Citat:
Ursprungligen postat av
mesefil
Det är fler och fler som fattar att han bluffar. Vi fattar att han har ohälsa (vem kan tvivla på det), men alla som har någon som helst kunskap om hälsa och sjukvård förstår att hans berättelse inte går ihop.
På Facebooksidan Uppdrag Världen ligger kommentarer av Steffo Eriksson sedan i förrgår och igår:
”Nu sluter vi oss samman i bön för Tommy. Vilka är med?
”Vi är många som ber för Tommy. Må han återhämta sig och komma tillbaka till oss. Han är saknad.”
Tommy skriver genom sina fake-personligheter ofta om samma saker. Det handlar om parader, att Tommy får ligga, små kukar, om Amo, att alla är lögnare, att det är andras fel att han nu är sjuk, att alla bråkar med Tommy för att de är avundsjuka, att Amo fabricerat bevis för att Tommy plagierat texter, att Amo redigerat foton så det ska se illa ut för att sätta dit Tommy. Det är pga av samma tugg om och om igen man kan vara söker oå att det är Tommy bakom de olika identiteterna.
Nedan har jag samlat kommentarer ifrån igår och av Tommy Dahlman/ Steffo Eriksson på en persons konto och jag kan lova att de andra som kommenterade inte skrev kommentarer som var i närheten av dessa sjuka, hatiska, hotfulla och vidriga kommentarer.
”Den gemensamma nämnaren för alla medlemmar i Amo-sekten är att de är avundsjuka på Tommy och har ingen eller en pytteliten kuk. Det stämmer nog in på dig också. Om ni alla går i paraden nakna kommer hela svenska folket skratta ut er. Kukar så små att det krävs förstoringsglas. Ni är patetiska.”
”Du är polisanmäld. Snaran dras åt. Är det därför du är så arg? Känner du dig pressad? Snart får du skaka galler. Sedan blir det parad.”
”Du är bara avundsjuk. Tommy får ligga och inte du.”
”Du ljuger! Alla lögnare ska stenas. Du ligger risigt till. Du får gå först i paraden. Du blir utskrattad av hela svenska folket.”
En person skriver en kommentar till Steffo:
”Jag är mest orolig för hur du mår?
Steffo svarar: ”Slynor ska knipa käft.”
Personen som var orolig för Tommy svarar då:
”Steffo Eriksson så du kan inte ens ta emot en kärleksfull och välmenande kommentar?”
Tommy är väldigt, väldigt sjuk och så länge han inte själv vill låta Jesus göra saker i hans liv så spelar det kanske ingen roll att försöka be och be. Han behöver stängas av ifrån sin Facebook och fråntagen alkohol och droger. Han behöver hjälp nu!