2023-02-06, 10:22
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Kom in hit för att skriva detta! Blev helt uppjagad.
En så ung kvinna alltså, vem är hon? Varför?
Så mycket frågor och vi kommer förmodligen inte få svar.

Galet! Det var inte Levona iallafall, hon var 29 vid tillfället.
Citera
2023-02-06, 10:23
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
https://www.gp.se/nyheter/sverige/träff-i-18-år-gammalt-mord-men-preskriberas-1.91586155

Märkligt att artikeln du länkar är borta.

Edit: Ah gjordes nog om till en betalartikel.
Citera
2023-02-06, 10:29
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Vem fan kan det ha varit då? En 17-årig tjej som kallblodigt mördar en oskyldig kvinna i en syaffär.

Vi är ungefär i samma åldersgrupp och jag har i mina yngre dagar rört mig bland stadens pundare och skeva människor. Kusligt om det är någon man stött på under åren :/
Citera
2023-02-06, 10:32
Medlem
Galet att detta fall blir preskriberat på grund av att den kvinnliga mördaren var 17 år vid tillfället. Är det den dåvarande lagstiftningen från 2005 som ställer till det här ?!

Någon påföljd måste hon väll få!
Citera
2023-02-06, 10:34
Medlem
Polisen har fick i fredags en DNA-träff som matchar henne, vilket upptäcktes när hon greps för en annan brottslighet. Känns som att hon behöver omhändertas av rättsväsendet alternativt psykvården.
Citera
2023-02-06, 10:35
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Vem fan kan det ha varit då? En 17-årig tjej som kallblodigt mördar en oskyldig kvinna i en syaffär.

Vi är ungefär i samma åldersgrupp och jag har i mina yngre dagar rört mig bland stadens pundare och skeva människor. Kusligt om det är någon man stött på under åren :/

Låter helt sinnessjukt. Undrar om det fanns någon koppling till offret eller om det bara var en slump och vansinnesdåd? Känns som de flesta runt BO måste blivit topsade genom åren, säkerligen även kunder.
Citera
2023-02-06, 10:35
Medlem
Underbart . Som vanligt skall det daltas med mördare i Sverige. Visst låt en kallblodig mördare bara få gå lös.
Citera
2023-02-06, 10:36
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
"Vidtagit en del åtgärder under helgen".

Gissningsvis sitter denna kvinna redan inne, eller är omhändertagen på annat sätt.

Förmodligen det senare. Hon är nog så koko att ett åtal ändå skulle vara meningslöst.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2023-02-06 kl. 10:39.
Citera
2023-02-06, 10:38
Medlem
Vem är hon?
Citera
2023-02-06, 10:40
Medlem
Hänger inte med riktigt, är det någon av systrarna som ni tror är misstänkt?
Citera
2023-02-06, 10:41
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Låter helt sinnessjukt. Undrar om det fanns någon koppling till offret eller om det bara var en slump och vansinnesdåd? Känns som de flesta runt BO måste blivit topsade genom åren, säkerligen även kunder.

Citat:
Ursprungligen postat av SalvatorMundi
Polisen har fick i fredags en DNA-träff som matchar henne, vilket upptäcktes när hon greps för en annan brottslighet. Känns som att hon behöver omhändertas av rättsväsendet alternativt psykvården.

Någon borde ju känna till en kvinna i den åldern som greps förra veckan??
Citera
2023-02-06, 10:45
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer

Påminner fantombilden som gjordes från DNA av någon du har träffat?

https://www.expressen.se/gt/har-ar-nya-fantombilden-13-ar-efter-mordet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in