2023-02-04, 22:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Är det någon som vet när den kommer ut på Spotify?
Tyvärr inte.
Citera
2023-02-04, 22:18
Medlem
Säkert redan diskuterats… men man blir ju lite ” orolig ”/ fundersam på Rullmans säkra att de båda varit delaktiga i mordet efter att fått den nya informationen om MH som håller fast vid en ” del” av sin historia att hon sovit o bara burit av rädsla…
Jag hoppas o tror Rullman vet …
Är det först nu som man kanske kunnat nå fram mer till MH och hon börjar erkänna …. Det börjar med varit med att ” bära”…. Men det kommer väl mer sen då med tanke på alla tidigare lögner
Hur tänker ni om det?
Citera
2023-02-04, 22:20
Medlem
J ska dömas till livstid ...inget snack om saken....Skulle vara trevligt om användare "Rhis" kunde komma med en kommentar.....Är grannen aktuell än?
Citera
2023-02-04, 22:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Finns enbart två personer som sagt att MH var redigt berusad och det är de två som ljugit konsekvent sedan start.

Ta. Inte. Deras. Vittnesmål. För. Sanning.

Helt riktigt att man inte skall ta deras vittnesmål för sanning.
Problemet är bara att så länge inget annat kan bevisas, kan det inte uteslutas att det är sant, och det går inte att döma någon för att denne kanske ljuger.
Citera
2023-02-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Finns enbart två personer som sagt att MH var redigt berusad och det är de två som ljugit konsekvent sedan start.

Ta. Inte. Deras. Vittnesmål. För. Sanning.

Precis!
Håller med dig till 110%

Nästan skrämmande hur folk bygger upp ett helt scenario om hur det hela gått till ur en lögn som skaparen själv(JJ) nog tycker är en ren skitsak för det var bara en snabb utväg för att slippa berätta sanningen.

Många som tycker det låter väldigt konstigt och som inte får ihop hur det har gått till för att "MH har sovit", nej det har hon inte. det är självklart en lögn som allt annat de båda har uppgett.

Nästintill medvetslös efter ett par glas vin och 2st drinkar på sammanlagt 12cl starksprit á 40% alkoholhalt.

När jag var i den åldern så kunde man dra ett flak öl och fortfarande stå på benen, givetvis kalaspackad men på benen var man och kom ihåg det mesta(ja jag vet att alla är olika.)

MH var nästan medvetslös efter det lilla alkoholintaget men kommer konstigt nog ihåg allting och kan klargöra allt detaljerat. En ren lögn med andra ord, hon var nästan spik nykter när detta inträffade några timmar efter krogen stängde och det lilla alkoholintagen på så många timmar(förfest+krogen+småtimmarna efter.)
Det bryter mot naturens lagar, du kan inte vara medvetslös och sedan komma ihåg allt.
Citera
2023-02-04, 22:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
"- JJ uppger att vännen kanske blivit drogad på krogen"

Fast du kan ju inte ta hennes ord som sanning, hela scenariot som utspelar sig under det samtalet är ju en lögn. Under en McDonaldsresa som aldrig skulle blivit av för den är också baserad på en lögn.

Naturligtvis.
Citera
2023-02-04, 22:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
De måste haft ett stort flyt med tanke på att flera grannar än de som berättat även var oroliga, lyssnade vid dörren osv…
Som sagt, med kikhål om grannarna har det där som hos mig så skulle de typ kunnat setts varje trappavsats om någon står o kikar eller lyssnar…
Men det gick väl undan… antagligen något över henne så det inte syntes o de hade tur bara att inte bli upptäckta
Jag tror inte MH gjorde det själv när JJ åkte till donken…

Jag tror inte att JJ skulle tro att MH skulle klara av det ensam. Det är svårt att uppskatta hur tungt det är, särskilt vill man inte chansa.

