Citat:
Ursprungligen postat av
Svepps
Jag har för mig att cykeln var kvar utanför Storgatan ganska länge. Tills tidig morgon? Utan att kunna kunna redovisa källa har jag för mig att den var kvar tidigt på morgonen.
Ska vi utgå ifrån att den flyttades efter dumpning och innan städning?
Är så nyfiken och vill veta om uppgiften om Js morgonbesök på Dollarstore var en trådsanning eller ej.
Då kanske var det så här: hem, flytta på cykeln. Upp till lägenheten, röja det värsta, prata ihop sig, ut och handla, sanera lägenheten. Slänga skräp, köra hem Mh, hem till pappa, ta en ridtur och visa upp sig på marketplace…
Hem och få ångest. Sitta i förhör. Åka dit så det ryker om det.
Vad jag vet, är den enda som har lämnat uppgifter om cykeln grannen som JJ åkte till Donken med. Den sista iakttagelsen som vi vet, är då efter besöket. De ska ha varit där vid ca 03:10, svårt att veta om det är då hon hämtar hamburgaren eller om det är när hon möter killarna. Men säg att de är hemma vid 03:15- 03:30 (tror att det var ungefär den tiden grannen också uppgav).
Naturligtvis kan det finnas andra uppgifter som inte kommit tråden tillgodo, t ex att grannen går ut för att handla bröd tidigt eller något och då står int ecykeln kvar.
Mintro är att efter Donken går grannen och ägger sig, JJ och MH försitter ingen tid. De lindar in Tove i något, tar med sig mobilen. När Tove är i bilen, går MH med cykeln till Gränsgatan där hon antingen väntar på JJ eller så tar hon sig till Nygatan för att bli upphämtad av JJ som åkt i riktning mot Biltema (kanske dammen som tömdes?), 03:50 är hon där och snabbt vänder hon sedan åt andra hållet.
Hon plockar upp MH och en bil lknande JJs ses vid 03:56 passera ut mot Nye.
Sedan åker de tillbaka, ses vid 05:45 vid Gulf på nytt. De har kanske stannat till vid Illharjen, där de trots den mycket tidiga timmen ses av några i den immiga bilen(?), pratat ihop sig.
JJ lämnar av MH hemme hos henne, sedan hem för att städa. Så snart Dollarstore öppnar är hon där för att köpa lite städgrejor? Snabbt städa, sedan ut till Nye för att kolla läget? Rida, vara med pappa...
Det dröjer nog inte länge innan polisen hör av sig...första gången.