Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Vad jag förstår hade D bott i flera familjehem innan denna placering , varför det blev flytt vet jag inte men det kan ju vara så att de andra placeringarna var tänkta att vara kortvariga för att socialtjänsten trodde att mamman skulle komma tillbaka
. Kan ju också vara så att tidigare familjehem inte kunde klara av henne , socialtjänsten har i sina dokument sagt att D fungerade avsevärt bättre i det sista familjehemmet och att hon gjorde stora framsteg.
Skälet till att mamman vägrade att följa domen om umgänge är oklart eftersom hon vägrade att komma in med yttrande eller att delta i förhandlingar under åren från 2000 fram tills hon försvann
Dina argument är ju fullständigt skogstokiga.
Ett enda virrvarr av "Om mamman inte" hit, och "Om pappan" dit.
Låt mej ge dig livets regel nummer ett:
- Om om fanns, så fanns inte du.
Till det säger du dessutom följande:
"Kan ju också vara så att tidigare familjehem inte kunde klara av henne , socialtjänsten har i sina dokument sagt att D fungerade avsevärt bättre i det sista familjehemmet och att hon gjorde stora framsteg."
Det du häver ur dig kan ju bara tolkas på ett vis. Att mamman skulle minsann klara det men socialtjänstens familjehem gjorde det inte, förutom det som kontrollerade tösen in i döden och det mammans fel.
Märker du inte själv hur skadlig du framstår som eventuell socionom?
Innehar du sådan makt så bevare folket väl är allt jag kan säga, för då behöver du stoppas från att utöva yrket.