärr för din del så är jag redan påläst vilket du inte är.
Citera
2023-02-06, 13:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ukraina är inget fredligt jävla grannland, de har fört ett inbördeskrig mot sin egen befolkning i åtta år och nu får de på taffsen.

Nej. Ukraina blev invaderad av ryssar år 2014, och har försvarat sig sedan dess.

https://www.flashback.org/sp83374533
Citera
2023-02-06, 13:16
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Du bevisar med ditt inlägg hur vilse du är i faktabaserad kunskap.

Läs på lite nu, speciellt om Terrorregimen i Ukraina..
Kaaaaske får du ett bryskt uppvaknande...

Lite svårt att ta er på allvar när ni får råpisk av ett land som ni inte ens anser existerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in