Citat:
Ursprungligen postat av
Kukilon
Ursäkta men är det helt ok att som polisen gör att när han är vänd med ryggen mot dem att köra på honom? Han är ju säkert en riktig idiot men ändå.
Ja givetvis, det är absolut ok om han har vapen och hotar att skjuta någon. En så person ska snabbt som ögat gripas för både sin och andra säkerhet. Om man bli uppmanad av polis att stanna eller släppa sitt vapen och inte gör det så får man absolut göra som de gjorde.
Om de inte skulle få använda våld vid ingripanden så skulle ju väldigt få ingripanden ske. Jag har med egna ögon sett ett liknande gripande, och då personen inget vapen utan försökte bara smita från ett inbrottsförsök. Det hela gick så fort så jag han inte med att fånga det på bild, från att han försökte smita och han vart gripen. Två bilar fällde honom till marken på en sekund. De som säger att svensk polis är tama, borde ha sett det där. Jag hade 112 kvar i luren när snubben låg på mage i handfängsel. ”112” blev helt mållös och frågade ”Va, är han gripen, har polisen honom redan”.