Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Det var detta som GS rasade mot i en av rättegångarna. Han menade på att det var svårt att förstå det som SE påstod, att han pratade med LP om flera detaljer.
GS försökte tre gånger, med LP, utan att lyckas.
Det finns inget som tyder på att LP var mer resonabel innan. Inte enligt vittnen. Inte på LAC-bandet ...
Nej det är väl precis den bilden man får av Lisbeth. Att hon inte var resonabel och som inte lyssnade på GS bl.a. som försökte få in henne i polisbilen.
Kan det istället vara så att SE var mer resonabel än GS. Ingav ett högre förtroende?
Det vet vi inte, men det är heller inget som är omöjligt.
Vi har ju endast uppgifterna som SE kommer med att ta ställning till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Inte heller visste SE att de sprang UTAN signalement.
Eller hur kunde "vittnet" SE vara så säker på att LP var den enda som uppfattat blå täckjacka?
Hur vet du detta? Varför kan han inte veta det?
Det är ju tvärtom det som uppgifterna ger stöd för.
- GS skriker till piketpoliserna att "signalement får ni senare"
- SE beslöt sig för att springa efter och tala om det signalement han tidigare fått från Lisbeth
Gällande "mörkblå täckjacka", så stämmer väl inte ditt påstående alls?
SE har väl aldrig uttryckt att Lisbeth var den enda som uppfattade detta? Klart han inte kunde veta det, men däremot var hon den enda som, till honom, uppgav ett sådant signalement.
Det vi har där till är bl.a. uppgifterna om "vittnet" som kommer med ett helt annat signalement. (Som SE kände sig förväxlad med).
Vi har stöd från poliser att det i princip var kaos med signalementen. O.s.v.
Mitt problem är när jag sätter SE i rollen som GM kring dessa uppgifter.
Visst att han med "språngmarschen" ville försöka göra sig själv till vittne("försöka likna mördarens rörelser"), men här ser vi en lögn som består av ett flertal uppgifter som turligt nog också stämmer med annat(som just detta med att poliserna sprang iväg utan signalement), likväl som riskfyllda påståenden om samtal med Lisbeth och senare även polis.
Den mörkblå täckjackan som han ordagrant också prickade in.
Vad han nu än hört i olika TV-sändningar under den tidiga morgonen så är det rätt otroligt att han med sina mörka rock vågar chansa och ljuga om dels att han samtalat med Lisbeth och dels att hon verkligen ska ha missuppfattat signalementet på honom(som GM).
För mig blir det för komplicerat och osannolikt, där uppgifterna blir klart enklare om man ser SE vittne. Här blir SE ingen GM för min del.