Citat:
Ursprungligen postat av
Drozd
Kanske i bästa fall augusti (fan trot)? Zelenskyj säger sig behöva minst 300-500 MBT långt innan dess:
https://eurasiantimes.com/ukraine-upset-with-abrams-tanks-arrival-zelensky-says-it-will-be-too-late/
Min gissning - inga Abrams kommer levereras innan kriget är över. De korkade tyskarna får ta nesan att se sina Leo2 bli bekämpade av den primitiva ryska orc-armén.
Jäkligt konstigt att USA har en MBT som är så tung och komplicerad att den inte kan sättas in i strid på en platt åker som Ukraina....
Helt ärligt bryr jag mig inte så mycket om Abrams, det är mer symboliskt. Det USA kan ge är stridsfordon och saker som HIMARS, försvarssystem, osv. Detta är lättare att ge och detta händer i nuläget
Vettefan vad Tyskarna håller på med, det optimala är att koordinerat ge europeiska stridsvagnar och stridsfordon för underlätta underhåll, sen låta USA ge andra system
Abrams var förvisso byggd under kalla kriget, men har mest använts i thunder runs och i öknen, inte i leriga östeuropa.
Så länge USA ger andra system och EU ger sina stridsvagnar så är Abrams irrelevant