2023-02-04, 15:49
Medlem
[quote=Marie-Antoinette|83360058]

"Utåtagerande", hon kanske försökte att försvara sig mot biosonens sexuella närmanden??

Eller det kanske tillochmed var så att hon försökte försvara sig mot fostermamman som inte drar sig för att slå folk. Det är ju dessutom dokumenterat i tidigare mål i domstol.
Citera
2023-02-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Japp. I detta fallet var det Attendo

Från placeringsavtalet

Va fan...
Ska inte 84 000 kr/mån täcka läkarkostnader? Dom får alltså detta betalt utöver sitt arvode?

Hur många barn hade fosterhemmet samtidigt?
Och i hur många år?
Citera
2023-02-04, 16:02
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohmygood1
Och i hur många år?
Jag har ingen koll på det just nu, men någon annan i tråden vet säkert.

Ny konspirationsteori:
Familjen Alvesparr skulle få 2 831 kr/dygn för Donia i max ett halvår. Därefter 1 612 kr/dygn. En liten ekonomisk smäll för familjen...

Snälla! Ta det inte på allvar. Det är så absurt påstående men det finns andra i tråden med lika bizarra och felaktiga påståenden.
Citera
2023-02-04, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vad jag förstår hade D bott i flera familjehem innan denna placering , varför det blev flytt vet jag inte men det kan ju vara så att de andra placeringarna var tänkta att vara kortvariga för att socialtjänsten trodde att mamman skulle komma tillbaka
. Kan ju också vara så att tidigare familjehem inte kunde klara av henne , socialtjänsten har i sina dokument sagt att D fungerade avsevärt bättre i det sista familjehemmet och att hon gjorde stora framsteg.
Skälet till att mamman vägrade att följa domen om umgänge är oklart eftersom hon vägrade att komma in med yttrande eller att delta i förhandlingar under åren från 2000 fram tills hon försvann

Dina argument är ju fullständigt skogstokiga.
Ett enda virrvarr av "Om mamman inte" hit, och "Om pappan" dit.
Låt mej ge dig livets regel nummer ett:
- Om om fanns, så fanns inte du.

Till det säger du dessutom följande:
"Kan ju också vara så att tidigare familjehem inte kunde klara av henne , socialtjänsten har i sina dokument sagt att D fungerade avsevärt bättre i det sista familjehemmet och att hon gjorde stora framsteg."

Det du häver ur dig kan ju bara tolkas på ett vis. Att mamman skulle minsann klara det men socialtjänstens familjehem gjorde det inte, förutom det som kontrollerade tösen in i döden och det mammans fel.
Märker du inte själv hur skadlig du framstår som eventuell socionom?
Innehar du sådan makt så bevare folket väl är allt jag kan säga, för då behöver du stoppas från att utöva yrket.
Citera
2023-02-04, 16:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Vad jag förstår hade D bott i flera familjehem innan denna placering , varför det blev flytt vet jag inte men det kan ju vara så att de andra placeringarna var tänkta att vara kortvariga för att socialtjänsten trodde att mamman skulle komma tillbaka
. Kan ju också vara så att tidigare familjehem inte kunde klara av henne , socialtjänsten har i sina dokument sagt att D fungerade avsevärt bättre i det sista familjehemmet och att hon gjorde stora framsteg.
Skälet till att mamman vägrade att följa domen om umgänge är oklart eftersom hon vägrade att komma in med yttrande eller att delta i förhandlingar under åren från 2000 fram tills hon försvann

Det fetade.....nja, det är nog snarare så att FAMILJEHEMMET sagt till soc eller sin "arbetsgivare" att D "gjorde framsteg", så säger många familjehem som inte vill förlora pengar på att barnet flyttas....de kan ju få något som är värre......mer jobbigt och arbetskrävande.....

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Tycker det verkar olämpligt. Föreställer mig att det finns risk att ekonomiska intressen styr och korruption, tex om den som placerar och dåliga fosterhem håller varann om ryggen för att trygga sina inkomster.

Det är mycket, mycket olämpligt. Socsekreterares släkt och vänner startar sådana bolag, nämndledamöter i socialnämnder och domstolsnämndemän, kommunpolitiker likaså, så de allra flesta sitter i knät på varandra. Vänskapskorruption minst, om inte mera....

Och det är likadant i missbruksvården, äldrevården....och ALLTID så beskylls "klienten" för att misslyckas, vara besvärlig, börjat ta droger igen.......ljuger.

Jag mår riktigt illa när jag tänker på allt detta......

Citat:
Biodottern i fosterhemmet har i intervju berättat att hon ville ha en galopphäst och då köpte Jaana 6 stycken till henne så du är mao inte helt fel på det där…

Japp, där ser man, jag är inte ett dugg förvånad.
Citera
2023-02-04, 16:16
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Och i hur många år?
Jag läser just nu socialstyrelsens utredning och får det till 4 placerade barn i hemmet den 15 april 2012. Naturligtvis kan vi inte utgå ifrån att samma höga ersättning lämnas för alla barnen.

Edit: 5 placerade barn inkl. Donia. Och 4 biologiska barn. Enligt rapporten har paret 4 biologiska barn och 3 vårdplatser. Ändå fanns det 5 placerade barn (3 jourhemsplacerade) i april
Senast redigerad av BoISaren 2023-02-04 kl. 16:26.
Citera
2023-02-04, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HKintePK
Dina argument är ju fullständigt skogstokiga.
Ett enda virrvarr av "Om mamman inte" hit, och "Om pappan" dit.
Låt mej ge dig livets regel nummer ett:
- Om om fanns, så fanns inte du.

