2023-02-05, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna111
Han bodde där till i somras sen fick han flytta till sin pappa för denna gubben höll på. Så tror inte kvinnan som bor där är riktigt riktig heller eftersom hon väljer honom framför sina barn

Helt korrekt om kvinnan. Hon jagade o mordhotade mig på högstadiet o har fortsatt i samma stil därefter...
Citera
2023-02-05, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Ursäkta men är det helt ok att som polisen gör att när han är vänd med ryggen mot dem att köra på honom? Han är ju säkert en riktig idiot men ändå.
Ja givetvis, det är absolut ok om han har vapen och hotar att skjuta någon. En så person ska snabbt som ögat gripas för både sin och andra säkerhet. Om man bli uppmanad av polis att stanna eller släppa sitt vapen och inte gör det så får man absolut göra som de gjorde.

Om de inte skulle få använda våld vid ingripanden så skulle ju väldigt få ingripanden ske. Jag har med egna ögon sett ett liknande gripande, och då personen inget vapen utan försökte bara smita från ett inbrottsförsök. Det hela gick så fort så jag han inte med att fånga det på bild, från att han försökte smita och han vart gripen. Två bilar fällde honom till marken på en sekund. De som säger att svensk polis är tama, borde ha sett det där. Jag hade 112 kvar i luren när snubben låg på mage i handfängsel. ”112” blev helt mållös och frågade ”Va, är han gripen, har polisen honom redan”.
Citera
2023-02-05, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saradox
Helt korrekt om kvinnan. Hon jagade o mordhotade mig på högstadiet o har fortsatt i samma stil därefter...

Ja men kvinnan heter väl Jochmu*-*töcke som ogift enligt uppgifter.
*=s
Hela den familjen är ansedda riktigt white trash sägs det.
Citera
2023-02-05, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saradox

Usch låter ju hemskt. Hon verkar inte va frisk nånstans
Citera
2023-02-05, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
Ja men kvinnan heter väl Jochmu*-*töcke som ogift enligt uppgifter.
*=s
Hela den familjen är ansedda riktigt white trash sägs det.

Korrekt o jag instämmer till fullo
Citera
2023-02-06, 09:20
Medlem
Är det ingen som har ett foto på liraren? Han verkar vara som bortblåst från nätet...
Citera
2023-02-06, 11:00
Medlem
PeterJihadis avatar
Mycket skumt att denne man får ha vapenlicens med tanke på sin psykiska hälsa. Har man en dokumenterad psykisk ohälsa så kan väl vapenlicensen ryka om jag inte missminner mig? Men han kanske har flugit under radarn under alla dessa år, eller bara "goes Mattias Flink on them bastards."

Många frågetecken här.
Citera
2023-02-06, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Mycket skumt att denne man får ha vapenlicens med tanke på sin psykiska hälsa. Har man en dokumenterad psykisk ohälsa så kan väl vapenlicensen ryka om jag inte missminner mig? Men han kanske har flugit under radarn under alla dessa år, eller bara "goes Mattias Flink on them bastards."

Många frågetecken här.

Håller fullt med dig där. Vapenlicenser brukar vara något av det första dom brukar titta på.
Men om han inte begått något brott och inte heller varit i kontakt med läkare som ifrågasatt licenserna så kan han ju mycket väl ha gått under radarn.
Blir nog lite svårare med licenser nu😉😉
Citera
2023-02-06, 12:52
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygledaren
Håller fullt med dig där. Vapenlicenser brukar vara något av det första dom brukar titta på.
Men om han inte begått något brott och inte heller varit i kontakt med läkare som ifrågasatt licenserna så kan han ju mycket väl ha gått under radarn.
Blir nog lite svårare med licenser nu😉😉

Ja exakt, det ska väl finnas en dokumenterad psykisk ohälsa. Och det är väl så att han helt enkelt inte haft någon tidigare kontakt med psykiatrin.
Men det lär han ju få nu, om han inte blir dömd till fängelse, men han känns just nu som ett fall för rättspsykiatrin. I vilket fall som helst, så lär han inte se röken av några licensierade vapen i framtiden. Och det är väl egentligen hans minsta bekymmer, just nu.
Citera
2023-02-08, 00:12
Medlem
Någon som vet om den här Sa*a bor i huset nu när när mannen sitter häktad? Eller är det så att hon hade flyttat redan innan så det är det som fått mannen att flippa ut?
Citera
2023-02-20, 12:24
Medlem
pawitels avatar
https://www.frilagt.se/ 2023-02-20
Hässleholms tingsrätt har beslutat att frige den man i 55-årsåldern som för ett par veckor sedan häktades efter att ha riktat vapen mot både ett pizzabud och mot polisen.
Senast redigerad av pawitel 2023-02-20 kl. 12:27.
Citera
2023-03-14, 18:49
Medlem
missshys avatar
https://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-vaster-hassleholms-kommun-granliden-29-19739095?utm_source=ios_app&utm_medium=link&utm_ca mpaign=tipsa&utm_content=iphone

Rätt hus? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in