2023-02-02, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ggould
Elisabeth hade man inte tackat nej till. Tar hon den i fisen måntro? Riktig GILF

elisabethsamuelss Heter hon på tiktok ganska porrig tant
Citera
2023-02-04, 14:13
Medlem
Tycker programmet är gulligt. Men måste kännas pinsamt att bli tvingad med någon till en stuga.
Citera
2023-02-04, 16:07
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Tycker programmet är gulligt. Men måste kännas pinsamt att bli tvingad med någon till en stuga.

Kan nog vara skönt att komma ifrån gruppen ett tag men dom skulle få välja själva vem dom vill vara där med.
Citera
2023-02-04, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Kan nog vara skönt att komma ifrån gruppen ett tag men dom skulle få välja själva vem dom vill vara där med.

Sant. Kan ju gå vidare 🙂
Citera
2023-02-04, 16:09
Medlem
Trist när de satt med gaffeln i god mat… fondue.
Citera
2023-02-05, 14:14
Medlem
FedupFlorences avatar
Den här produktionen hade behövt bättre regi och andra programledare. Valet av deltagare var väl ok till hälften. Flera borde inte ens vara där då de inte var klara med det tidigare. Sen borde deltagarna speeddejta eller rotera med varann och inte falla på att de fattar direkt tycke eller ratar varann av yttre attribut, och de borde inte skicka något par (som inte valt sig själva) till en timmerstuga vid en alpsjö.

Folk verkar redan i #3 (dag3?) ha parat ihop sig och tagit avstånd från andra.

Och vad är det för pensionärsaktiviteter? Rodel, paragliding, rave? När kvinnan som sattes i svanen sist knappt kom ur den och var tvungen att vila halvliggande på bryggan?
Citera
2023-02-05, 14:31
Medlem
Peace2023s avatar
Skämskudde för programledarna som verkar tro det är ett barnprogram. Fåniga och konstlade. Lekarna spolar jag också över. Men roligt om några hittar varandra. Själv tycker jag nog han den sydländske herrn med skägget är stiligast, som finskan verkar hänga efter.

Edit: Men i den åldern är det nog inre kvalitéer som är betydligt viktigare än utseendet och att man delar vissa värderingar.
Citera
2023-02-05, 20:02
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Skämskudde för programledarna som verkar tro det är ett barnprogram. Fåniga och konstlade. Lekarna spolar jag också över. Men roligt om några hittar varandra. Själv tycker jag nog han den sydländske herrn med skägget är stiligast, som finskan verkar hänga efter.

Edit: Men i den åldern är det nog inre kvalitéer som är betydligt viktigare än utseendet och att man delar vissa värderingar.

Ja, i detta avsnitt var de plågsamma programledarna med igen.
Fan, vad de sabbar. Varför göra en tävlingslek av att blåsa alphorn. Jag misstänker att det ändå är ganska kruxigt att få till det där rätta blåset, och då skulle tjockisen till programledare "hålla på och göra en tävling av det, och göra det pinsamt för de som inte fick till det rätta blåset". Själv skulle han andfådd som han är inte lyckas få ut något ljud alls.

Ju mindre man ser de där programledarna, ju bättre blir det.
De agerar några peppande lekledare men är totalt onaturliga inför allt.
Deltagarna tar sig till det mesta på ett naturligt sätt, men de där två är osäkra som två 3-åringar och ändå "ska de ta hand om" deltagarna.
Det är så man spyr.

Det hade varit mycket roligare att se enkom Thore att förmedla sin känsla för rejv, och se samspelet mellan honom och deltagarna.
Deltagarna hade den naturliga utstyrseln dessutom medan programledarna bara hade tramsig, onaturlig utstyrsel och irl skulle vara totalt obekväma med att rejva i skogen.

Dock så tycker jag "inte att man blir yngre" för att man visar att man kan slå klackarna i taket med disko och rejv. Det är ett fördomsfullt sätt att se på ungdom.
Visst, det är fysiskt spänstigt, men "ung i sinnet " handlar om något annat.
Att ha ett skarpt intellekt som äldre, där tycker jag att man behåller sin ungdomlighet, däremot. Inget kan ta knäcken på en åldrande mer än att seniliteten tar över.

Och det är som att vi har fördomar om att dessa deltagare kommer ha mycket lättare att hitta en partner för att de är åldersstigna och mer seriösa än unga.
Det finns inget sådant likhetstecken. Jag tycker nog det är rätt taffligt och ytligt, även deras dejtande.
Och Lars kanske bara är ute efter sex likt en deltagare i Paradise Hotel?

Jag tycker inte dessa åldersstigna deltagare behöver "bevisa sin coolhet" genom att dansa disko och rejv. Det jag tycker är coolt är när de visar sina kloka tankar och erfarenhet.
Vi borde vörda det som äldre förvärvar genom erfarenhet av livet, och hugga tag i "den tillgången" som en fördel för dejtande, istället för att tro att det blir lättare att dejta för att man markerar att man fortfarande är ung eftersom att man kan dansa disko.
Senast redigerad av dialektiker 2023-02-05 kl. 20:24.
Citera
2023-02-05, 20:18
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence

Och vad är det för pensionärsaktiviteter? Rodel, paragliding, rave? När kvinnan som sattes i svanen sist knappt kom ur den och var tvungen att vila halvliggande på bryggan?

Ja, hon kan väl inte delta i alla de där spänstiga aktiviteterna va?
Hon hade ju svårigheter att komma i svanen för sina knän också.

Men ändå verkar faktiskt hon få till det med Björn ju.
Senast redigerad av dialektiker 2023-02-05 kl. 20:23.
Citera
2023-02-05, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ja, hon kan väl inte delta i alla de där spänstiga aktiviteterna va?
Hon hade ju svårigheter att komma i svanen för sina knän också.

Men ändå verkar faktiskt hon få till det med Björn ju.
Hon påminner om en och annan chef jag har haft. Lat var bara förnamnet. Men jag var ju inte i Björns situation 😁😁😁 ( och ja, jag är hårdhjärtad)
Merja verkar kåt…
Tycker Otti och hennes kille ( minns inte namnet) verkar sympatiska. Han är så ”jävla” mysig, för att använda Mejas språkbruk. Och hon är cool. De kunde dela både allvar och skämt.
Panschisarna roade sig verkligen på rejvfesten. Är det vanligt att 70-åringar gillar techno…Själv hade jag nog gått in för Creedence, Nazareth, Blondie…( o ljuva ungdom)
Tillägg: när jag läser om mitt inlägg förstår jag att jag är både inskränkt och lite dum. Får bjuda på det 🥺
Senast redigerad av rosalenin 2023-02-05 kl. 21:36.
Citera
2023-02-06, 10:03
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Panschisarna roade sig verkligen på rejvfesten. Är det vanligt att 70-åringar gillar techno.

Uppenbarligen.
Gammeldans på Kulturträffen i Bromma, med "Jontes spelmanslag" är tydligen bara en täckmantel för att dölja vad de egentligen sysslar med på nätterna.
Det är alltså pensionärer som står för open air -festerna där polisen gör sina tillslag.

Såhär blir det när polisen inte går ut med signalement.

De ante mig. De behöver ju inte gå upp tidigt och dessutom är de så lomhörda så de störs inte av högljuddheten.
Medan den arbetande delen av befolkningen, får sin nattsömn förstörd av rejvplågan.
Citera
2023-02-06, 10:29
Medlem
Jag tyckte det var fint att Otti visade sig svag, hon var ju stenhård de första avsnitten. Lite mer sympatisk i detta avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in