Citat:
Ursprungligen postat av
convict76
Troligtvis korrekt i det mesta.
Men det kan ju ha konsumerats sprit/droger i lägenheten efter krogen och man vet ju inte om "kommer ihåg allting" är sant heller, kan ju lika gärna vara en lögn, som så mycket annat.
Det är ju läkarens bedömning att hon
klargör detaljerat och med inlevelse vad som hände under kvällen. Det är ju lite det P7 utredningen går ut på, att läkaren ska bedöma hur hon beter sig när hon berättar om olika omständigheter såsom uppväxt, den aktuella kvällen och mående.
Hade det konsumerats mer så hade man nog skyllt på ännu mer alkohol och droger och att man därför inte har en aning om vad som hänt. nu skyller hon på sömn och knappt medvetande/spytt alltså väldigt onykter, vilket inte stämmer överens med den mängd alkohol hon säger att hon stoppat i sig.
Är hon dessutom så full så kan hon ju knappast börja bära en kropp och fara iväg med mitt i natten, hon är ju sängliggandes enligt sig själv. Men kan ändå återberätta kvällen detaljerat?
Så ja hennes historia är en lögn.
JJ: Min kompis har spytt men ligger och sover nu.
MH: Jag log och sov och när jag gick upp för att spy så var Tove borta.
Bådas scenario utspelar sig efter dunsarna.
Redan här talar dom rakt emot varandra, de båda kom överens om att MH spytt och sovit men de glömde bort i vilken ordning och därför reagerar folk på att deras historier inte stämmer med varandra redan från start och det gör folk misstänksamma direkt, framförallt från polisens sida.