Till det säger du dessutom följande:
"Kan ju också vara så att tidigare familjehem inte kunde klara av henne , socialtjänsten har i sina dokument sagt att D fungerade avsevärt bättre i det sista familjehemmet och att hon gjorde stora framsteg."

Det du häver ur dig kan ju bara tolkas på ett vis. Att mamman skulle minsann klara det men socialtjänstens familjehem gjorde det inte, förutom det som kontrollerade tösen in i döden och det mammans fel.
Märker du inte själv hur skadlig du framstår som eventuell socionom?
Innehar du sådan makt så bevare folket väl är allt jag kan säga, för då behöver du stoppas från att utöva yrket.
Finns ju inga uppgifter om att det fanns oro för föräldraförmågan innan mamman försvann till Thailand i samband med graviditeten .
Inget säger att mamman tillsammans med pappan och eventuell avlastning inte kunnat gjort att barnen kunnat växa upp hemma
Citera
2023-02-04, 16:29
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Japp. I detta fallet var det Attendo

Från placeringsavtalet

Va fan...
Ska inte 84 000 kr/mån täcka läkarkostnader? Dom får alltså detta betalt utöver sitt arvode?

Japp, du ser.....och jag tror även att Attendos "representant" kom till platsen FÖRE polis/ambulans, om jag inte missminner mig helt.

Citat:

Eller det kanske tillochmed var så att hon försökte försvara sig mot fostermamman som inte drar sig för att slå folk. Det är ju dessutom dokumenterat i tidigare mål i domstol.

Ja, precis. Men fosterbarn, dom kan utnyttjas sexuellt, bli misshandlade, svälta osv. men j--klar om de klagar....då är de "utåtagerande".

En unge som utåtagerar i sitt biohem menar socialtjänsten att det är dåliga hemförhållanden, men ett fosterbarn som är utagerande....då är det bokstavsdiagnoser, bioföräldrar som "stör i vården", dåliga gener......men aldrig ett dåligt fosterhem.....

OT: Kolla att klamrarna är hela i inlägget du citerar, det blir annars fel person du citerar och till slut en ordentlig oordning bland inläggen.
Citera
2023-02-04, 16:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jag har ingen koll på det just nu, men någon annan i tråden vet säkert.

Ny konspirationsteori:
Familjen Alvesparr skulle få 2 831 kr/dygn för Donia i max ett halvår. Därefter 1 612 kr/dygn. En liten ekonomisk smäll för familjen...

Snälla! Ta det inte på allvar. Det är så absurt påstående men det finns andra i tråden med lika bizarra och felaktiga påståenden.

Familjehemmet hade nog kunnat "se en markant försämring" i flickans beteende, och fått fortsatt den högre summan betald. Eller att bios plötsligt kom in i bilden och utgjorde ett hot......D skulle väl precis få träffa sin storasyster på söndagen, D dog på onsdag/torsdag har jag för mig, inte helt säker och jag vet inte sanningshalten egentligen i påståendet.

Citat:
Jag läser just nu socialstyrelsens utredning och får det till 4 placerade barn i hemmet den 15 april 2012. Naturligtvis kan vi inte utgå ifrån att samma höga ersättning lämnas för alla barnen.

Edit: 5 placerade barn inkl. Donia. Och 4 biologiska barn. Enligt rapporten har paret 4 biologiska barn och 3 vårdplatser. Ändå fanns det 5 placerade barn (3 jourhemsplacerade) i april

Jourhemsuppdraget KAN ha ett annat "vårdföretag" som arbets/uppdragsgivare, jourhemsplaceringar ger också mer betalt per barn än långtidsplaceringar.
Citera
2023-02-04, 16:48
Medlem
Citat:
Finns ju inga uppgifter om att det fanns oro för föräldraförmågan innan mamman försvann till Thailand i samband med graviditeten .
Inget säger att mamman tillsammans med pappan och eventuell avlastning inte kunnat gjort att barnen kunnat växa upp hemma

Jaha så då vrider du till det till "en bra mamma stannar med pappan".
Men du vet inte varför hon inte var med pappan, och du anser sannolikt att "mamman skulle bara ta allt oavsett vad".
Du är förbi tragisk, den saken är klar.
Citera
2023-02-04, 16:54
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Familjehemmet hade nog kunnat "se en markant försämring" i flickans beteende, och fått fortsatt den högre summan betald. Eller att bios plötsligt kom in i bilden och utgjorde ett hot......D skulle väl precis få träffa sin storasyster på söndagen, D dog på onsdag/torsdag har jag för mig, inte helt säker och jag vet inte sanningshalten egentligen i påståendet.

Jourhemsuppdraget KAN ha ett annat "vårdföretag" som arbets/uppdragsgivare, jourhemsplaceringar ger också mer betalt per barn än långtidsplaceringar.
Du har så rätt. Men 9 barn låter mycket
När "föräldrarna" inte var i huset fick barnen bara vara på sitt rum, vilket Donia ringde sin socialsekreterare och frågade om den 30 mars 2012

Svaret på varför var att det var på kvällarna och att det uppstått konflikter mellan barnen tidigare. Det rimmar illa med att en "förälder" alltid ska vara hemma så länge Donia är placerad under kraftigt förstärkt vård.

Socialstyrelsen är inte nådig i sin kritik!
Citera
2023-02-04, 17:04
Medlem
Citat:

Den här barnindustrin är så skrämmande att det inte finns ord nog. Du kan nog räkna nästan 3000: / jourplacering och 1800:- per barn för de andra två. 11000:- per dygn är nog inte fel räknat, och det tycker kommunerna är helt ok. Man kan lätt bli mörkrädd för mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in