Jag tror att det hela inte behöver ta så många minuter. Det är nedför, det är en död och ingen som du behöver vara rädd ska känna smärta ellr skada sig. Du kan släpa när du inte orkar, och dra neråt.

En minut är lång tid om du tänker på vad du kan hinna i den här situationen.

jag tror det inte tar mer än några minuter.
Värre att hiva upp en lealös kropp in i bilen. Men är du äldigt stressad kan adrenalinet absolut hjälpa dig att få kraft till det du beöver för stunden.
Citera
2023-02-04, 22:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Säkert redan diskuterats… men man blir ju lite ” orolig ”/ fundersam på Rullmans säkra att de båda varit delaktiga i mordet efter att fått den nya informationen om MH som håller fast vid en ” del” av sin historia att hon sovit o bara burit av rädsla…
Jag hoppas o tror Rullman vet …
Är det först nu som man kanske kunnat nå fram mer till MH och hon börjar erkänna …. Det börjar med varit med att ” bära”…. Men det kommer väl mer sen då med tanke på alla tidigare lögner
Hur tänker ni om det?
Jag tror att sovandet är en ren överlevnadsstrategi för att slippa undan att behöva återuppleva händelserna och svara på frågor.
Citera
2023-02-04, 22:33
Medlem
notknapparens avatar
Bodde inte den här mannen i det hus där Toves cykel hittades?
Eller blandar jag ihop med annat fall?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/man-fran-vetlanda-i-ratten-for-valdtakt-mot-ukrainsk-flyktingflicka

Tänker att det kan ha varit därför cykeln lämnades där. Stt det skulle se ut som att Tove råkat ut för något på väg hem?
Citera
2023-02-04, 22:33
Medlem
Hinsebergs avatar
Undrar om MH medicineras i vanliga fall... Normalt i häkte får man inte mediciner med de substanser som finns i Adhd medicin och om hon brukar ta medicinen och inte får den nu kan jag tänka mig att det är rätt bra kaos i hennes skalle.....

Funderar också över JJs advokat och det där med "Verkligen" när JJ erkände misshandel.
Citera
2023-02-04, 22:36
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Precis!
Håller med dig till 110%

Nästan skrämmande hur folk bygger upp ett helt scenario om hur det hela gått till ur en lögn som skaparen själv(JJ) nog tycker är en ren skitsak för det var bara en snabb utväg för att slippa berätta sanningen.

Många som tycker det låter väldigt konstigt och som inte får ihop hur det har gått till för att "MH har sovit", nej det har hon inte. det är självklart en lögn som allt annat de båda har uppgett.

Nästintill medvetslös efter ett par glas vin och 2st drinkar på sammanlagt 12cl starksprit á 40% alkoholhalt.

När jag var i den åldern så kunde man dra ett flak öl och fortfarande stå på benen, givetvis kalaspackad men på benen var man och kom ihåg det mesta(ja jag vet att alla är olika.)

MH var nästan medvetslös efter det lilla alkoholintaget men kommer konstigt nog ihåg allting och kan klargöra allt detaljerat. En ren lögn med andra ord, hon var nästan spik nykter när detta inträffade några timmar efter krogen stängde och det lilla alkoholintagen på så många timmar(förfest+krogen+småtimmarna efter.)
Det bryter mot naturens lagar, du kan inte vara medvetslös och sedan komma ihåg allt.

+1 på den.
Väldigt litet alkoholintag, men visst... Man är olika och en ev, påverkan av Adhd medicin kan påverka men eftersom det verkar som hon festade till det då och då borde hon ha koll.
Citera
2023-02-04, 22:57
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Bodde inte den här mannen i det hus där Toves cykel hittades?
Eller blandar jag ihop med annat fall?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/man-fran-vetlanda-i-ratten-for-valdtakt-mot-ukrainsk-flyktingflicka

Tänker att det kan ha varit därför cykeln lämnades där. Stt det skulle se ut som att Tove råkat ut för något på väg hem?
.

Cykeln fanns under fönstret till en kompis till MH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in