2023-02-05, 11:31
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Vad förutsägbart att Ukrainanska armen släpper in ryssen i Bakmuth, nu är dom nära centrum tydligen, jag blir så trött
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag undrar vad som händer i huvudet på folk som skriver så.

Tror de själva på det?

Inser de själva att det är fel, men hoppas att alla andra är dummare än de själva?

Försöker de övertala sig själv?
Istället för att skriva 100% svammel,
kan du inte försöka vara lite vuxen och på ett proffsigt sätt framföra dina argument för vad jag skulle skrivit som är fel?

Eller ska du svara med att jag är ett "Rysstroll" helst med två Z för att än mer understryka agendan?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Spionclownen Girkin gör nu ett nytt utspel där han totalsågar ryssens chanser att besegra fienden utan att göra en total mobilisering. Kom dock ihåg att detta är en galen person som har krig som livsstil.

https://twitter.com/wartranslated/status/1622176841468461056
Citera
2023-02-05, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Till skillnad från dig begriper jag att ryssen till sist anser måttet vara rågat när azov ges fria händer att terrorisera ryskspråkiga i Donbas. Detta av en regim fullt av ashkenazi.
Vad är problemet med en regim av judar? Är de sämre på att regera menar du... Smyger det fram sig en liten rasse hos dig där... 😅
Citera
2023-02-05, 11:32
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Det är fascinerande hur ni som stödjer terrorregimen Ukraina, EU och USA, spyr ut ert hat mot Ryssland, och argumenterar precis på samma sätt allihop..

"Ryssland invaderade Ukraina" utan att ta hänsyn till historien och bakgrunden till detta. Ni tror i er världsbild att detta hände som en "fix id'e" från Putin...

Ingen rök utan eld..
Terrorregimerna Ukraina, Eu och USA?

Vad i helvete är det för fel i huvudet på er foliehattar?

Alla med IQ över skostorlekar har förstått att det är Putin och Ryssland som är terroristerna i det här överfallet på ett suveränt grannland.

Men ni era dårar bara maler på med ert trams om att det är alla andras fel!
Citera
2023-02-05, 11:35
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Det har ju sagts i ett halvår nu att Ryssland har slut på allting men uppenbarligen är så inte fallet.
Man ska nog inte underskatta vad Mordor lyckas skrapa fram från diverse förråd över landet.
Det må till stor del vara skit men det är o andra sidan bättre än ingenting.
Fast det börjar märkas att det sina i förråden hos ryssen. Man använder sjö och luftmåls robotar mot land mål, artilleribeskjutningen har avtagit, videoklippen på ryska stridsvagnar är sällan förekommande nuförtiden. Det man ser nu är småskaliga anfall med dåligt utrustat infanteri och skyttegravskrig. Jag är ganska överraskad över att man i princip aldrig ser ryska soldater mer raketgevär/p-skott. När jag gjorde lumpen fick alla som inte bar på något annat (grg skytt, laddare och SKP skytt) konka på ett p-skott.
Citera
2023-02-05, 11:35
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
3% för militärt försvar ja men totalförsvaret var 5%. Vi satsade pengar att försvara civilbefolkningen under kriget också vilket var en budget utöver försvarsbudgeten. Du fattar att det inte är gratis att försvara civilbefolkningen?

Ja det stämmer kanske, jag trodde civilförsvaret ingick i statistiken (hur vet du att så inte är fallet?). Min andra fråga då?
Citera
2023-02-05, 11:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Homobögfederationens förluster är så stora att de två kommande offensiverna, som Ryssland ser sig tvungna att genomföra, kommer att utarma landets möjligheter. Var och en kan ju förstå att förlorar man över 15000 bögar per månad så smälter nymobiserade trupper bort.

Idag inrapporteras ytterligare 700 eliminerade bögfascister och totalt är vi uppe på ett antal av 131290 st som befriats från sina (S)mutsiga gärningar.
Vi får enligt kalkylen ytterligare en framflyttning, 200.000-gränsen passeras senast den 4 juli. Ny framflyttning kan ske om 3 dagar.
På årsdagen den 24 februari räknar vi med att minst 140.030 fascistbögar är befriade.

I övrigt är förlusterna måttliga, även om 11 utslagna bepansrade fordon är en god siffra. 2 luftförsvarssystem har slagits ut och jag förstår inte varför Ukraina prioriterar just att slå ut dessa. Ukraina har ju i stort sett inget flygvapen men det kan eventuellt vara för att drönarna skall kunna operera över stora ytor.
Kriget är ohållbart för Bögnationen---även fast man försöker sig på desperata offensiver.

Ukraina har flygvapen och använder det där ryssarna inte har bra luftvärn. Ju mer de kan slå ut luftvärnet desto mer kan de flyga själva. De flyger ju också helikopter.
Citera
2023-02-05, 11:37
Medlem
Citat:
Kan du inte sätta lite siffror på hur du tänker att vi är tvungna till denna enormt ökade militära budget. Samt även hur du tänker över att vi inte behöver öka vår budget enormt om Ryssland förlorar?

Utan Ryssland finns inget omedelbart militärt hot i vårt närområde. Det behövs väl ingen större tankeverksamhet för att förstå det sambandet?
Citera
2023-02-05, 11:38
Medlem
%s avatar
Citat:
Kan du inte sätta lite siffror på hur du tänker att vi är tvungna till denna enormt ökade militära budget. Samt även hur du tänker över att vi inte behöver öka vår budget enormt om Ryssland förlorar?
2% av BNP är Nato-målet. När Ryssland förlorar är det främsta hotet borta.
Citera
2023-02-05, 11:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Du har gjort ditt här på forumet efter en massa korkade inlägg.

Och hur hamnade diskussionen här om jag nu ska ta och sänka mig till din nivå för femtioelfte gången?

Tja, du var ju med från början, när du menade att Ryssland inte skulle attackera ryssvänliga ukrainare.

Hur ett sådant förfarande skulle fungera i verkligheten har du haft svårt att reda ut.
Citera
2023-02-05, 11:39
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Utan Ryssland finns inget omedelbart militärt hot i vårt närområde. Det behövs väl ingen större tankeverksamhet för att förstå det sambandet?

Jo. Men sannolikheten att Ryssland inte finns när det här kriget är slut är nog under 10-15%. Men jag ville veta om det var så han tänkte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in