2023-02-05, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er forståelig at familien ikke ønsker å være med på å lede politiet i retning det de oppfatter som et villspor.

Du kan tenke deg hvis kona/mannen din var forsvunnet, og alt politiet var interessert i var gamle historier fra 80- og 90-tallet, om forholdet deres. Hvor mange år hadde du giddet å fortelle disse historiene til politiet, historier som du var overbevist om at ikke hadde noen ting med forsvinningen å gjøre? Samtidig visste du at tiden politiet brukte på disse historiene, gikk ut over sjansen til å oppklare saken.

Men då ska man inte heller ta livet av sin fru, så enkelt är det!!!
Citera
2023-02-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
dette forretningsmøte mellom to på kollisjonskurs rent "faglig" er snodig. Ghh sluttet pga det, men tilbake etter drapet. Hadde visstnok lagt igjen mengder av dns spor. Th på brevet. Full fokus på dna. Der er de faglig enige. Nå er de faglig enige på ft? Hvilke fag? Strømfag, hyttefag e.l. Er ikke th sjef og eier. Høres ut som ghh var medeier.
Forretningsmøtet med te og søtt i Sv4 kort tid før forsvinningen var vel kanskje i forbindelse med treningsfirmaet (Condis?) som både GHH og TH var engasjert i, og ikke i forbindelse med Futurum?
Hvem andre er engasjert i det treningsfirmaet? Var det flere enn GHH, AE og TH til stede på møtet?
GHH sa dette i intervjuet: "Vi hadde en lett samtale, både med Tom og med Lisbeth."
Hvem er Vi?
https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/

Hadde GHH og TH felles eierskap i noen andre selskap el.l. enn Condis på den tiden?

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke. Var dette møtet angående noe annet enn Futurum? Var det møtet om en annen bedrift (eventuelt Condis?) som TH og GHH samarbeidet om? (" Denne mandagskvelden møtes de hjemme hos Hagen for å snakke om et selskap de har felles eierskap i.")
Senast redigerad av z-z-z 2023-02-05 kl. 16:30.
Citera
2023-02-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nei. Bare nei. Du forstår ikke, eller du velger å se fullstendig bort fra mitt poeng.

Jeg hadde SELVSAGT fortalt politiet ABSOLUTT ALT. Dersom jeg hadde inntrykk av at politiet
ikke gjorde nok, eller at de søkte i feil spor, så hadde jeg gjort absolutt ALT som sto i min makt
for å følge opp saken på egen hånd. Jeg hadde brukt media for alt det var verdt.
Jeg hadde latt meg intervjue av både riks- og lokalaviser. Jeg hadde stilt opp på "Åsted Norge".
Jeg hadde oppsøkt "Krimpodden" og tryglet dem om å intervjue meg.

Jeg hadde "snudd hver stein".

Nei, det er du som ikke klarer å sette deg inn i andre sin situasjon.

Å stille opp til intervju i krimpodden, riks- og lokalaviser ville ikke ledet til noe som helst.
Citera
2023-02-05, 16:07
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Nei, det er du som ikke klarer å sette deg inn i andre sin situasjon.

Å stille opp til intervju i krimpodden, riks- og lokalaviser ville ikke ledet til noe som helst.

Argumentasjonen din viser tvert om at du overhodet ikke har evne til å sette deg inn i andres situasjon.
Familien har ikke løftet en finger for å få en løsning på saken.
De velger heller å gjemme seg fordi "politiet er dumme". Det sier sitt.
Citera
2023-02-05, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Det som skurrer er at en valp trenger ikke barnepass i hele tatt for noen timer. Har selv hatt to hunder, og begge har vært hjemme alene i 8 timer i slengen helt fra de kom i mitt eie, da de var 8-12 uker gamle. En god luftetur før teateret hadde vært mer en nok. Selvfølgelig ville valpen ha tisset på gulvet, men sånn er det med å ha en valp i huset.

Nei de trenger kanskje ikke det. Men hundeieres vurdering av hva de er i behov av kan vel kanskje variere? Fru Hagen ønsket kanskje at den skulle ha tilsyn i disse timene?
Citera
2023-02-05, 16:09
Medlem
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ7T2D8mWiMCiDhh3ABm4zAdFZReRJ69 Osq5A&usqp=CAU

Noen der ute vet hvor hun er gjemt.

