2023-02-05, 01:11
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Och den informationen har inte allmänheten fått ta del utav, och då inte heller personen som skrev inlägget om att JJ tar antidepressiva.
Ingen har väl påstått att JJ tar några mediciner utan spekulerat i om advokaten kunde använda det till någon fördel om så vore fallet?

Edit- Jag såg att användaren själv hade svarat.
Citera
2023-02-05, 01:15
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ett styckmord i Boden 2013. GM hade div funktionsnedsättningar och fick därför rabatt, det bedömdes som dråp. Minns ej om gm hade adhd specifikt.
ADD som diagnos i Boden-fallet. Förutom AST. Ja, där tog man viss hänsyn till hans svårigheter.

Får se hur M bedöms utifrån historik.
Citera
2023-02-05, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Jag spekulerar och det skulle nog vara en av de sakerna jag skulle ta upp som försvarare.

Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Ingen har väl påstått att JJ tar några mediciner utan spekulerat i om advokaten kunde använda det till någon fördel om så vore fallet?

Edit- Jag såg att användaren själv hade svarat.

Om man nu spekulerar om något så är det ju en fördel om man säger det.
För i inlägget så är det ett påstående att JJ tar antidepressiva vilket inte framkommer någonstans.

Kan ju inte föra en diskussion med någon som ändrar sig i slutet och kallar det spekulation.

Liknar väldigt mycket JJs sätt att ändra sig till en tragisk olycka, en misshandel som gick snett när det väl kommit fram så mycket bevis att hon inte vet vad hon ska säga.
Citera
2023-02-05, 01:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Ok….. 😳😳😳Nu minns jag inte allt som kommit fram om Maja… en del av P7 eller vad den heter… men var det så att det visade att hon har en nedsatt funktion? Har gått i särskola? Med tanke på det ni skriver?
ADHD kommer upp som någon typ av extrem personlighet i det ni skriver…
Min dotter har Adhd och är 18….
Fick medicin för det för 3 år sedan….
Absolut väldigt jobbigt i alla år men man är ju inte ” knäpp”…. Snarare smart som få, känslig o lyhörd och man är inte ett offer som följer någon och osäker på sig själv givet… snarare tvärtom…..
Det är ingen som påstått att M skulle vara "knäpp" p g a ADHD. Min syftning var det tankekaos som råder utan medicinering.
Jag skrev i senare inlägg att svårigheterna inte alltid märks av omgivningen utan är helt beroende av graden.
Samsjuklighet är ganska vanligt och i Ms fall förefaller det föreligga, därav hennes osäkerhet och vilsenhet.
Citera
2023-02-05, 01:19
Medlem
Citat:
För i inlägget så är det ett påstående att JJ tar antidepressiva vilket inte framkommer någonstans.

Kan ju inte föra en diskussion med någon som ändrar sig i slutet och kallar det spekulation.

Liknar väldigt mycket JJs sätt att ändra sig till en tragisk olycka, en misshandel som gick snett när det väl kommit fram så mycket bevis att hon inte vet vad hon ska säga.

Har inte påstått det. Men väldigt vanligt.

Har för mig att det stod att JJ mått dåligt under en tid..?!

Inte allt här är fakta.
Citera
2023-02-05, 01:20
Medlem
Benyameans avatar
Citat:

Det var ju lätt att förstå att det var spekulationer, som så mycket annat i tråden. Tycker inte att det likar en mordåtalad som försöker undgå upptäckt överhuvudtaget.
Citera
2023-02-05, 01:22
Medlem
Bara undrar.. varför åker polisen hem till grannen mitt i natten? Aldrig hört om något sådant tidigare.
Citera
2023-02-05, 01:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ett styckmord i Boden 2013. GM hade div funktionsnedsättningar och fick därför rabatt, det bedömdes som dråp. Minns ej om gm hade adhd specifikt.
Kopia av mitt senare inlägg:

Efter att ha kollat upp, kan jag själv svara. GM var diagnostiserad med Aspergers syndrom.
AS och ADHD är inte jämförbart på något vis, då AS påverkar hela tankebilden vilket ADHD inte gör.
Citera
2023-02-05, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Har inte påstått det. Men väldigt vanligt.

Har för mig att det stod att JJ mått dåligt under en tid..?!

Inte allt här är fakta.

Man har ju haft riktig jävla ångest ett par ggr, jag fattar inte hur man kan sitta häktad så länge för mord utan medicinering, min hjärna hade gått på högvarv 24/7 men vi är väl olika,
Senast redigerad av anteanti 2023-02-05 kl. 01:30.
Citera
2023-02-05, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Man har ju haft riktig jävla ångest ett par ggr, jag fattar inte hur man kan sitta häktad så länge för mord utan medicinering, min hjärna hade gått på högvarv 24/7 men vi är väl olika,

Att äta ssri är lika vanligt som att äta macka med prickig korv här i Sverige. Men jag tror inte dom vågar medicinera någon så pass att hen tappat minnet. Jag hade inte gått med på att låta mig medicineras något där inne iallafall. Men har nog med min personliga syn på mediciner att göra.
Citera
2023-02-05, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Att äta ssri är lika vanligt som att äta macka med prickig korv här i Sverige. Men jag tror inte dom vågar medicinera någon så pass att hen tappat minnet. Jag hade inte gått med på att låta mig medicineras något där inne iallafall. Men har nog med min personliga syn på mediciner att göra.

Johanna Möller blev ju kraftigt medicinerad. Hennes ord.

Jag menar inte medicin på det sättet.

Försvararen lär ta tag i de förmildrande omständigheter som finns.
Citera
2023-02-05, 01:52
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
ADD som diagnos i Boden-fallet. Förutom AST. Ja, där tog man viss hänsyn till hans svårigheter.

Får se hur M bedöms utifrån historik.
Att man beaktar AS kan jag förstå, men ADD borde knappast vara förmildrande..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in