Og denne
https://www.google.se/search?q=hva+skjedde+med+anne+elisabeth+hagen&hl=s v&prmd=niv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjB 6bbO1v78AhWpi_0HHRPmBiEQ_AUoAnoECAIQAg&biw=360&bih =674&dpr=2#imgrc=Wv5dD-r7ccydxM
Senast redigerad av Braskamin58 2023-02-05 kl. 16:24.
Citera
2023-02-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ7T2D8mWiMCiDhh3ABm4zAdFZReRJ69 Osq5A&usqp=CAU

Noen der ute vet hvor hun er gjemt.
Kan du skrive hva du leser i det som er i den linken?
Citera
2023-02-05, 16:16
Medlem
Citat:
Det er forståelig at familien ikke ønsker å være med på å lede politiet i retning det de oppfatter som et villspor.

Du kan tenke deg hvis kona/mannen din var forsvunnet, og alt politiet var interessert i var gamle historier fra 80- og 90-tallet, om forholdet deres. Hvor mange år hadde du giddet å fortelle disse historiene til politiet, historier som du var overbevist om at ikke hadde noen ting med forsvinningen å gjøre? Samtidig visste du at tiden politiet brukte på disse historiene, gikk ut over sjansen til å oppklare saken.

Hvis familien mener politiet er på villspor så burde det jo være enda større grunn til å jobbe for saken.

I det minste for AEs skyld. Å sitte stille bare fordi de ikke likte noen spørsmål er en dårlig unnskyldning.

Ditt resonnement innebærer at familien kan skylde på andre for å ikke foreta seg noe som helst for AE.
Måten du fremstiller politiet og hele saken på viser i realiteten hvor usaklig du tilnærmer deg diskusjonen.

Selv om familien nekter å la seg avhøre av politiet finnes det andre løsninger enn å bare være helt tause.
Andre familier som er rammet av tragedier forsøker ALT for å "snu hver stein", slik Svartediket er inne på.

Men i Lørenskog valgte man en helt annen strategi fra dag 1, nemlig "taushet er gull" og nekte å si noe.
Citera
2023-02-05, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kan du skrive hva du leser i det som er i den linken?

Finns på Facebook, Åsted Norge.
Citera
2023-02-05, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Her bare konstaterer du noe uten å vite. Kanskje TEH sendte en SMS om uhellet kvelden før?

Men jeg er enig i at mye skurrer rundt badekarhistorien. Den "mangler" i diverse forklaringer.
Den ser ikke ut til å ha vært tema, hverken i 9.14-samtalen eller mellom TH og AE det døgnet.

Det virker som badekarhistorien var ikke-eksisterende, inntil det ble tema i et avhør med TH.

Sant det. Kanskje han gjorde det. Men jeg tror ikke han gjorde det.

Jeg tror den badekarhistorien kan ha vært et tema i 09.14 samtalen. Men da ikke som historien gjenfortalt av TH. Mer en prat om rabalder og ydmykelse av TEH kvelden før. Ønsker man å dele slike greier med politiet når ens mor blir kidnappet kort tid etterpå? Lettere å ikke huske, ikke huske og ikke huske kanskje. Og senere putte inn noen plausible samtaleemner fra «menyen» man kunne velge fra som man hadde blitt gjort kjent med litt ut i dette.
Når det i dag snakkes om å sette seg selv fri fra, TEH bør gjøre om og med det rett. Her forutsetter jeg og med det konstanterer jeg også faktisk.
Citera
2023-02-05, 16:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Å sitte stille bare fordi de ikke likte noen spørsmål er en dårlig unnskyldning.

Det er ikke bare en dårlig unnskyldning, det er et dårlig forsøk på hersketeknikk.
Ikke helt ulikt måten TH behandler sine omgivelser på. Man må si det som klinger
godt i hans ører, hvis ikke får man høre det. I et sånt "klima" er man nødt til å
lære seg å lyve, og bli en mester i bortforklaring.
"Hunden spiste leksene mine" blir barnemat i forhold.
Citera
2023-02-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Argumentasjonen din viser tvert om at du overhodet ikke har evne til å sette deg inn i andres situasjon.
Familien har ikke løftet en finger for å få en løsning på saken.
De velger heller å gjemme seg fordi "politiet er dumme". Det sier sitt.

Vi vet ingenting om hva familien har gjort, og kan nok være sikre på at de aldri vil formidle hva de eventuelt har gjort til VG.

Kihle hadde helt rett da han uttalte dette:
Jeg har merket meg at enkelte har ytret at dette innebærer at mine klienter ikke vil bidra til å oppklare saken. Den slags uttalelser er simpelthen skammelige, og viser manglende empati med ofrene i en alvorlig kriminalsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in